2014-07-03, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
En relativt medioker Bundesliga spelare enligt det jag sett. Knappast något för en toppklubb i PL.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I Leverkusen var han bra, ganska stabil spelare vilken användes på flera positioner i försvaret. Mentalt en pålitlig spelare, när de andra i laget vek ner sig så kämpande han på, trots förstaåret i klubben. Känns som en klok värvning av Liverpool till det priset och en klokt val av klubb för honom.

Tackar. Inte sett så mycket av honom i Leverkusen för det lilla jag såg av honom i Bayern var jag rätt imponerad faktiskt. Inte så jättelätt ta en plats i Bayern som mittfältare. Tror också han kan bli en viktig pjäs för Liverpool om han lyckas anpassa sig.

Flera rykten om att Shaqiri är nära Liverpool. Hans bror som är agent ska ha träffat Liverpool.
2014-07-03, 21:26
Medlem
zizacons avatar
Det är kanske inte alldeles omöjligt att Wenger tänker ta fram stora plånboken för Alexis Sanchez. Tim Stillman skrev väldigt bra om det med en del bra poänger. Wenger har ju sitt sätt att spela som han håller sig till, och för att veta vad Wenger vill ha räcker det med att gå tillbaka till invincible-tiden.

Den typ av spelare som Arsenal saknar idag gentemot då är just Alexis Sanchez, en spelare som kan springa upp och ner längs kanten med skickliga fötter - Walcott erbjuder ju snabbhet på andra kanten, om än inte med samma fötter.

Cazorla värvades egentligen in som Fabregassubstitut, men nu är den platsen övertagen av Özil, och Cazorla är i ärlighetens namn inte spelaren som öppnar ytor och gång på gång dribblar en motståndare, rusar ner mot kortlinjen och drar en boll snett bakåt på en fristående Giroud. Sedan vet vi dessutom att Wenger tidigare försökt få in just en sådan teknisk spelare i form av Gervinho på vänsterkanten, vilket dock inte blev framgångsrikt.

Kan en rimlig gissning av Arsenals transfers denna sommaren landa i Alexis Sanchez plus en bra defensiv mittfältare i form av Khedira (med Özilkopplingen) eller Bender, samt en högerback för runt 8-10 miljoner typ Aurier. Allt som allt runt 55-60 miljoner pund, och så Vela-rabatt på 15 miljoner (eller vad det nu blev) så en kostnad på kanske 40-45 miljoner någonting likt Özil förra året. Det är även tänkbart att man passar på att sälja Joel Campbell nu när han är het, vilket jag nästan förutsätter om man tar in Sanchez, vilket borde inbringa kanske 15 miljoner till.

Sedan om man är nöjd eller inte med ett sådant resultat är förstås en annan sak, men det vore ganska logiskt om Wenger tänker spendera pengar (vilket han i princip måste när han nekat Fabregas).
2014-07-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är kanske inte alldeles omöjligt att Wenger tänker ta fram stora plånboken för Alexis Sanchez. Tim Stillman skrev väldigt bra om det med en del bra poänger. Wenger har ju sitt sätt att spela som han håller sig till, och för att veta vad Wenger vill ha räcker det med att gå tillbaka till invincible-tiden.

Den typ av spelare som Arsenal saknar idag gentemot då är just Alexis Sanchez, en spelare som kan springa upp och ner längs kanten med skickliga fötter - Walcott erbjuder ju snabbhet på andra kanten, om än inte med samma fötter.

Cazorla värvades egentligen in som Fabregassubstitut, men nu är den platsen övertagen av Özil, och Cazorla är i ärlighetens namn inte spelaren som öppnar ytor och gång på gång dribblar en motståndare, rusar ner mot kortlinjen och drar en boll snett bakåt på en fristående Giroud. Sedan vet vi dessutom att Wenger tidigare försökt få in just en sådan teknisk spelare i form av Gervinho på vänsterkanten, vilket dock inte blev framgångsrikt.

Kan en rimlig gissning av Arsenals transfers denna sommaren landa i Alexis Sanchez plus en bra defensiv mittfältare i form av Khedira (med Özilkopplingen) eller Bender, samt en högerback för runt 8-10 miljoner typ Aurier. Allt som allt runt 55-60 miljoner pund, och så Vela-rabatt på 15 miljoner (eller vad det nu blev) så en kostnad på kanske 40-45 miljoner någonting likt Özil förra året. Det är även tänkbart att man passar på att sälja Joel Campbell nu när han är het, vilket jag nästan förutsätter om man tar in Sanchez, vilket borde inbringa kanske 15 miljoner till.

Sedan om man är nöjd eller inte med ett sådant resultat är förstås en annan sak, men det vore ganska logiskt om Wenger tänker spendera pengar (vilket han i princip måste när han nekat Fabregas).

