2014-07-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det är inte särskilt svårt. Det har nämligen varit så med varenda människa som någonsin varit inblandad i hennes liv längre än en månad. Helt utan att överdriva.
Ja, jag vet. :/ Hade bara hoppats ni inte skulle få rätt. Sen om det är att hon hittar på eller om det verkligen är så att hon råkar i skit gång på gång p.g.a. tidigare erfarenheter låter jag vara osagt. Det är ju känt att offer för trauman ofta bildar ett mönster då de inte läkt från tidigare trauma.

Oooch det lät väldigt.."läkarspråk" men så är det.
Citera
2014-07-02, 19:02
Medlem
Denosynliges avatar
Bernys facebook idag alltså...

"Om max en vecka levereras min MacBookProRetina med 15-skärm. Underbart."

"Tog ett gravtest nu igen. Inte med barn. Jag måste alltså uppsöka läkare och ta reda på varför jag spyr varje morgon mm. Jag börjar bli orolig." - favorit kommentaren under denna post:
"Någon typ av preventivmedel är ju att rekommendera så slipper du fundera på det om du inte tänker köra med kondom. Då kan man utesluta det på en gång i stort sett." (fanns även fler underhållande kommentarer att läsa under denna post)

"Ny soffa på ingång. Soft att softa i."

"Jag är så sjukt osmidig. Nu kommer en ny soffa och jag vet inte vad jag ska göra av den gamla. Slänga i kanalen?"

"Och nu måste jag fan börja måla lägenheten. Innan möblerna från ikea kommer dessutom. Räcker med att ha två stora divansoffor i en etta med en stackars hund som får hoppa över dom och jag som snubblar omkring bland målarburkarna."

"Köper man ens soffor utan att ha sett dom i verkligheten? Man kanske ska se dom först och inte bara ringa och beställa en dyr som man sett på en ljussatt bild?"

"Såhär ska den se ut men tänk om den är ful på riktigt?" - (bild på soffan)

__________________________________________________ ____________________

Asså att hon helt plötsligt har råd med allt detta är ju lite lustigt? Såg att hon hade skrivit någonting om någon ersättning från trygg hansa men det är ju bara bullshit. Sen när är Berny en förutseende person som prioriterar någonting som försäkring? Blir förvånad om det skulle visa sig att Theus är försäkrad. Och vad ska ha hänt som gett henne rätt till ersättning från ett försäkringsbolag? Ingenting hon verkar ha nämnt iaf. Har hon prostituerat sig för att ha råd så måste hon ska ha legat i som fan och tagit emot flera torskar om dagen. Men själv säger hon ju att hon inte prostituerar sig just nu. Jag ser verkligen ingen rimligare förklaring till att hon har råd med allt detta än att hennes familj pröjsar. Det passar ju. Hon lade ner R och sa efter det att hon inte kommer att berätta om dem mer, förmodligen därför dom pröjsar, det är överenskommelsen... Minns första gången hon skulle "anmäla för att bli fri" som inte heller blev något av, som hon bara kom med någon dålig ursäkt om i efterhand när folk undrade vad som blev av allt. Någon som minns om hon var ovanligt "rik" efter det?
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-02 kl. 19:17.
Citera
2014-07-02, 19:34
Medlem
motyls avatar
Hoppas hon är så smart att hon tagit emot pengarna på någon annans konto/fått dem kontant. Med hennes Kronofogdenskulder så kommer sånt här snabbt och vips så blir det utmätning. Intressant är hur Berny prioriterar när hon får sina klumpsummor titt som tätt. Betalar hon tillbaka en av sina tusentals skulder? Nä. Hon köper en (ful) stor soffa. Trots att hennes tidigare bara är kring ett år gammal. Gud vad crazy, impulsivt och funktionsnedsatt av henne då. Tur att hon påpekar det fyrahundra gånger på Facebook så alla förstår att hon måste bo i ett gruppboende.
Citera
2014-07-02, 19:37
Medlem
sinfons avatar
Om det är så måste hon fan må piss innerst inne. Inte för att jag tror på att hon blivit utsatt för en bajsätande martyrskapar-sekt, men något fel verkar det iallafall vara i den familjen. Speciellt eftersom deras enda reaktion på Bernys anklagelser alltid varit att ge henne mer pengar. Eller så är det helt tvärtom - de är helt normala snälla människor som av någon anledning aldrig slutar hoppas på Berny och därför hjälper henne. Hon borde iofs må piss då också.
Citera
2014-07-02, 19:44
Medlem
motyls avatar
"Jag har också funderat på det. Men det verkar som att tillhör du en gång LSS så är det inte så att man slutar tillhöra den lagen om diagnoserna ändras. Jag tycker det är fel på sätt och vis.LSS kostar pengar och ska vara en rättighet för dom som enligt lag har rätt till den rättigheten. Men jag kan tycka att det är rätt också delvis. Om någon som tillhör LSS fått fel diagnos så ska ju inte den personen behöva kastas ut helt plötsligt för att en läkare satt fel diagnos. Det är en svår fråga. Men just nu bor jag här och kommer göra fram tills utredningen och under den, alltså minst ett halvår. Jag kan bara utgå ifrån det."

