2014-07-03, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Fast Kroos skulle jag inte säga tillhör Bayerns bästa spelare då han inte ens är en given starter. Rent spelmässigt bör det inte vara något problem att ge Tiago mer speltid och ta in någon unge lovande spelare för bredd.

Tanke på hur man har agerat runt Kross så ser jag inte riktigt hur man förlirar ansiktet om jag skall vara ärlig tanke på hur öppen man varit med de olika villkåren.
Genom att tappa Kroos visar man att man inte är en klubb som kan behålla sina ordinarie spelare, risken är också att detta medför en domino effekt där andra rika klubbar som Man City osv lovar Bayern spelare högre löner och därmed lockar dem att lämna Bayern. Detta kommer fortsätta hända om inte Bayern accepterar verkligheten och ger sina spelare samma löner som Man City, Real Madrid osv gör.

Jag vågar påstå att detta var spiken i kistan för alla ambitioner Bayern har att utmana om CL varje år, inte enbart för att de tappar en ordinarie spelare utan för att domino effekten av detta kommer leda tilll att fler spelare lämnar kontinuerligt.
2014-07-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
Kroos har faktiskt spelat i stort sett varje match för Bayern, en av de mer givna i laget har han varit. Anledningen att han lämnar är inte för mer speltid eller något sådant, han kommer troligtvis spela mindre i Real Madrid än vad han gjort i Bayern. Han lämnar för pengamässiga skäl, han vill ha högre lön helt enkelt.

Så för Bayern att tappa Kroos är som om Real Madrid skulle tappa Modric, deras mest givna mittfältare. Detta är ett stort slag för Bayern som klubb, tro inget annat.

Thiago är väldigt bra men tyvärr alldeles för skadebenägen så det är en stor chansning av Bayern att hoppas att han håller sig hel under säsongen, jag gissar på att Bayern kommer köpa in en mittfältare men troligtvis inte en svindyr som Pogba eller Vidal utan mer en ung, billig och lovande spelare.

Jag tror inte längre att Bayern kommer gå långt i CL, att tappa Kroos var slaget för Bayern som toppklubb i CL, det kommer nu stå mellan Barca, Madrid, PSG och de engelska klubbarna om vem som vinner CL.

Kanske kan bli lite speltid för Höjbjerg då, hade varit jävligt fränt faktiskt.
2014-07-03, 15:47
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Tror du att gjorda/isnsläpta raition har någonting att göra med att man släpper Suarez?

Nej jag försökte bara påpeka att försvaret borde vara första prio oavsett om Suarez lämnar..
2014-07-03, 15:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Orginalkälla på ditt citat? Det enda jag hittar är diverse forum samt twitterkonton jag inte har en aning om hur seriösa eller oseriösa de är.

Men om det är sant att Liverpool villö bygga engelskt/brittiskt kan man fundera över inköp som Can och att Shaqiri och Lovren är dem det ryktats mest om. Den enda brittiska spelare jag hört intresse kring är Richards.
Det är från twitter så har ingen aning om hur seriöst det är, kanske inte ens är sant - men det heter ju silly season av en anledning.
2014-07-03, 15:51
Medlem
Gantss avatar
Thorgen Hazard på väg att lånas ut till Borussia Monchengladbach, hade gärna sett honom i Schalke
2014-07-03, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Kanske kan bli lite speltid för Höjbjerg då, hade varit jävligt fränt faktiskt.
Han kommer få spela mer men det är tveksamt om han är bra nog just nu för att spela mycket i en toppklubb.
2014-07-03, 15:54
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Nej jag försökte bara påpeka att försvaret borde vara första prio oavsett om Suarez lämnar..
Men det finns ju ingen att plocka som håller någorlunda kvalitet då killen ska vara britt så lite extra offense blir repliken.
2014-07-03, 15:59
Medlem
Kroos är som klippt och skuren för Real Madrid, mycket bra värvning. Han kommer förmodligen ersätta Alonso, som ensam sexa. Real spelar inte med någon defensiv mittfältare längre, och det börjar bli vanligare att andra klubbar inte gör det heller (Bayern exempelvis). Det är viktigare att ha en bollskicklig spelare, som är bra både defensivt och offensivt. Även för lag som spelar kontringsfotboll.

