2014-07-02, 11:50
Moderator
^Eazs avatar
Haha, apropå PTR, hoppas fan den här går live:

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/11043044377

Citat:
Just went on the PTR and killed a random goblin then POP, i see a "Goblin realm" or whatever. When i enter, there is alot of destroyable objects that drops alot, i mean ALOT, of gold. got 45m and a lil over 20 imperials from this 1 map. There was a boss aswell in the end that dropped down a OP-megamode-resplended that dropped like 2 legendaries and 10m gold or so...

Just for the record this was only on t2 with less than 1k gold find.

Epic addition to the game in my opinion (I have no idea how rare it is or isnt, tho.)

Edit: Och en video: https://www.youtube.com/watch?v=_lqJK0dg8eo
Citera
2014-07-02, 12:21
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha, apropå PTR, hoppas fan den här går live:

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/11043044377

Edit: Och en video: https://www.youtube.com/watch?v=_lqJK0dg8eo

Så jävla trevligt det såg ut
Citera
2014-07-02, 13:12
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Hur funkar det med nycklar, om jag skaffar en nyckel på T6, måste jag köra T6 GR då? Eller är det helt separat?

De har jag inte tänkt på faktiskt, bra fråga! Jag kör ju Solo på T6, men kör i grupp på T3

Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Så jävla trevligt det såg ut

Den var verkligen något jag behövde med min ynka miljoner på stashen! Drog in på 3 omgångar 170 miljoner guld =).
Senast redigerad av Opilus5500 2014-07-02 kl. 13:20.
Citera
2014-07-02, 13:54
Medlem
Eyedols avatar
Hur pass vanliga kommer dessa treasure realms vara? Antar att det kmr vara ganska lågt med tanke på mängden guld + legs från bosskistan (100% dropchans?)
Citera
2014-07-02, 15:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Hur pass vanliga kommer dessa treasure realms vara? Antar att det kmr vara ganska lågt med tanke på mängden guld + legs från bosskistan (100% dropchans?)

Antagligen väldigt rare, du dödar en goblin för att få den som jag förstod det, så först måste du ha en goblin spawnad (och springa på den), sen så måste även randomizern slå på att du får realm.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-02 kl. 15:07.
Citera
2014-07-02, 15:34
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Antagligen väldigt rare, du dödar en goblin för att få den som jag förstod det, så först måste du ha en goblin spawnad (och springa på den), sen så måste även randomizern slå på att du får realm.

Spela med mig, öppnade två goblin rifts i rad igår
Helvete va det small till! Ena spelarens TF proccade så alla började springa runt samtidigt. Var bara att dra igång varenda pet man hade och hoppas på det bästa.
Citera
2014-07-02, 15:45
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol

Den har kommit väldigt frekvent! Men som sagt de är ju PTR, och den testas.

Min teori är att den kommer komma oftare i Laddern då folk börjar ifrån zero än folk i non-ladder. Dessutom tror jag att guldet kommer vara stor skillnad i dropps mellan varandra..
De bara spekulationer ifrån mig!
Citera
2014-07-02, 16:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Spela med mig, öppnade två goblin rifts i rad igår
Helvete va det small till! Ena spelarens TF proccade så alla började springa runt samtidigt. Var bara att dra igång varenda pet man hade och hoppas på det bästa.

Hahaha

Väntar med spänning på att PTR går live.
Citera
2014-07-02, 16:21
Medlem
alienDNAs avatar
allt i ptr har sjukt hög droprate just för att det skall testas ordentligt.
items har också större chans att rolla riktigt bra i ptr.
nej jag har ingen källa.
Citera
2014-07-02, 16:51
Medlem
SWEDiSHITs avatar
Dum fråga kanske men kan vem som helst spela PTR lr måste man regga sig på nåt vis? Som beta-testare lr nåt sånt tänkte jag isf.
Citera
2014-07-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWEDiSHIT
Dum fråga kanske men kan vem som helst spela PTR lr måste man regga sig på nåt vis? Som beta-testare lr nåt sånt tänkte jag isf.

PTR kan vem som helst spela, bara att tanka.

PTR= Public Test Realm
Citera
2014-07-02, 17:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWEDiSHIT

I dropdownen där du väljer vilken realm du vill spela på, där kan du välja PTR (du måste självfallet äga spelet).

Screenshot: http://forumbilder.se/DDCE9/ptr.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in