2014-06-30, 20:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Betan är ett skämt atm, GR kommer behöva omarbetas, då rimeheart eller furnace är ett MÅSTE vid högre levels, där trash mobs har uppemot 100 miljarder hp, ja du läste rätt, 100b hp. Otroligt dålig design att göra det svårare genom att bara höja monsters dmg och hp för varje lvl.
Klassbalanseringen är ett också ett stort skämt so far.
Tar nog ett bra tag innan patchen är live.

Mjo det jag har läst är inte positivt, om man bortser från idéen med GR etc.

Att du MÅSTE ha ett specifikt vapen för att klara content, då är det fail.

Edit: Speciellt då D3 (iom RoS speciellt) vill att du kör olika builds, vapen, gear etc.
Citera
2014-06-30, 21:54
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Det är rätt värdelöst att spela i grupp högre torments (på hardcore) eftersom mobsen gör så sjuk skada. Mycket enklare att soloa + follower och med unity på bådadera så blir det bra mycket enklare än om man sitter och trycker i en full grupp T5+.

Kör t6 i grupp hela tiden, det kanske är så att det är dina grupper som är rätt värdelösa?
Citera
2014-07-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Betan är ett skämt atm, GR kommer behöva omarbetas, då rimeheart eller furnace är ett MÅSTE vid högre levels, där trash mobs har uppemot 100 miljarder hp, ja du läste rätt, 100b hp. Otroligt dålig design att göra det svårare genom att bara höja monsters dmg och hp för varje lvl.
Klassbalanseringen är ett också ett stort skämt so far.
Tar nog ett bra tag innan patchen är live.

Oj oj, här snackar vi stora misstag, troligtvis så kan det vara så att Blizzard försöker gör en hype och inte tänker igenom ordentligt innan patch, lite småk*ta på att folk ska lira utan att ta hänsyn till att vi faktiskt vill ha ett riktigt roligt och välutformat spel.. Väntar hellre 2 månader extra och får ett bättre spel än att kasta mig ut och tycka att det faktiskt är dåligt gjort!
Citera
2014-07-01, 10:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Oj oj, här snackar vi stora misstag, troligtvis så kan det vara så att Blizzard försöker gör en hype och inte tänker igenom ordentligt innan patch, lite småk*ta på att folk ska lira utan att ta hänsyn till att vi faktiskt vill ha ett riktigt roligt och välutformat spel.. Väntar hellre 2 månader extra och får ett bättre spel än att kasta mig ut och tycka att det faktiskt är dåligt gjort!

Och det "värsta" är att det hela har e.g. en väldigt enkel lösning.

Istället för att bara bumpa upp mängden hp mobs har, ändra deras resist/armor så att de har samma hp, men slagen gör mindre skada och om arbeta Furnace så att effekten "Dealing damage has a chance to deal 6–8% of the enemy's current health as Fire damage." också påverkas av denna armor/resist.
Citera
2014-07-01, 18:42
Medlem
pappa-fixars avatar
Hur ofta droppas nyckel till greater rifts? Kört ca 10 rifts nu men inte har riftbossen droppat någon.
Citera
2014-07-01, 18:58
Medlem
Tropeds avatar
Får man behålla loot, exp osv. som man får i betan?
Citera
2014-07-01, 19:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Får man behålla loot, exp osv. som man får i betan?

Om du menar att din gubbe lyfts över till live servern, nej.
Citera
2014-07-02, 09:48
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Hur ofta droppas nyckel till greater rifts? Kört ca 10 rifts nu men inte har riftbossen droppat någon.

Då går det för långsamt!
Citera
2014-07-02, 10:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Är det beroende på svårighetsgrad? E.g. en T6:a har större chans än en T1:a?
Citera
2014-07-02, 10:55
Medlem
Eyedols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag tror de flesta här känner mig så pass gott och vet att jag aldrig skulle göra något sånt här och därför frågar jag

Vilka typer av extra-program finns det till D3?
Botprogram? som springer och gör bountys 24/7? hur funkar dem?
Andra typer av externa tilläggsprogram? Dps-kontroller? Är det ett utbrett fenomen eller slår Blizzard stenhårt ner på det så ingen vågar använda det?
Vet ju att några från klanen blev kickade just för att vi märkte att de spelade 24/7 och aldrig svarade när man skrev till dem.

Blev bara lite nyfiken på vad som finns och hur de funkar

återigen: NEJ, jag ska inte börja botta, ni kan va lugna. allt det roliga försvinner i och med det!

https://www.ownedcore.com/forums/diablo-3/diablo-3-bots-programs/

Testade "Finders keepers" igår meen var inte så fräsigt som jag trodde.. Kanske när/om maphacken släpps
Citera
2014-07-02, 11:08
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Vilken nivå körde du på? Jag tror mig ha läst att T1 har 20% chans och T6 100% dropp..

Jag får den hela tiden, men jag kommer inte värst långt! De vrål svårt på högre Greater Rift, men skoj
Citera
2014-07-02, 11:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vilken nivå körde du på? Jag tror mig ha läst att T1 har 20% chans och T6 100% dropp..

Jag får den hela tiden, men jag kommer inte värst långt! De vrål svårt på högre Greater Rift, men skoj

Hur funkar det med nycklar, om jag skaffar en nyckel på T6, måste jag köra T6 GR då? Eller är det helt separat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in