Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag tycker att bortforslingen av kroppen och städningen talar för att JH inte ville ge sin älskade JA skulden.
Ja, det är ju inte helt känslolöst isf. Jag tror JH definitivt var en person med känslor och inte känslokall som vissa hävdar. Det krävs ju känslor för att hata också. Många som kan älska riktigt starkt kan ju hata någon annan med minst lika mycket passion. Jag tror JH hade för mycket känslor snarare än för få.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Såret kan även ha kommit från när hon högg Lovisa, det är inget ovanligt att många som hugger får skärsår själv om det inte finns "stopp" på kniven så inte handen glider av skaftet..
Och på så sätt lämnar gärningsmän ofta blodspår av sig själv på offret utan att de ens märkt det. Att vara försiktig när man hugger med kniv så att handen inte glider ned på bladet var en av de första grejerna min träslöjdslärare lärde mig i skolan. Tydligen hade en kille i en annan klass råkat göra just detta då han skulle spela cool och sticka kniven i arbetsbänken.
Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Man kan ju göra en "Alm" också och elda upp kroppen och sen ut och "leta" efter personen.
Om Alm kunde komma undan så borde alla kunna göra det. Han verkade ju helt IQ befriad. Det enda smarta han gjorde var att inte erkänna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Det är just det vi inte kan, grisarna skvallrar inte...

Hade inte JH hundar? Någon som vet ras? De kanske var hungriga?
-----
Jag har funderat på det här med sprutan med alkohol. En idé JH kunde ha haft var att få det hela att se ut som en olycka. Om LL såg ut att ha varit full så kanske hon hade snavat och ramlat baklänges på hammaren som låg på golvet? Visst, den idén är idiotisk och JH verkar ju ha insett det då hon styckade LL ist. Någon annan teori om varför JH testade att spruta LL med alkohol kommer jag inte på. Jag tror inte att hon hade tänkt på att alkoholen inte skulle kunna sprida sig runt i kroppen när hjärtat slutat slå. Hon är ju inget proffs direkt (förmodar jag).