2014-07-03, 16:54
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
Jag tror inte längre att Bayern kommer gå långt i CL, att tappa Kroos var slaget för Bayern som toppklubb i CL, det kommer nu stå mellan Barca, Madrid, PSG och de engelska klubbarna om vem som vinner CL.

När tiago är frisk och på spelhumör så kan kroos sitta utanför läktaren (efter att sett blek ut i VM imo)
och med robert som anfallare så tror jag fortfarande munchen kommer utmana hårt i CL, men vilka lag kommer inte göra det denna säsong??
2014-07-03, 16:56
Bannlyst
Citat:
Att tappa en av sina bästa spelare till en konkurrent är naturligtvis ett hårt slag för vilken klubb som helst, så även för Bayern.

Att chansa på Thiago är ren idioti eftersom han är extremt skadebenägen och mer skadad än han är frisk och Höjbjerg är bara en talang, han kan inte gå in i Bayerns lag som en ersättare till en ordinare just nu.

Nej detta kommer leda till en domino effekt där alla klubbar som betalar de högsta lönerna kommer kunna locka Bayerns spelare att gå till dem, detta var det värsta som kunde hända Bayern.

Nej, det står mellan Barca/Real/PSG och PL klubbar från och med nu i striden om CL titeln. Bayern är inte villiga att konkurrera lönemässigt med de stora klubbarna och har därför inte ambitioner nog att slåss mot samma klubbar i CL. Bayern har nu visat sig vara en större version av Dortmund, som även de tappar spelare till rikare klubbar. Bayerns ambitioner att utmana Real Madrid är ju bara skrattretande nu när Real plockar spelare från Bayern utan några som helst problem.

Jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Menar du att Bayern skulle vara en klubb utan ambitioner bara för att man säljer en spelare som tydligt inte passar in i Peps planer? Jag ser det bara positivt att man blir av med en mittfältare eftersom truppen är extremt bred. Thiago kommer blomma ut nu när han får maximalt förtroende och Höjbjerg knackar på dörren som den extrema talang han är.

Det låter som att Bayern borde lägga ner sin verksamhet bara för att man säljer en spelare som kommer från de egna leden men som inte riktigt har presterat på den nivån som krävs av en spelfördelare i ett lag som Bayern. Isåfall är det många klubbar som borde upphört att existera för länge sedan, dessa försäljningar händer hela tiden och har inte äventyrat klubbarnas ambitioner.

Samma sak sades när Ronaldinho och Deco offrades från Barcelona. Samma sak sades när Torres såldes till Chelsea från Liverpool. Samma sak sades när Falcao såldes av Atletico Madrid. Samma sak sades om Dortmund när Götze lämnade. Fortsätter man att påstå såna här domedagsprofetior är det uppenbart att man har noll koll.
2014-07-03, 16:56
Moderator
zanteras avatar
Bayern's största problem är väl dock vid sidan av planen. Det underbara Bayern vi såg under Heynckes raserades på en säsong av Guardiola och blev ett sidledspassande sömnpiller, som egentligen endast vann ligan på att andra lag underpresterade, och Dortmund hade stora skadeproblem. De kunde helt enkelt jogga hem ligan utan att spela bra, men åkte sedan ut ur CL när det väl gällde.
2014-07-03, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Bayern's största problem är väl dock vid sidan av planen. Det underbara Bayern vi såg under Heynckes raserades på en säsong av Guardiola och blev ett sidledspassande sömnpiller, som egentligen endast vann ligan på att andra lag underpresterade, och Dortmund hade stora skadeproblem. De kunde helt enkelt jogga hem ligan utan att spela bra, men åkte sedan ut ur CL när det väl gällde.

Precis. Det har ju visat sig att en majoritet av lagen vet hur man ska försvara sig mot den tempofattiga fotbollen som Guardiola står för.

Jag tror inte på fortsatta framgångar för Bayern. Det har inget med Kroos vara eller icke vara att göra utan handlar i största allmänhet om att Guardiola är alldeles för opragmatisk och vågar inte gå ifrån sina ideal.

Han har inga andra idéer som tränare och kommer gå till graven som den som förstörde världens bästa lagbygge.
2014-07-03, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Menar du att Bayern skulle vara en klubb utan ambitioner bara för att man säljer en spelare som tydligt inte passar in i Peps planer? Jag ser det bara positivt att man blir av med en mittfältare eftersom truppen är extremt bred. Thiago kommer blomma ut nu när han får maximalt förtroende och Höjbjerg knackar på dörren som den extrema talang han är.

