Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Kroos är som klippt och skuren för Real Madrid, mycket bra värvning. Han kommer förmodligen ersätta Alonso, som ensam sexa. Real spelar inte med någon defensiv mittfältare längre, och det börjar bli vanligare att andra klubbar inte gör det heller (Bayern exempelvis). Det är viktigare att ha en bollskicklig spelare, som är bra både defensivt och offensivt. Även för lag som spelar kontringsfotboll.
Jag chansar att Sammer och Pep har tänkt ut det här väldigt noga, antingen så kommer de satsa allt på Thiago, och Höjberg som backup. Eller så kommer de väl komma en bomb; typ Koke eller Gundogan in som ersättare. Ni som tvivlar på Bayerns ambitioner har nog ingen koll på hur stark ekonomi de har, tillsammans med Real och Barcelona - de resursstarkaste klubbarna. Jag har för mig Pep blev lovad en budget på 200 miljoner euro.
Att tappa en av sina bästa spelare till en konkurrent är naturligtvis ett hårt slag för vilken klubb som helst, så även för Bayern.
Att chansa på Thiago är ren idioti eftersom han är extremt skadebenägen och mer skadad än han är frisk och Höjbjerg är bara en talang, han kan inte gå in i Bayerns lag som en ersättare till en ordinare just nu.
Nej detta kommer leda till en domino effekt där alla klubbar som betalar de högsta lönerna kommer kunna locka Bayerns spelare att gå till dem, detta var det värsta som kunde hända Bayern.
Nej, det står mellan Barca/Real/PSG och PL klubbar från och med nu i striden om CL titeln. Bayern är inte villiga att konkurrera lönemässigt med de stora klubbarna och har därför inte ambitioner nog att slåss mot samma klubbar i CL. Bayern har nu visat sig vara en större version av Dortmund, som även de tappar spelare till rikare klubbar. Bayerns ambitioner att utmana Real Madrid är ju bara skrattretande nu när Real plockar spelare från Bayern utan några som helst problem.