Jag chansar att Sammer och Pep har tänkt ut det här väldigt noga, antingen så kommer de satsa allt på Thiago, och Höjberg som backup. Eller så kommer de väl komma en bomb; typ Koke eller Gundogan in som ersättare. Ni som tvivlar på Bayerns ambitioner har nog ingen koll på hur stark ekonomi de har, tillsammans med Real och Barcelona - de resursstarkaste klubbarna. Jag har för mig Pep blev lovad en budget på 200 miljoner euro.
2014-07-03, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Kroos är som klippt och skuren för Real Madrid, mycket bra värvning. Han kommer förmodligen ersätta Alonso, som ensam sexa. Real spelar inte med någon defensiv mittfältare längre, och det börjar bli vanligare att andra klubbar inte gör det heller (Bayern exempelvis). Det är viktigare att ha en bollskicklig spelare, som är bra både defensivt och offensivt. Även för lag som spelar kontringsfotboll.

Jag chansar att Sammer och Pep har tänkt ut det här väldigt noga, antingen så kommer de satsa allt på Thiago, och Höjberg som backup. Eller så kommer de väl komma en bomb; typ Koke eller Gundogan in som ersättare. Ni som tvivlar på Bayerns ambitioner har nog ingen koll på hur stark ekonomi de har, tillsammans med Real och Barcelona - de resursstarkaste klubbarna. Jag har för mig Pep blev lovad en budget på 200 miljoner euro.
Att tappa en av sina bästa spelare till en konkurrent är naturligtvis ett hårt slag för vilken klubb som helst, så även för Bayern.

Att chansa på Thiago är ren idioti eftersom han är extremt skadebenägen och mer skadad än han är frisk och Höjbjerg är bara en talang, han kan inte gå in i Bayerns lag som en ersättare till en ordinare just nu.

Nej detta kommer leda till en domino effekt där alla klubbar som betalar de högsta lönerna kommer kunna locka Bayerns spelare att gå till dem, detta var det värsta som kunde hända Bayern.

Nej, det står mellan Barca/Real/PSG och PL klubbar från och med nu i striden om CL titeln. Bayern är inte villiga att konkurrera lönemässigt med de stora klubbarna och har därför inte ambitioner nog att slåss mot samma klubbar i CL. Bayern har nu visat sig vara en större version av Dortmund, som även de tappar spelare till rikare klubbar. Bayerns ambitioner att utmana Real Madrid är ju bara skrattretande nu när Real plockar spelare från Bayern utan några som helst problem.
2014-07-03, 16:09
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
http://www.bild.de/sport/fussball/klaas-jan-huntelaar/liverpool-will-schalke-stuermer-huntelaar-36661222.bild.html

Liverpools tankesätt förbryllar mig.. Liverpool gjorde 100 mål och släppte in 50.. Vad gör vi då? Jo vi släpper Suarez och köper in 3 nya anfallare?
Jag håller med om att försvaret borde vara prio ett. I slutändan blir det kanske Richards, Bertrand och Lovren om ens det. Tillräckligt? Vem vet, men inte speciellt sexiga namn.

KJH hoppas jag inte kommer men det lär ju knappast påverka vad som händer. Lambert är en klar uppgradering av anfallsreserv. Anfallare nummer 3 är, Origi? Om han köps är han ju en "Chelsea-värvning", köp en talang och låna ut honom. I detta scenario blir då KJH Suarez ersättare mer eller mindre även om till exempel Lallana ska bidra offensivt.
2014-07-03, 16:20
Avslutad
Emre Can är nu en Liverpool spelare. http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/165669-liverpool-complete-emre-can-transfer

Ska bli intressant följa honom. Någon som kan sätta betyg på hans tid i Leverkusen? 10 miljoner pund kostade han.
2014-07-03, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Emre Can är nu en Liverpool spelare. http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/165669-liverpool-complete-emre-can-transfer

Ska bli intressant följa honom. Någon som kan sätta betyg på hans tid i Leverkusen? 10 miljoner pund kostade han.
En relativt medioker Bundesliga spelare enligt det jag sett. Knappast något för en toppklubb i PL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in