Det låter som att Bayern borde lägga ner sin verksamhet bara för att man säljer en spelare som kommer från de egna leden men som inte riktigt har presterat på den nivån som krävs av en spelfördelare i ett lag som Bayern. Isåfall är det många klubbar som borde upphört att existera för länge sedan, dessa försäljningar händer hela tiden och har inte äventyrat klubbarnas ambitioner.

Samma sak sades när Ronaldinho och Deco offrades från Barcelona. Samma sak sades när Torres såldes till Chelsea från Liverpool. Samma sak sades när Falcao såldes av Atletico Madrid. Samma sak sades om Dortmund när Götze lämnade. Fortsätter man att påstå såna här domedagsprofetior är det uppenbart att man har noll koll.
Det märks att du inte följt Bayern alls, Kroos är den spelare som passat bäst i Peps system, han har varit den mest givna i startelvan efter Neuer och Lahm. Den enda anledningen att han lämnar är för att han antingen vill ha högre lön eller för att han helt enkelt ser Real som en bättre klubb. Bayern gjorde allt för att han skulle stanna. Att tappa en av de mest givna spelarna till en direkt rival är naturligtvis ett enormt tapp för Bayern.

Thiago som sagt är skadad 70 % av varje säsong så han är ingen som kan ersätta Kroos på något plan.

Kroos ensam kommer naturligtvis inte avgöra Bayerns framtid men sanningen är att nu kommer alla olje rika klubbar och Real/Barca att veta att det är möjligt att locka Bayerns spelare med högre löner, det kommer leda till att fler liknande övergångar sker i framtiden. Domino effekten är i rullning och kommer bara fortsätta i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Skitsnack, Bayerns stora problem är att övriga tyska lag håller för låg nivå vilket leder till att man inte får spela tillräckligt kvalikativa matcher, sedan så är det ett stort problem att man inte klarar av att betala de löner som PL klubbarna och Real/Barca kan betala, vilket kommer leda till att man tappar fler spelare likt Kroos i framtiden. Spelet i sig är det inget fel på, det spelet har ledit till många guld för många lag under åren.

Bayern skulle verkligen gynnas av en Europeisk toppliga med alla de bästa lagen spelandes där, den tyska ligan är inte bra nog för Bayern, den är för liten för Bayern och detta kommer aldrig ändras då Bundesliga förbjuder rika ägare och annat som ökar nivån på fotbollen. PL lagen har en mycket bättre situation och därför borde Bayern verka helt i samråde med Barca, Real, PSG osv att forma en liga tillsammans i framtiden.
2014-07-03, 17:46
Medlem
svulles avatar
Citat:
Skitsnack, Bayerns stora problem är att övriga tyska lag håller för låg nivå vilket leder till att man inte får spela tillräckligt kvalikativa matcher, sedan så är det ett stort problem att man inte klarar av att betala de löner som PL klubbarna och Real/Barca kan betala, vilket kommer leda till att man tappar fler spelare likt Kroos i framtiden. Spelet i sig är det inget fel på, det spelet har ledit till många guld för många lag under åren.

Bayern skulle verkligen gynnas av en Europeisk toppliga med alla de bästa lagen spelandes där, den tyska ligan är inte bra nog för Bayern, den är för liten för Bayern och detta kommer aldrig ändras då Bundesliga förbjuder rika ägare och annat som ökar nivån på fotbollen. PL lagen har en mycket bättre situation och därför borde Bayern verka helt i samråde med Barca, Real, PSG osv att forma en liga tillsammans i framtiden.

Du får också ha i åtanke att Bundesliga är en liga som så sakteliga börjar etsa sig utomlands. Jag ser själv ett större intresse för Bundesliga i Sverige bara de senaste 1-2 åren, och när Eurosports avtal med ligan löper ut 2015 skulle det ej förvåna mig om TV4/MTG lägger beslag på rättigheten.
Tv-avtalet som började gälla från och med förra säsongen var betydligt större än det tidigare (52%), så på sikt finns potentialen för Bundesliga att komma ikapp, helt klart.
2014-07-03, 17:50
Medlem
Puckotts avatar
"Ryktet" om att Liverpool ska sätta sprätt på Suarez pengarna på engelska spelare verkar ha tagits som en sanning här inne.

I övrigt hoppas jag att Ayre trycker på rejält att Sanchez ska ingå i dealen. Samt att Lovren och Bertrand inte kommer i närheten av Melwood. Man får passa på att ta in lite kvalitet nu när man är i CL. Båda dom herrarna går ju att få utan CL-spel, vilket i någon mån säger endel om deras kvalitet.
2014-07-03, 18:53
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
En relativt medioker Bundesliga spelare enligt det jag sett. Knappast något för en toppklubb i PL.

