Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-02, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Nu talas det ju om en skada som hon fått i handen. Som en källa uppgav till media att hon fått omsedd på vårdcentralen.

Det blir ju lite märkligt om hon i nödvärn använt 6-8 olika husverktyg och bara har en skada själv. Men säger du att det går så får jag väl tro dig.
Hon har inte använt 6-8 verktyg, polisen låter undersöka 6-8 verktyg. Hon behöver inte ha använt alla.
Citera
2014-07-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon har inte använt 6-8 verktyg, polisen låter undersöka 6-8 verktyg. Hon behöver inte ha använt alla.

Okej, det är sex till åtta saker som polisen tror kan ha med själva hanteringen att göra.

Men om hon har använt flera olika verktyg så blir det märkligt om hon själv inte är skadad och vill hävda att det handlar om handgemäng.
Citera
2014-07-02, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Okej, det är sex till åtta saker som polisen tror kan ha med själva hanteringen att göra.

Men om hon har använt flera olika verktyg så blir det märkligt om hon själv inte är skadad och vill hävda att det handlar om handgemäng.
Det kan vara ett verktyg som hon har använt, men polisen vet inte vilket av 6-8 verktyg.
Citera
2014-07-02, 22:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag håller inte med dig, jag tror att de flesta människor är kapabla att döda en annan människa om situationen kräver det.

Jag tror inte att denna situation var sådan att den krävde ett styckmord. Däremot så håller jag med dej om att OM situationen kräver det så är de flesta människor kapabla att döda. Jag skulle absolut kunna döda om det krävdes för att rädda min son. Men i detta fall är det svårt att förstå hur hon kunde döda och stycka. Personligen tror jag att hon har någon form av störning. I denna artikel står att nästan alla grova våldsbrottslingar uppvisar olika typer av biologiska svagheter:

http://www.dt.se/blaljus/flink-och-zethraeus-visar-samma-typ-av-hjarnskada
Citera
2014-07-02, 22:29
Medlem
Citat:

Hammare, kniv och såg (möjligen fogsvans) har väl redan angivits, sedan finns ju fler "hemmaverktyg" man kan tänka sig.

Som jag förstått har man funnit tänkbara verktyg både på mordplatsen, i bilen och vid den häktades gård som nu undersöks.
Citera
2014-07-02, 22:30
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Eller ännu bättre, mata grisarna med kroppsdelarna om du nu inte råkar ha tillgång till ett krematorium.

Man kan ju göra en "Alm" också och elda upp kroppen och sen ut och "leta" efter personen.
Citera
2014-07-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieChristensen
Miljöstationen är öppen för allmänheten mån & tors.
Visst kan hon ha spateserat opp till Rang Sells och frågat på onsdagen eller någon annan dag.
Ty det låter mer som vanligt Askersunds skvaller igen.

Fel. Se vidare i länken

http://www.askersund.se/bygga-bo-och-miljo/avfall--atervinning/kallsortering-och-atervinning.html#.U7Rs4PXaqSw
Citera
2014-07-02, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentina
Fel. Se vidare i länken

http://www.askersund.se/bygga-bo-och-miljo/avfall--atervinning/kallsortering-och-atervinning.html#.U7Rs4PXaqSw
Öppet onsdagar 15-19. Hon började 15, så hon måste ha lämnat jobbet mycket tidigt för att hinna dit före stängningsdags.
Citera
2014-07-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieChristensen
Miljöstationen är öppen för allmänheten mån & tors.
Visst kan hon ha spateserat opp till Rang Sells och frågat på onsdagen eller någon annan dag.
Ty det låter mer som vanligt Askersunds skvaller igen.
Fel, april - november är det öppet onsdagar också kl 15-19 så visst skulle hon kunnat åkt dit.
Citera
2014-07-02, 22:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Låg inte P helt öppet ogömt ?
Jo. Jag tänkte på Engla.
Citera
2014-07-02, 22:49
Medlem
Citat:
Öppet onsdagar 15-19. Hon började 15, så hon måste ha lämnat jobbet mycket tidigt för att hinna dit före stängningsdags.

Det gjorde hon enligt arbetskamraterna också. Angav personliga skäl.

Under tiden hon arbetade låg plastsäckarna i bilen som hon parkerat vid Coop.

Hon verkar ha tänkt på det mesta.

EDIT. Bortsett från att dom inte tog emot säckarna.
Senast redigerad av Remark 2014-07-02 kl. 23:01.
Citera
2014-07-02, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det lär bli en särdeles tuff tillvaro för henne om hon hamnar där.
Hetlevrade brudar är det nog gott om...

Men å andra sidan är nog hästtjejen en ganska tuff brud själv och hon kanske rentav
blir boss över hela rasket och tar över efter den där Ulla som nämns i artikeln (om hon nu
fortfarande sitter inne.)

(Fast vi vet ju ingenting säkert om vart hon i slutändan hamnar för att avtjäna sitt straff.
Dock lär det inte bli inom den rättspsykiatriska slutenvården, det vågar man nog sia om.)

Det tror inte jag heller ! Det blir bullbak och bastu i bunkern på Hinsan 10 - 14 år framåt !
( Artikeln var från år 2000 - så de damerna som nämns har nog checkat ut )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in