Gällande högerbacksplatsen så går det rykten om att newcastlespelaren Mathieu Debuchy är riktigt nära klubben, tror att Wenger i framtiden vill använda sig av antingen Carl Jenkinson eller Hector Bellerin eftersom Debuchy är inte så ung precis (är 28 och ska fylla snart 29).
2014-07-03, 22:14
Medlem
Victor Valdez klarade inte sin medical med Monaco. Han är ju skadad sedan innan men det var ju ingen nyhet för någon så något ovänta måste ha kommit upp.
2014-07-03, 22:21
Medlem
Fade.To.Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Gällande högerbacksplatsen så går det rykten om att newcastlespelaren Mathieu Debuchy är riktigt nära klubben, tror att Wenger i framtiden vill använda sig av antingen Carl Jenkinson eller Hector Bellerin eftersom Debuchy är inte så ung precis (är 28 och ska fylla snart 29).

Exempelvis här: https://twitter.com/MickTheGooner/status/484748881780281344/photo/1
Han skriver följande:

Det känns mer troligt att det blir Debuchy då han dels har erfarenhet av ligan och är fransman. Men även hans relativt höga ålder, vilket möjliggör för både Jenkinson och Bellerin i framtiden att ta över om 3-4 år om de bedöms ha kvalité nog för det.
2014-07-03, 22:24
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fade.To.Black
Exempelvis här: https://twitter.com/MickTheGooner/status/484748881780281344/photo/1
Han skriver följande:
Det känns mer troligt att det blir Debuchy då han dels har erfarenhet av ligan och är fransman. Men även hans relativt höga ålder, vilket möjliggör för både Jenkinson och Bellerin i framtiden att ta över om 3-4 år om de bedöms ha kvalité nog för det.
Väldigt troligt då han även ska ha tagit bort "Newcastle player" under bio på sin egna Twitter.
2014-07-03, 22:40
Medlem
Fade.To.Blacks avatar
När jag ändå är inloggad och skriver kan jag dela med mig av detta. Sanchez agent har tydligen börjat följa exempelvis Özil, Cazorla, Arteta och Arsenal på twitter. Jag använder inte twitter och kan inte verifiera men det låter helt klart intressant. Dock ska man naturligtvis inte dra alltför stora växlar av det. https://twitter.com/ffelicevich

Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Väldigt troligt då han även ska ha tagit bort "Newcastle player" under bio på sin egna Twitter.

2014-07-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fade.To.Black
När jag ändå är inloggad och skriver kan jag dela med mig av detta. Sanchez agent har tydligen börjat följa exempelvis Özil, Cazorla, Arteta och Arsenal på twitter. Jag använder inte twitter och kan inte verifiera men det låter helt klart intressant. Dock ska man naturligtvis inte dra alltför stora växlar av det. https://twitter.com/ffelicevich

Han följer också Manchester United så ja man kan inte dra för stora växlar på det.
2014-07-03, 22:55
Medlem
soffsitss avatar
Real Madrid C.F. announces the extension of Nacho Fernandez' contract for another 6 years.
https://twitter.com/realmadriden/status/484798696178352128
2014-07-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Men vore det inte bäst egentligen att behålla Campbell om så bara för att ha lite mera bredd, speciellt när skadorna (troligtvis och dessvärre) kommer in i bilden.
2014-07-03, 23:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Men vore det inte bäst egentligen att behålla Campbell om så bara för att ha lite mera bredd, speciellt när skadorna (troligtvis och dessvärre) kommer in i bilden.

Vi har kanske PL:s bästa bredd på offensivt mittfält.
2014-07-03, 23:17
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa

Jo kanske, men om man nu plockar in spelare så är risken att han hamnar väldigt långt ner i hackordningen så frågan är hur mycket speltid han kan få. Så det är en sak vad vi tycker (jag behåller honom gärna) och en annan sak vad han själv och klubben tycker.

Hade jag varit Campbell så hade jag nog sett till att utnyttja uppmärksamheten som (de högst oväntade) framgångarna gett och ordna en flytt till ett lag där man får bra betalt och speltid. Milan hade kanske varit alldeles utmärkt för honom.

Man ska nog inte glömma att Campbell tills nyligen bara har varit en i raden av exotiska talanger som Arsenal plockar in - som dansat på några månader på provträningar och dylikt - med Wellington Silva och allt vad de heter dessförinnan. Spelare som inte direkt blir någonting och harvar runt nere i seriesystemen (Silva är väl i andradivisionen i Spanien nu till exempel). Om han har gjort sitt livs prestation i några matcher i VM tillsammans med Costa Rica så kan man knappast anklaga honom om han ser till att kapitalisera på det så mycket han kan, och göra sig själv ekonomiskt oberoende för resten av livet medan han kan.

Sedan är det kanske lite orättvist då Campbell egentligen är så bra att han rimligtvis kommer klara sig utmärkt ändå och Arsenal säkert skulle ge honom mycket bättre kontrakt, men ni förstår poängen. Det är inte direkt ovanligt med dagsländor inom fotbollen, och det finns inga garantier om man inte är talang på Wilsheres eller Ramseys nivå.
Senast redigerad av zizacon 2014-07-03 kl. 23:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in