Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-02, 12:20
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte alls att hon tänkte påskina att hon inte träffat LL, hur skulle hon då kommit in i lägenheten? Jag tror att hon tänkt väva in bråket med LL - som grannarna hörde - i en berättelse om att det blev bråk med LL när hon (JH) för att hämta sina saker i lägenheten. Men att LL var frisk o kry när JH lämnade lgten första gången. Kanske hade hon tänkt säga att LL var berusad när JH kom tillbaka senare?
Ja, helt fel tänkt av mig.
Citera
2014-07-02, 12:20
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men då undrar jag en sak? Om hon är normal varför är en person död, var i är det normalt. Om hon är normal och känt att det var en kamp på liv och död och sedan stoppat där men det gör hon inte, hon gör betydligt mer än så. Nej håller inte med

Darfor att aven normala manniskor faktiskt kan tappa all besinning och gora saker som ar att anses som "icke-normala". Enligt ditt resonemang sa skulle alla mordare/styckmordare hamna pa psyk och inte fangelse eftersom de per automatik maste ha en psykisk storning.

Men det kommer garanterats gora en RPU pa henne, och kanske har du ratt och jag fel, vi far se.
Citera
2014-07-02, 12:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Darfor att aven normala manniskor faktiskt kan tappa all besinning och gora saker som ar att anses som "icke-normala". Enligt ditt resonemang sa skulle alla mordare/styckmordare hamna pa psyk och inte fangelse eftersom de per automatik maste ha en psykisk storning.

Men det kommer garanterats gora en RPU pa henne, och kanske har du ratt och jag fel, vi far se.

Nått har ju hänt annars skulle vi inte vara på FB i denna tråden. Jag har sagt mycket fram och tillbaka har som du också sagt att hon är förtvivlat normal. Men nästa senario i mig gör henne rå kall. Som lappen, är den ett hån eller är det en lapp i hennes förtvivlan och önskan över att få ta tillbaka det som känns normalt.
Citera
2014-07-02, 12:36
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag tror att hon kommer att bli friskförklarad och dömd för dråp!

Kul att ha dig här!

Nja, jag är osäker. Mest ifrågasätter jag att det var planerat nog för att kallas för mord. Styckningen tror jag inte var planerad. Om jag ska satsa pengar så tror jag på dråp.

Jag jobbade inom vården för några år sedan innan jag valde att plugga. Jag har jobbat med både barn, vuxna och äldre, fast givetvis inte samtidigt. Jag skulle ha svårt att stycka dem ja, det för att jag inte skulle ha någon anledning till att göra det och jag skulle nog få dåligt samvete för hur anhöriga skulle må. Det skulle kännas respektlöst. I vissa fall skapade jag dessutom en del band med patienterna, så när de dog så blev jag ledsen trots att jag försökte låta bli. Det kunde gälla både äldre och barn.

Många här har jobbat inom vården. De döda man möter där är oftast de som förolyckats eller dör naturlig död. Har själv jobbat inom vården är mentalar och jobbat med psyk. Det gör inte mig till ett proffs på hur man lätt som en plätt bara tjoppar någon i bitar och kastar ut dem i skogen för man inte fick killen. Det måste finnas mer bakom, nått vi inte rört vid här på FB
Citera
2014-07-02, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Varför skulle hon komma tillbaka senare?
Hon kanske tänkte ljuga ihop en version där hon och LL först bråkade men sen kom överens om att JH skulle får komma tillbaks ett par timmar senare, när LL hunnit plocka ihop hennes grejer? Nåt måste hon ju hitta på, eftersom hon ju var i fastigheten vid två tillfällen.
Citera
2014-07-02, 13:02
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Hon kanske tänkte ljuga ihop en version där hon och LL först bråkade men sen kom överens om att JH skulle får komma tillbaks ett par timmar senare, när LL hunnit plocka ihop hennes grejer? Nåt måste hon ju hitta på, eftersom hon ju var i fastigheten vid två tillfällen.

Njae. Skulle du ha trott på det? Har man bara dejtat i några månader så hinner man knappast lämna särskilt mycket. Några plagg, en laddare och en bok kanske.
Citera
2014-07-02, 13:25
Medlem
Quarrels avatar
NA: Kvinnan om styckmordet: Bråk som urartade
Citat:
Enligt flera uppgifter till Nerikes Allehanda ska den mordmisstänkta kvinnan ha agerat på grund av svartsjuka. 24-åringen hålls i förvar på häktet i Örebro. På häktet finns det en vårdavdelning som Kriminalvården har hand om.
Citera
2014-07-02, 13:26
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Njae. Skulle du ha trott på det? Har man bara dejtat i några månader så hinner man knappast lämna särskilt mycket. Några plagg, en laddare och en bok kanske.
Tja, om kroppen hade dolts bättre och kanske inte hittats - vem skulle då kunna säga emot JH? Tror att hon hade kunnat få till en hyfsat trovärdig story. Problemet hade varit om någon sett henne köra LLs bil - det hade hon fått svårare att förklara.
Senast redigerad av Zurfarn08 2014-07-02 kl. 13:29.
Citera
2014-07-02, 13:40
Medlem
Då Jonna faktiskt har erkänt att hon berövad Lovisa livet så borde fallet egentligen inte vara allt för svårt, hon hävdar vållande och att det inte varit meningen och folk här snackar om planerat eller inte.

Vad spelar det för roll säger jag då?

Kolla ett tidigare fall vi diskuterade här på fb förra året i Trollhättan, "Morot" fick där 16 år och risken att han planerat att ha ihjäl Ida bedömer jag vara betydligt mindre än att Jonna planerade ha ihjäl Lovisa. I det sistnämnda fallet har vi dessutom ett erkännande, mordvapen och andra verktyg som har använts.

Så någon mer kunnig får gärna upplysa mig, hur skulle Jonna kunna dömas för dråp när "Morot" dömdes för mord?
Citera
2014-07-02, 13:42
Medlem
Någon som har bild på den anhållna?
Citera
2014-07-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nått har ju hänt annars skulle vi inte vara på FB i denna tråden. Jag har sagt mycket fram och tillbaka har som du också sagt att hon är förtvivlat normal. Men nästa senario i mig gör henne rå kall. Som lappen, är den ett hån eller är det en lapp i hennes förtvivlan och önskan över att få ta tillbaka det som känns normalt.

Det sista, eftersom att JA är den centrala drivande punkten i det hela. Därav att hon går och pratar med grannen och är så mån om att JA lämnas utanför. Och därav att hon var så angelägen om att få ut LL ur lägenheten.

Placera in ALLA dom pusselbitarna i ett scenario där det aldrig var mening att LL skulle mista livet, utan att hon bara tänkt skrämma bort henne. Och att hon var desperat att få tillbaka JA i sitt liv.

Så passar helt plötsligt väldigt många pusselbitar. Och man behöver inte sätta så många frågetecken, eller använda sig av "ahmen lol hon var psykad/empatistörd" som förklaringsmodell.
Citera
2014-07-02, 13:52
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Tja, om kroppen hade dolts bättre och kanske inte hittats - vem skulle då kunna säga emot JH? Tror att hon hade kunnat få till en hyfsat trovärdig story. Problemet hade varit om någon sett henne köra LLs bil - det hade hon fått svårare att förklara.

Typ som polisen som stoppade henne för fortkörning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in