Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-02, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
NA: Kollegorna i chock efter styckmordet: "Overkligt"
Citat:
Den 22-åriga kvinnan hittades styckmördad den 19 juni. Hon jobbade på ett stort företag – först i Örebro och sedan hösten 2012 i Askersunds kommun.
Citera
2014-07-02, 08:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du tycker inte ett styckmord tyder på ohälsa? Vad menar du, vart i är den spekulationen fel. Fattar ärligt talat inte vart du vill komma? Har du ett svar eller vad vet du som vi andra missat?
Nej det tyder på avsaknad av empati och ett väldigt rationellt sätt att lösa problemet att få ut kroppen ur lägenheten.
Hon är rätt liten och det hade varit svårt att få ut BO's kropp utan att det upptäcks om GM inte styckade kroppen.

Sen att det är makabert! Absolut!
Citera
2014-07-02, 09:34
Medlem
Starsinheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Mja jag vet att det är en manlig anstalt. Men kvinnor kan väl för det åka dit som alla andra grova brottslingar för att utreda vart de ska förtjäna straffet. Det är det jag syftar på. Jag menar inte att hon ska förtjäna sitt straff där.

Nej inga kvinnor finns på Kumlaanstalten, inte ens på Riksmottagningen där det utreds var de ska avtjäna sitt straff! Kvinnor kan komma till klostret på retreat men då under en särskild "kvinnovecka" de träffar då inga andra intagna, tror inte att de ens får passera varandra i kulverten!
Citera
2014-07-02, 09:35
Medlem
Starsinheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA: Kollegorna i chock efter styckmordet: "Overkligt"

Har det kommit fram var kvinnorna arbetade? "Stort företag i Örebro"
Citera
2014-07-02, 09:37
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsinheaven

Där BO jobbade antar jag att du menar. GM var personlig assistent
Citera
2014-07-02, 09:39
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
atlas copco
Citera
2014-07-02, 09:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
JH jobbade som PA. LL jobbade som servicetekniker på stort företag i Örebro och Askersund. Atlas Copco Rock Drills AB håller till i Örebro och Atlas Copco Mining and Rock Excavation Technique Sweden håller till i Zinkgruvan i Askersunds kommun. Atlas Copco är alltså en kvalificerad gissning, och också vad klokastiklassen påstår i skrivande stund.
Citera
2014-07-02, 09:57
Medlem
klokastiklassens avatar
http://personer.eniro.se/p/lovisa+lindh/70105050
http://www.atlascopco.se/images/bitz_3__2012_tcm44-3526010.pdf
sid 5 Lovisa Lindh ny på jobbet
Citera
2014-07-02, 10:00
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
JH jobbade som PA. LL jobbade som servicetekniker på stort företag i Örebro och Askersund. Atlas Copco Rock Drills AB håller till i Örebro och Atlas Copco Mining and Rock Excavation Technique Sweden håller till i Zinkgruvan i Askersunds kommun. Atlas Copco är alltså en kvalificerad gissning, och också vad klokastiklassen påstår i skrivande stund.
Det var ingen gissning, det står på hennes facebooksida
https://www.facebook.com/lov*sa.l*ndh
Citera
2014-07-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Ok kärlekskrank kvinna (GM)kommer till lägenhet med rival sovandes i före kl 06, mord i sinnet. Fråga 1 jag ställer mig är varför så tidigt?
Varför inte ta tillfälle senare under dagen i hennes hem eller på väg till jobb?
Därför att planen är att offrets pojkvän ska få skulden.
Om dödsfallet sker i ett tidsfönster som ligger mycket nära den tid då pojkvännen är hemma så är ju det perfekta brottet utfört.
Att sedan gärningen blir som den blir ska nog tillskrivas en krisepisod hos GM. Kommentaren till grannen " NN har inget med oljudet att göra" kom nog efter en känslomässig kovändning där GM tänkt att låta offret försvinna istället och därefter återfå NN som om ingenting hade hänt.
GM placerar sig själv på brottsplatsen i och med samtalet med grannen och lappen till NN, men omdömet är kraftigt kringskuret i sinnestillståndet. Sprutan med alkohol kanske var med redan från mordtillfället och skulle då anv. för att styrka en bild av förment relationsbråk/dråp.

Hon hade ju mycket att göra den aktuella dagen så hon hade ju inte hunnit ifall hon börjat senare.
Citera
2014-07-02, 10:11
Medlem
Har poliskällan tystnat undrar jag, nu har af inte skrivit om detta på några dagar.

Quarrel: Du är ju duktig på att länka till de olika sidorna där olika saker finns här i tråden, jag söker den sida där någon lade upp en länk med helkroppsfoton på Lovisa med en massa vänner.
Citera
2014-07-02, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Ok kärlekskrank kvinna (GM)kommer till lägenhet med rival sovandes i före kl 06, mord i sinnet. Fråga 1 jag ställer mig är varför så tidigt?
Varför inte ta tillfälle senare under dagen i hennes hem eller på väg till jobb?
Därför att planen är att offrets pojkvän ska få skulden.
Om dödsfallet sker i ett tidsfönster som ligger mycket nära den tid då pojkvännen är hemma så är ju det perfekta brottet utfört.
Att sedan gärningen blir som den blir ska nog tillskrivas en krisepisod hos GM. Kommentaren till grannen " NN har inget med oljudet att göra" kom nog efter en känslomässig kovändning där GM tänkt att låta offret försvinna istället och därefter återfå NN som om ingenting hade hänt.
GM placerar sig själv på brottsplatsen i och med samtalet med grannen och lappen till NN, men omdömet är kraftigt kringskuret i sinnestillståndet. Sprutan med alkohol kanske var med redan från mordtillfället och skulle då anv. för att styrka en bild av förment relationsbråk/dråp.
Jag tycker att bortforslingen av kroppen och städningen talar för att JH inte ville ge sin älskade JA skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in