Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-03, 01:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kära GW har varit helt tyst om detta styckmord, det är lite ovanligt att han inte yttrar sig.
Tids nog kommer han med all sannolikhet att låta höra av sig om det här fallet också.
Den gode mannen försitter sällan ett tillfälle att uttala sig om uppmärksammade mordfall
som utspelat sig i avlånga riket.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-03 kl. 01:28.
Citera
2014-07-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Det är just det jag reagerar på, när han sa till henne att ringa polisen gick han bara därifrån eller stod han kvar och lyssnade på telefonsamtalet?

Han kände väl att det inte var hans sak så han gick därifrån?
Citera
2014-07-03, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man börjar vanligen med att skära av huvudet vid en styckning, förklarar Leif GW i det
nyss länkade klippet från "Veckans brott".

Undrar just om "våran" Jonna förmådde sig till att skilja huvudet från kroppen på sitt offer...?
Det vet vi väl ingenting om ännu?

Polisen har gått ut med "inte fullbordad styckning" eller någonting sådant men inte exakt vad det innebär, jag tror (och hoppas) att hon låtit huvudet sitta kvar.
Citera
2014-07-03, 01:27
Medlem
Citat:
Det är just det jag reagerar på, när han sa till henne att ringa polisen gick han bara därifrån eller stod han kvar och lyssnade på telefonsamtalet?

Då när hon ringde var han på jobbet (förmodligen tidig fm).

Det var alltså innan styckningsidén kom till henne.

Nästa gång var alltså flera, flera timmar senare på kvällen, när han uppmanade henne att ringa polisen. Då trodde han fortfarande att det handlade om ett bråk.

Det var betydligt senare han fick kännedom om magnituden.

Om jag förstått saken rätt.
Citera
2014-07-03, 01:40
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då när hon ringde var han på jobbet (förmodligen tidig fm).

Det var alltså innan styckningsidén kom till henne.

Nästa gång var alltså flera, flera timmar senare på kvällen, när han uppmanade henne att ringa polisen. Då trodde han fortfarande att det handlade om ett bråk.

Det var betydligt senare han fick kännedom om magnituden.

Om jag förstått saken rätt.
Enligt hans advokat visste han ingenting innan häktningsförhandlingarna på lördagen, det var först då han fick reda på att någon dött så jag undrar vad Jonna sagt till honom och vad hon sade till polisen när hon ringde dom. Kommer det samtalet finnas med i fupen när den kommer?
Citera
2014-07-03, 01:46
Medlem
Citat:
Enligt hans advokat visste han ingenting innan häktningsförhandlingarna på lördagen, det var först då han fick reda på att någon dött så jag undrar vad Jonna sagt till honom och vad hon sade till polisen när hon ringde dom. Kommer det samtalet finnas med i fupen när den kommer?

Troligen.

Gissningsvis sade hon det hon sagt "ett bråk som gick överstyr", men med tanke på hur snabbt som polisen var där tror jag redan JA ringt polisen.
Citera
2014-07-03, 01:50
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Han kände väl att det inte var hans sak så han gick därifrån?
Nej, det har jag svårt att tro, då hade han knappast övertalat henne att ringa polisen. Det var nog snarare så att hon sagt att något hemskt hade hänt (hon kanske tom utmålade sig själv som ett offer) och han sagt att hon måste ringa polisen. När de sedan kom på plats så separerade de de två och kände efter ett tag att något i Jonnas berättelse inte stämde och fick henne sedan att berätta sanningen?
Citera
2014-07-03, 02:00
Medlem
Citat:

Förmodligen är det som det stod någonstans, hon har ringt efter mordet men han ville inte hjälpa henne, läste att hon sa att hon gjort något dumt eller skadat en annan kvinna eller ngt sådant.

Jag är mer nyfiken på om polisen har Lovisas telefon och om dem ber att få ut sms mellan Jonna och Lovisa, det sägs ju att Jonna ska ha hotat Lovisa via sms och om dem då kan finna ett t ex "du ska dö" eller "dö med dig" eller liknande så kan Jonna ligga rätt pyrt till.
Citera
2014-07-03, 02:04
Medlem
Citat:
Förmodligen är det som det stod någonstans, hon har ringt efter mordet men han ville inte hjälpa henne, läste att hon sa att hon gjort något dumt eller skadat en annan kvinna eller ngt sådant.

Jag är mer nyfiken på om polisen har Lovisas telefon och om dem ber att få ut sms mellan Jonna och Lovisa, det sägs ju att Jonna ska ha hotat Lovisa via sms och om dem då kan finna ett t ex "du ska dö" eller "dö med dig" eller liknande så kan Jonna ligga rätt pyrt till.

Hon har redan erkänt, så mycket mera pyrt än nuläget kan det inte bli.
Citera
2014-07-03, 02:12
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Troligen.

Gissningsvis sade hon det hon sagt "ett bråk som gick överstyr", men med tanke på hur snabbt som polisen var där tror jag redan JA ringt polisen.
Jonna kanske ringde till JN efter mordet och sa att hon bara tänkt att åka dit och hämta sina grejer men när hon kom dit så var LL aspackad och attackerade henne med en kniv så Jonna var tvungen att försvara sig själv.
Mordet var antagligen inte överlagt men jag börjar undra om Jonna var mer intresserad av att dölja mordet för sin familj och umgängeskrets än polisen?
Lovisa låg ju tydligen och förblödde till döds efter att Jonna var på väg därifrån och vid det laget kanske Jonna bara ville höra en sympatisk röst och ringde till JN och sa att Lovisa var jättefull och attackerade henne så hon försvarade sig själv. Sedan kanske hon bad JN att åka dit och se till att allt var ok med Lovisa eftersom hon var så full och Jonna tvingades drämma till henne men att JN då sagt nej eftersom han skulle jobba.
Jonna insåg nog vid det laget att Lovisa redan var död men om hon inte var det så måste hon få det att se ut som att Lovisa var full (hon hade ju sagt det till JN) därav alkoholsprutan.
Citera
2014-07-03, 02:32
Medlem
Citat:

Jodå, det finns fortfarande en chans för henne att bli dömd för dråp men kan man hitta sms där hon har hotat Lovisa då kan man säga att hon verkställde hoten och då blir det mord.
Citera
2014-07-03, 02:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jo, men har hon uttalat dödshot via sms tidigare så blir det ju mera sannolikt att
hon kan komma att dömas för mord.
Det har ju talats om möjligheten att det kan stanna vid dråp i tråden.
Fast med just uttryckliga dödshot riktade till offret så försvinner nog alla såna "chanser"
för henne och hon får vackert finna sig i en morddom och åtminstone 14, 16 års fängelse.

edit: 2:a på den.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-03 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in