Citat:
Ursprungligen postat av
kusagwa
Men vore det inte bäst egentligen att behålla Campbell om så bara för att ha lite mera bredd, speciellt när skadorna (troligtvis och dessvärre) kommer in i bilden.
Jo kanske, men om man nu plockar in spelare så är risken att han hamnar väldigt långt ner i hackordningen så frågan är hur mycket speltid han kan få. Så det är en sak vad vi tycker (jag behåller honom gärna) och en annan sak vad han själv och klubben tycker.
Hade jag varit Campbell så hade jag nog sett till att utnyttja uppmärksamheten som (de högst oväntade) framgångarna gett och ordna en flytt till ett lag där man får bra betalt och speltid. Milan hade kanske varit alldeles utmärkt för honom.
Man ska nog inte glömma att Campbell tills nyligen bara har varit en i raden av exotiska talanger som Arsenal plockar in - som dansat på några månader på provträningar och dylikt - med Wellington Silva och allt vad de heter dessförinnan. Spelare som inte direkt blir någonting och harvar runt nere i seriesystemen (Silva är väl i andradivisionen i Spanien nu till exempel). Om han har gjort sitt livs prestation i några matcher i VM tillsammans med Costa Rica så kan man knappast anklaga honom om han ser till att kapitalisera på det så mycket han kan, och göra sig själv ekonomiskt oberoende för resten av livet medan han kan.
Sedan är det kanske lite orättvist då Campbell egentligen är så bra att han rimligtvis kommer klara sig utmärkt ändå och Arsenal säkert skulle ge honom mycket bättre kontrakt, men ni förstår poängen. Det är inte direkt ovanligt med dagsländor inom fotbollen, och det finns inga garantier om man inte är talang på Wilsheres eller Ramseys nivå.