Från Bernys blogg. Angående det fetstilta - har personen som ljugit om sina symtom/sitt mående inget ansvar utan det är alltså läkarens fel som ställt fel diagnos? Trots att denne gjort det mycket utifrån vad den enskilde berättar. Återigen har Berny inget eget ansvar utan det är ständigt andras fel.
Citera
2014-07-02, 20:06
Medlem
sinfons avatar
Alltså hennes bakgrundsbilder på facebook. Dör lite
Den senaste, komplett med pistol och tampongnäsborrar: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=335569853257622&set=a.1004273334385 43.836.100004138290843&type=1

Undrar om hon någonsin tänkt typ "Hmm...det verkar inte som att andra människor tar tretusen bilder om dagen på sig själva och lägger upp överallt? Konstigt."
Citera
2014-07-03, 00:49
Medlem
Miss-Kittys avatar
Hade varit jävligt intressant att få veta hur den där macbookpro'n är finansierad. Kul att se att hon lever loppan i sitt lss boende med nya möbler och gudvetallt och skiter fullständigt i sina skulder.
Citera
2014-07-03, 01:19
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Hade varit jävligt intressant att få veta hur den där macbookpro'n är finansierad. Kul att se att hon lever loppan i sitt lss boende med nya möbler och gudvetallt och skiter fullständigt i sina skulder.

Berny är ju tydligen fullkomligt funktionsnedsatt (om man bortser från te.x prostitution eller skötsel av Theus) av alla sina diagnoser, svårigheter och trauman att det absolut inte finns någon möjlighet till att hon kan ta ansvar över sina skulder som hon inte direkt drar sig för att öka. Det verkar inte bekomma henne iaf. Men det är ju klart... har man ADHD, Asperger, DID, anti social personlighetsstörning, kronisk hep c, PTSD, och DESSUTOM är en psykopat med sönderknarkad hjärna som ibland snortar sina ritalin så är det kanske inte så konstigt att allt går åt helvete precis hela tiden
Citera
2014-07-03, 08:30
Medlem
Denosynliges avatar
Berny kanske borde ha närings dryck hemma alltid? Hon verkar extremt dålig på att äta. Mest skräpmat, halvfabrikat, ben & jerrys, chips, kaffe, nyponsoppa, keso och sånt. Hon säger ju själv att hon knappt klarar av att koka ris eller ens vistas i köket utan att stöka ner totalt hur fan ska hon då lyckas med konststycket att få i sig tillräckligt med näring varje dag? Inte så konstigt att hon är sjuk och har fysiska hälsoproblem också efter allt knark och medicin missbruk och förmodligen näringsbrist. Hep c och tobak på det också, vems kropp hade inte havererat av allt det vid 30 bast liksom? Hon har verkligen all hjälpa hon kan få men hon verkar ju inte ens vilja försöka lära sig att te.x följa instruktioner på en förpackning. Hälften av alla förpackningar har tillagnings instruktioner, Berny som läser så mycket och har så lätt att förstå allt hon läser vad fan är då problemet med att läsa på en förpackning hur man gör när man kokar ris? Hur borttappad är hon egentligen? Hon kan ju verkligen inte ens ta hand om sig själv. Och jag säger inte att hon ska lära sig att laga gourmet mat utan jag säger att det står på fucking förpackningen hur man gör, och gör det inte det så kan du nog googla fram det på 2 min, vad är problemet? Min upplevelse av henne just nu är spoiled brat.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-03 kl. 08:39.
Citera
2014-07-03, 17:19
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Hon har nog gått upp ett antal kilo också, för hon tar/tog Zyprexa och där är väl den vanligaste biverkningen just viktuppgång.

Herre fucking gud. Såg den videon precis. Jag påpekade detta för flera veckor sedan att jag tyckte hon såg neuroleptikasvullen ut kring fingrar och ansikte men nu verkar de spårat ur fullständigt. Ja, vad ska man säga? Tyvärr går nästan alla människor upp av antipsykotiska mediciner och zyprexa är nog the no 1 weigh gainer drug out there. Det tragiska i allt detta är att hon troligtvis inte behövt medicinen alls eftersom hon troligtvis inte heller är varken psykotisk eller i så dåligt skick som hon maniskt börjat framställa det som efter att hon polade upp med Berny. Fy fan vad sorgligt att se.
Citera
2014-07-03, 22:38
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag fattar inte varför hon ens har ätit dem Hon kunde nöjt sig med att stoltsera med receptet/askarna i uppmärksamhetssyfte, för både hon och vi vet ju att hon inte är det minsta psykotisk.

Det bekommer mig inte mer än att jag tycker det är olustigt att Emma blivit en copy av Berny för 10 år sen, hon förstör bara för sig själv och det är det som är tragiskt. Hon verkar inte direkt vara den vassaste kniven i lådan så hennes utseende är väl en av hennes få kvalitéer som hon borde tagit vara på, nu när hon har ärr blandat med dagsfärska och äldre sår över hela armarna så har hon tyvärr inte direkt någon ljus framtid inom modell yrket. Enda stället hon platsar på numera är Suicide Girls, och jag tror tyvärr inte att man kan försörja sig på det...
Citera
2014-07-04, 13:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Nu börjas det med det patologiska onödiga ljugandet igen. Jag förstår inte varför Berny insisterar på att vårdcentralen gjort diverse osannolika fel. Liksom okej, Granen är extremt högbelastad och Malmös enda jour-vct som drivs i offentlig regi men att de skulle tagit fel prover, sjabblat bort hennes prover samt felaktigt friskförklarat henne från hepatiten är så osannolikt att det aldrig skulle kunna hända. Åhhhhhh, om hon bara kunde sluta ljuga. Vill bara slå henne i ansiktet och säga åt henne att fokusera på anmälan mot Bengt och inte påbörja ytterligare en jävla väggmålning som aldrig kommer bli klar om ni inte Miia gör hela jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in