Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hon måste behövt hjälp med att ta sig till sin egen bil efter att hon flyttade LL's bil. Allt det andra klarade hon uppenbarligen galant på egen hand. Det är lite ömöjligt (rent fysiskt) att köra två bilar samtidigt. Jag gissar på att hon vädjade om sån hjälp. Hade JN vetat hela historian hade han säkerligen ringt snuten direkt.

Det måste hon väl inte alls det behövt hjälp med?? Vet du och jag hur långt iväg hon ställde bilen? Går det kanske bussar tillbaka?
Citera
2014-06-28, 20:39
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var står det hur långt hon flyttade LL bil? Om du nu har en sådan uppgift, varför underlättar du inte och länkar?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab
Citera
2014-06-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hur vet media vad som har hänt inne i den lägenheten? Det finns bara en person som vet det och det är GM själv, om hon bara hade hållt käft iaf. Om RMU visar på slag eller stick bakifrån så blir det givetvis klurigt att fortfarande hävda nödvärn men det kanske går genom att påstå att LL höll JH i ett grepp och var mycket nära så knivsticken träffade bakifrån istället, typ som en krok. Att skaka fram ett rimligt tvivel är inte så jäkla svårt men det blir ju inte precis lättare av att GM sitter och erkänner en jäkla massa.

Enligt polisens läcka till tidningen har Jonna sagt att hon utdelat flera hugg mot Lovisa, dvs borde finnas mer än ett märke efter stick.
Citera
2014-06-28, 20:45
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Herregud det är sånt som jag skulle kunna skriva, hatar morgonpigga människor men inte fan slår jag ihjäl någon för det.
Brottsoffret (som var den som lagt upp "morgonhumörsskämtet" på Instagram - fler skämt på samma tema står att hitta där) slog i likhet med dig inte heller ihjäl någon.
Citera
2014-06-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Nej, det är det många här inte förstår, mord betyder uppsåt. Uppsåt när som helst i förloppet, det enda som kan förmildra uppsåt är självförsvar. Mord måste inte vara planerat för att kategoriseras som mord. Om JH har huggit LL med kniv så att hon avlider, när hon ligger och är avtuppad blir det svårt att klassa det för dråp.

Frågan är bara om det är så det har gått till och om det går att bevisa.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Enligt polisläckan till aftonbladet har Jonna sagt att det gått till så.
Citera
2014-06-28, 20:57
Medlem
BarbraZues avatar
kan hon haft lovisa styckena i Lovisa bilen ?
var placerades Lovisas bil är det någon som säkert vet att hon kört iväg denna bil.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vet vi hur långt hon körde Lovisas bil? Kanske tog bilen tillbaka? Folk lägger för mycket vikt vid tiden, själva attacken i lägenheten har gått på några minuter sen resten har hon uppenbarligen också hunnit med.
Senast redigerad av BarbraZue 2014-06-28 kl. 21:09.
Citera
2014-06-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab

Där står ingenting om hur långt det är, endast friluftsområde.
Citera
2014-06-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Allt handlar om att Jonna upplevde situationen som det hot du beskriver.
Jag har BETYDLIGT större förståelse för Jonna än motsvarande (korrekt statistisk) man som slår ihjäl kärringen för att hon vill lämna, enbart som ett rent kontrollbeteende.

Fråga1
Hypotetiskt: jag har tidigare ställt frågan om Jonna hade fått juridisk upprättelse för att LL spöade henne, hade mordet skett då enligt dig?

Fråga2
Du förringar återkommande motivet, tar bort delar.
Vad hade du gjort om jag snodde din fru, spöade dig på krogen inför dina polare där polisen läger ner fallet samt tvingade dig att flytta från huset och du dessutom fick sluta med din favorithobby?
Som grädde på moset låter din fru då och då få dig att tro att ni skall bli ihop igen, men hon sover över hos mig vecka ut och in

Skrivit under "Dagens ris" eller?

Ja precis, äntligen är vi överens!! Hon upplevde hotet som något annat än vad det egentligen var. Hennes upplevelse och agerande kanske var jämställt med när en kvinna får sina barn och hästar mördade och sambon kidnappad, skulle jag/du/vi vara kapabla till mord då..? Ja kanske.. ingen vet förrän man själv är utsatt, dock vet man att man inte mördar pga det som hände Jonna Varför hennes upplevelse och agerande skiljer sig från det normativa vet vi inte.

Fråga1 Ingen aning, rubbat hur som helst.

