Citat:
Ursprungligen postat av
Kimbo7
Tack! Det här är en sån där konkret sak, som visar att terapidelen av det hela inte bara var ägget utan också en del av hönan. (Jag har svårt för mer svepande påståenden om t.ex "inplanterade minnen", däremot kan man tala om suggestion; de olika parterna suggererade varandra).
Jag har skrivit förut och jag gör det igen att
jag inte kan begripa att alla som bedrev terapi med SB var under utbildning de hade alltså inte någon legitimation att bedriva psykoterapiän och,/eller gick i terapi själva hos MN samtidigt som de hade
handledning av samma person. Borde inte handledningen och bedrivandet av terapin och deras egen terapi varit skilda åt hos någon annan terapeut I det här fallet blev det ju bara en enda persons mening som gällde.En vars ledband alla gick i beundrade och trodde på och framför allt lydde.
Om det finns någonstans man borde haft leg så är det ju på rättspsykiatrin. Det är ju på det här viset som man verkligen ser hur snett de kan gå.
En person som själv går i terapi har väl antar jag sitt att arbeta med och då är det kanske inte lätt att sätta gränser och tänka klart,och i övrigt handla
som om man hade leg och full kompetens.? Terapi betyder överföring projektion osv,hur hanterar man det om man samtidigt själv är inne i såna upplevelser,och samtidigt ska se en patients d

- det tror jag öht inte skulle fungera
Den här vikarien blandade ju uppenbarligen ihop sina egna trodda erfarenheter med SBs i terapi framställda och de förstärkte varandras tro på???? att båda gjorde framsteg.? Eller hon sökte bekräftelse hos honom.
Och i min värld är det vansinnigt stolligt att en icke legitimerad person bedriver terapi och samtidigt använder patienten som bunkringsplats och bekräftelseperson för vad hon själv trodde sej ha upplevt.
Det strider emot all praksis.'
Det är bara mina tankar men att tänka på hur man kunde tillåta den här sortens så kallade vård gör mej upprörd.