Höga toppar och djupa dalar vilket man kanske kan skylla hans ålder på. Potentialen finns ju där och standarden i PL är väl inget att skryta med direkt så han klarar sig säkert bra. Tror mer på Can än på Lallana i alla fall, även om båda säkert blir nyttiga på olika vis.

Kollar man alla rykten så verkar inte Liverpool ha någon önskan om att köpa massa britter? Är mest Sanchez, Shaqiri, Markovic, Origi, Moreno som nämns samt Lovren. Dock ser det tyvärr ut som att Rodgers vill ha Ryan Bertrand nu när Moreno verkar bli för dyr och det vore ju en skräpvärvning minst sagt. Han är absolut ingenting för en toppklubb i PL.
2014-07-03, 18:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Emre Can är nu en Liverpool spelare. http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/165669-liverpool-complete-emre-can-transfer

Ska bli intressant följa honom. Någon som kan sätta betyg på hans tid i Leverkusen? 10 miljoner pund kostade han.

I Leverkusen var han bra, ganska stabil spelare vilken användes på flera positioner i försvaret. Mentalt en pålitlig spelare, när de andra i laget vek ner sig så kämpande han på, trots förstaåret i klubben. Känns som en klok värvning av Liverpool till det priset och en klokt val av klubb för honom.
2014-07-03, 19:09
Medlem
Nu börjar fler och fler rykten om Mangala till City sippra ut så både han och Benatia är kanske inte helt otroligt ändå. Samtidigt sägs det att man inte har för avsikt att släppa Nastasic. Vilket jävla monsterförsvar det hade blivit!
2014-07-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Nu börjar fler och fler rykten om Mangala till City sippra ut så både han och Benatia är kanske inte helt otroligt ändå. Samtidigt sägs det att man inte har för avsikt att släppa Nastasic. Vilket jävla monsterförsvar det hade blivit!

Några rykten om vad Spurs är ute efter? Hur mycket kommer Levy tillåta Pochettino att spendera?
2014-07-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Några rykten om vad Spurs är ute efter? Hur mycket kommer Levy tillåta Pochettino att spendera?
Personligen anser jag att man behöver rusta upp försvaret, som ju varit katastrofalt. Min förhoppning är att man gör en upprensning där spelare som Rose och Naughton försvinner. Walker och Vertonghen är två spelare som håller hög högstanivå och som jag hoppas kan hitta formen igen. Chiriches har stått för en del bra insatser. Jag ser hans potential och tror att han kommer göra en ännu bättre säsong 14/15. En vänsterback och en mittback är ett absolut måste.

De konkreta rykten som finns är:

Bony, Lukaku och Negredo på anfallssidan. Både Negredo och Bony köptes in för ganska stora summor så de lär bli dyra att plocka in. Lukakus marknadsvärde sägs väl ha sjunkit nu under VM men jag ställer mig tveksam till att plocka in honom, möjligtvis då på lån. Vad Chelsea har för planer med honom är jag inte insatt i. Atlético har ju kopplats samman med både Lukaku och Negredo, varav jag tippar man kniper den sistnämnde.

På försvarssidan har det pratats om O'Shea, Aurier, Davies och Lovren samtidigt som Dawson och Kaboul verkar tacka för sig. Av de fyra hoppas jag på Aurier och Lovren men det blir givetvis svårt eftersom klubbens attraktionskraft försämrats samt det faktum att det är Arsenal och Liverpool som man ser ut att få tävla mot. Ben Davies från Swansea hade jag gärna sett och han känns även trolig. Ung, lovande ytterback som inte lär bli alltför dyr. John O'Shea har sett sina bästa dagar och vad man ska med honom till har jag inte förstått.

PS. Glömde att Assou-Ekotto ju återvänder från sin sejour i QPR. Hur bra han gjort ifrån sig där vet jag inte.

På mittfältet tror jag Sandro försvinner. Kanske till Zenit. Tråkigt då jag alltid tyckt han varit både nyttig och underskattad. Eriksen lär fortsätta sin fina utveckling och Paulinho kan definitivt bättre. Holtby återvänder från lån. Det talas ju om Cambiasso på free transfer och det lär väl också hända, annars ganska tyst på de positionerna.

Övriga spelare som ryktas/ryktats ut: Lamela, Soldado, Townsend, Chadli, Sigurdsson
Övriga spelare som ryktas/ryktats in: Kruse, Laporte, Astori, Maxim,
Senast redigerad av radiopanna 2014-07-03 kl. 20:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in