Citat:
Ursprungligen postat av
mypenisatrap
Allt handlar om att Jonna upplevde situationen som det hot du beskriver.
Jag har BETYDLIGT större förståelse för Jonna än motsvarande (korrekt statistisk) man som slår ihjäl kärringen för att hon vill lämna, enbart som ett rent kontrollbeteende.
Fråga1
Hypotetiskt: jag har tidigare ställt frågan om Jonna hade fått juridisk upprättelse för att LL spöade henne, hade mordet skett då enligt dig?
Fråga2
Du förringar återkommande motivet, tar bort delar.
Vad hade du gjort om jag snodde din fru, spöade dig på krogen inför dina polare där polisen läger ner fallet samt tvingade dig att flytta från huset och du dessutom fick sluta med din favorithobby?
Som grädde på moset låter din fru då och då få dig att tro att ni skall bli ihop igen, men hon sover över hos mig vecka ut och in
Skrivit under "Dagens ris" eller?
Ja precis, äntligen är vi överens!! Hon
upplevde hotet som något annat än vad det egentligen var. Hennes upplevelse och agerande kanske var jämställt med när en kvinna får sina barn och hästar mördade och sambon kidnappad, skulle
jag/du/vi vara kapabla till mord då..? Ja kanske.. ingen vet förrän man själv är utsatt, dock vet man att man
inte mördar pga det som hände Jonna Varför hennes upplevelse och agerande skiljer sig från det normativa vet vi inte.
Fråga1 Ingen aning, rubbat hur som helst.
Fråga2 Hehe

, nja kanske lagt räkor i gardinstängerna, klippt sönder alla hennes och hans kläder, lagt ut bilder på Fejan, snackat skit, hittat någon av hennes gamla ex att sätta på, klurat på hur få JA i säng igen för att slänga det i ansiktet på henne, punkat däcken, lagt hundskit i brevlådan. What ever, men.......................... inte mördat! Hon har knas.