2014-07-01, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Problemet är att det redan är inarbetat från media att enbart unga arga vita män står för näthatet. Pekar man inte ut en tydlig förövare är det automatiskt unga arga vita män man pratar om. Jan Guillou fick ju en hel eftermiddag sitta hos Aftonbladet och förklara att inga andra någonsin näthatar.

Jupp vet inte riktigt hur tex SVT överhuvudtaget skall kunna visa detta objektivt utan att skämmas röven av sig med tanke på deras trams sist. Men hoppas kan man ju.
Citera
2014-07-01, 21:09
Medlem
Chloettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Är det här Lucas, vid 02:34 in i klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=oElj7rt1N4I#t=154

Han ger intrycket av att motvilligt befinna sig där.

Ja, detta är Lucas.

Det var bara hans sätt att vara på, till synes obekväm.
Citera
2014-07-01, 22:03
Medlem
Cilangs avatar
Fan vad underligt. Kände igen namnet när jag gick in på tråden men kunde inte placera det. Nu minns jag att jag snubblade in på hans (eller "hens" om hen själv fick bestämma) Instagram för inte så väldigt länge sedan. Jag hamnade av någon anledning på flera personers Instagram i den där umgängeskretsen där flera av dem och inte minst denna Lucas var väldigt intressant på något sätt. Det som slog mig med just Lucas var att killen såg så jävla deppig/sliten/nedbruten på alla bilder, han log aldrig.

Gick in och kollade på hans Insta igen. Efter lite spanande kan jag konstatera att alkohol verkade ha en ganska central del i hans liv, något som aldrig är ett gott tecken för en så ung (eller gammal heller för den delen) kille.
En av bilderna är på ett champagneglas med texten: "Din vardag suger i jämförelse med min". Säga vad man vill om det...

Hur som helst oerhört tragiskt. Vila i frid.
Citera
2014-07-01, 22:11
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Vad eh? Vad är det du vill ha sagt? Det här är ett debattforum skriv ut din åsikt eller läs och begrunda andras.

"Antingen ljuger du eller journalisten du pratade med, det kommer inte skrivas någonting om det här" Jag har berättat vad jag vet om saken som du borde ha läst, och jag tänker inte lägga ner massa tid på att försvara anklagelser mot min trovärdighet. Jag gjorde er en tjänst och gick in för att försöka förklara situationen så det inte behövde finnas massa onödiga spekulationer till varför en nära vän till mig tog livet. Vad är det för poäng av mig att få någonting sagt på ett debattforum (som du så snällt lärde mig att det här tydligen är) om du ska säga att jag ljuger utan minsta belägg för det?
Citera
2014-07-01, 22:45
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Usch va sorgligt! Lucas kände sig säkert redan utanför o hade trots allt hittat en hamn i femen o UF där han kände sig trygg. Det måste ha varit ett extra hårt slag för honom att bli utesluten ur gemenskapen på detta sätt o att även få utstå trakasserier på nätet från sina fd sk feministvänner.

Enligt en twitterkommentar från en Fi:are så ska Lucas ha sagt ngt i stil med; "vad gör feminister när de umgås? flätar varandras armhålehår o tar bort varandras smink?"

Det verkar som om Lucas va såväl klok o uppmärksam som klarsynt o humoristisk!

Dålig stil av såväl UF o Femen - mycket dåligt! man kan väl säga att dom i o med detta också bekände färg o visade hur de egentligen tänker o beter sig. Tragiskt! Kram Lucas. <3
Citera
2014-07-01, 22:53
Medlem
Moderator: Slå gärna ihop detta med tråden "Feminister näthatade transexuell man till döds".
Citera
2014-07-01, 23:09
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
"Antingen ljuger du eller journalisten du pratade med, det kommer inte skrivas någonting om det här" Jag har berättat vad jag vet om saken som du borde ha läst, och jag tänker inte lägga ner massa tid på att försvara anklagelser mot min trovärdighet. Jag gjorde er en tjänst och gick in för att försöka förklara situationen så det inte behövde finnas massa onödiga spekulationer till varför en nära vän till mig tog livet. Vad är det för poäng av mig att få någonting sagt på ett debattforum (som du så snällt lärde mig att det här tydligen är) om du ska säga att jag ljuger utan minsta belägg för det?

Antingen du eller journalisten. Mina belägg är att det inte har skrivits en rad om det här och att en slasktidning som AB fortfarande samlar information, ställer jag mig djupt skeptiskt till.
Citera
2014-07-01, 23:12
Medlem
Näthatade de pga hen var man eller för att hen gjorde knäppa saker? Oavsett verkar det vara himla taskig stämning bland UFarna.
Citera
2014-07-01, 23:30
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satfleesk
Näthatade de pga hen var man eller för att hen gjorde knäppa saker? Oavsett verkar det vara himla taskig stämning bland UFarna.

Verkar ju ha att göra med att Lucas ofta reproducerade kontroversiella skämt på Twitter, ofta om just feminism, invandring eller annat som är väldigt tabubelagt inom den sfären.
Citera
2014-07-01, 23:31
Medlem
Schizofrenens avatar
Hur kommer F! bemöta det faktum att deras ungdomsförbund har blod på deras händer?
Citera
2014-07-02, 00:10
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
F! är ju en slags sexistisk motsvarighet till främlingsfientligheten i SD - eller kanske rent av i Svenskarnas Parti?

Hurdå? Rätt så stor skillnad på att ha minsta kritiska åsikt gällande Sveriges invandringspolitik(ej ok att yppa) än att hata man(skall nämnas högt och ofta).

Hade ett annat ungdomsförbund MÖRDAT någon hade ju media haft det som förstasidenyhet.
Citera
2014-07-02, 01:02
Medlem
Det ligger mer bakom detta än bara näthat från feminister, även om det sårade henom djupt att bli kritiserad av sina egna.

http://www.qx.se/samhalle/25653/avhopparen-lucas-konsapartheid-i-femen

Lucas har skrivit en hel del, i feministers ögon, olämpliga saker på twitter/facebook. Skämtat lite för mycket. Hen har även skrivit en hel del ironiska inlägg som tolkats helt fel.

Efter att Lucas blev vald som medlemsansvarig i nationella styrelsen för Unga Feminister så fick hen en hel del skit. Detta ledde till att hen blev utkickad och mobbad/utfryst av en hel del människor.
http://ungafeminister.se/bloggen/2014/5/23/uttalande-angende-invald-i-styrelse-2137

Det som syns på twitter är bara toppen på isberget. Lucas har ju så klart fått mail och interna påhopp som inte är tillgängliga för allmänheten. Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.

Jag brukar inte använda ordet hen/henom men eftersom det var Lucas vilja att bli kallad för hen så gör jag ett undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in