Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Några rykten om vad Spurs är ute efter? Hur mycket kommer Levy tillåta Pochettino att spendera?
Personligen anser jag att man behöver rusta upp försvaret, som ju varit katastrofalt. Min förhoppning är att man gör en upprensning där spelare som Rose och Naughton försvinner. Walker och Vertonghen är två spelare som håller hög högstanivå och som jag hoppas kan hitta formen igen. Chiriches har stått för en del bra insatser. Jag ser hans potential och tror att han kommer göra en ännu bättre säsong 14/15. En vänsterback och en mittback är ett absolut måste.
De konkreta rykten som finns är:
Bony, Lukaku och Negredo på anfallssidan. Både Negredo och Bony köptes in för ganska stora summor så de lär bli dyra att plocka in. Lukakus marknadsvärde sägs väl ha sjunkit nu under VM men jag ställer mig tveksam till att plocka in honom, möjligtvis då på lån. Vad Chelsea har för planer med honom är jag inte insatt i. Atlético har ju kopplats samman med både Lukaku och Negredo, varav jag tippar man kniper den sistnämnde.
På försvarssidan har det pratats om O'Shea, Aurier, Davies och Lovren samtidigt som Dawson och Kaboul verkar tacka för sig. Av de fyra hoppas jag på Aurier och Lovren men det blir givetvis svårt eftersom klubbens attraktionskraft försämrats samt det faktum att det är Arsenal och Liverpool som man ser ut att få tävla mot. Ben Davies från Swansea hade jag gärna sett och han känns även trolig. Ung, lovande ytterback som inte lär bli alltför dyr. John O'Shea har sett sina bästa dagar och vad man ska med honom till har jag inte förstått.
PS. Glömde att Assou-Ekotto ju återvänder från sin sejour i QPR. Hur bra han gjort ifrån sig där vet jag inte.
På mittfältet tror jag Sandro försvinner. Kanske till Zenit. Tråkigt då jag alltid tyckt han varit både nyttig och underskattad. Eriksen lär fortsätta sin fina utveckling och Paulinho kan definitivt bättre. Holtby återvänder från lån. Det talas ju om Cambiasso på free transfer och det lär väl också hända, annars ganska tyst på de positionerna.
Övriga spelare som ryktas/ryktats ut: Lamela, Soldado, Townsend, Chadli, Sigurdsson
Övriga spelare som ryktas/ryktats in: Kruse, Laporte, Astori, Maxim,