Fråga2 Hehe , nja kanske lagt räkor i gardinstängerna, klippt sönder alla hennes och hans kläder, lagt ut bilder på Fejan, snackat skit, hittat någon av hennes gamla ex att sätta på, klurat på hur få JA i säng igen för att slänga det i ansiktet på henne, punkat däcken, lagt hundskit i brevlådan. What ever, men.......................... inte mördat! Hon har knas.
Citera
2014-06-28, 21:15
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon har haft hästar, garanterat har hon satt sprutor många gånger.
Nån kanske redan har svarat, jag orkar inte läsa ikapp. Jag tänkte också att hon kan ha tillgång till nålar och sprutor då hon har haft hästar, men att ge en injektion i muskeln eller under huden är långt ifrån samma sak som att injicera i blodet, då man alltså måste pricka en ven med nålsögat.
Citera
2014-06-28, 21:17
Medlem
Formsvackas avatar
I hur många delar blev den unga kvinnabs kropp slaktad i? Fyra?
Citera
2014-06-28, 21:24
Medlem
Ponera att Jonna talar sanning i det hon berättat för polisen, hon smiter in i trappan och väntar och när LL öppnar dörren så attackerar hon och slår henne i bakhuvudet med hammaren. Hur träffar man någon i bakhuvudet när den personen öppnar en dörr?

Jag läste någonstans om en granne som sade sig ha hört ett gällt skrik vid 06:30 och gått och knackat på hos JA men ingen hade öppnat.

Så Jonna slår Lovisa med hammaren i bakhuvudet och hon tappar medvetandet och hamnar på golvet, Jonna hämtar därefter en kniv och hugger den på golvet liggandes Lovisa några (hur många är några?) gånger.

Om Lovisa blivit medvetslös av hammarslaget och sen har Jonna börjat hugga, tror ni hon fortsätter vara medvetslös då eller "vaknar" hon liksom till pga smärtan?

Jonna ska sedan (enligt ab:s poliskälla) ha lämnat en döende Lovisa liggandes på golvet? Kan man inte få det till likgiltighet?

Tror ni Lovisa varit medveten om att hon var på väg att dö eller var hon fortfarande medvetslös?

Jonna drar hem och byter kläder då hon fått blod på dessa, går ut med hundarna mm och efter några timmar tar hon med sig sprutan, alkohol och en såg (varför tar hon med sig sågen om hon inte räknar med att Lovisa vid detta laget är död med tanke på vilket skick hon lämnat henne i).

Väl tillbaka i lägenheten ligger Lovisa sannolikt i en stor blodpöl och Jonna tar henne i armarna och släpar in henne i badrummet, väl där inne klär hon av Lovisa då en styckning är lättare att genomföra på en naken kropp, hon injicerar alkoholen (där tänkte hon inte riktigt klart) och väntar en stund innan hon börjar såga.

Normalt sätt är en styckning en styckning men här sade polisen även "illa åtgången" och det tolkar jag inte anses med "några knivstick" så hon har kanske slagit lite extra med hammaren och kniven?

Nu har hon dödat personen som tagit hennes kärlek ifrån henne och nu har hon chansen att avreagera sig. Kanske skär i brösten på henne? Kniv i underlivet?? Massa med hugg i magen?

"Då" kan man säga illa tilltygad.

Hon sågar av benen och armarna, huvudet vet jag inte (någon pratade om en inte fullständig styckning).

Man får ju inte glömma att hon även varit kylig och städat efter sig, både i badrummet där styckningen gått till men också i hallen? där själva knivsticken utdelats. Styckningen i sig bör ha varit rätt kladdig med blod och diverse kroppsvätskor. Och det verkar inte vara en städning i all hast där hon missat blodfläckar i hörnen osv utan det har väl framkommit att det var en rätt ordentlig städning?

Sen lägger hon kroppen i kassar och i bagageluckan, kör iväg och parkerar Lollos bil på annan ort och tar sig tillbaka till sin bil, kör till jobbet (med sin blodiga tröja under långtröjan), går tidigare och dumpar kroppen och tar sig hem.

Sen ringer hon och anger sig själv.
Citera
2014-06-28, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men vad är du förvånad över? Att mördare inte ser ut som monster med horn i pannan? Tror du man kan se på folk att de ska utföra onda handlingar? Det är klart det finns psykiskt labila människor som lägger upp bilder av sig själva där ångestsvetten dryper om dem, men de flesta lägger nog helst upp fördelaktiga bilder av sig själva.

... och då föreslår jag att Ted Bundy ska in på vågrätt fyra !

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy

Han såg utseendemässigt inte så pjåkig ut ! ... riktigt ruggigt inre dock !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in