Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-30, 10:56
Bannlyst
Enligt Aftonblaskans senaste sammanfattning står uppgiften om telefonsamtal kvar, oklart vem som avses, JA eller JN? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19141379.ab

Citat:
Efter att ha knivhuggit 22-åringen lämnar 24-åringen henne döende i lägenheten och åker hem i offrets bil.
Hon ringer en annan expojkvän och säger att hon gjort något dumt, och behöver hans hjälp, men han nekar att hjälpa henne.
Ett par timmar senare åker hon tillbaka till lägenheten i offrets bil. Hon blir stoppad i en trafikkontroll, men uppträder iskallt och får köra vidare.
Citera
2014-06-30, 10:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Enligt Aftonblaskans senaste sammanfattning står uppgiften om telefonsamtal kvar, oklart vem som avses, JA eller JN? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19141379.ab
Telefonsamtalet var med JN.
Citera
2014-06-30, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Telefonsamtalet var med JN.

Källa på det?
Citera
2014-06-30, 11:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Källa på det?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19121833.ab
Citat:
Enligt uppgift till Aftonbladet berättade den mordmisstänkta kvinnan i förhör att hon efter att hon dödat 22-åringen ringde till den nu släppte 24-årige mannen, hennes ex-pojkvän, och berättade vad hon gjort - och bad om hans hjälp.
Publicerat 26 juni. Då släpptes JN.
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-30 kl. 11:07. Anledning: Ändrade till källans källa
Citera
2014-06-30, 11:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Ska bli intressant att läsa hennes förhör senare, nu känns det som någon smaskar på ordentligt.

Intressant, kanske hon inte alls var där för att konfrontera någon, kanske hon var där för att hämta sina grejer och då hade hammaren, om det nu stämmer, med sig ifall hon åter igen skulle bli påhoppad.

Hon kanske till och med hade för avsikt att bryta upp dörren med hammaren, om ingen hade varit hemma.
Citera
2014-06-30, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19121833.ab

Publicerat 26 juni. Då släpptes JN.

Som sagt, fortfarande motstridiga uppgifter i Expressen
http://www.expressen.se/nyheter/ringde-polisen--efter-sambons-overtalning/
Citat:
Expressen kan nu avslöja att det var den mordmisstänkta 24-åriga kvinnan själv, som sent på onsdagskvällen, angav sig för polisen.
Då hade hon just, i förtroende, berättat för sin ex-pojkvän och tillika sambo, om hur hon hamnat i bråk med en annan kvinna och hur det hade slutat illa.
– Han fick veta att något hade hänt, men han visste inte om att hon hade dött, säger Andreas Simon till Expressen.
Samtalet till 112 föranledde att polisen ryckte ut och grep kvinnan och hennes sambo på deras gård.

När snackade eg. JH med JN?
Det kan varit vid båda tillfällena. Därför är JN fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling.
Eller så kan hon ringt JA, därav misstänkt för samma brott.

Eller så har hon inte ringt alls, eller ringt både JA/JN.

Detaljer...
Citera
2014-06-30, 11:16
Medlem
Willow1s avatar
Jag känner sån sorg uppriktigt ledsen! Så många som blir berörda i alla offrens närhet. Det måste även vara en förödande sorg för det förlorade barnet Jonna fast det är hon som är gärnings kvinnan. Lollo är borta, familjen vet vad som hänt henne. Och kan känner deras sorg, och den stackars familj som tillhör gärnings kvinnan. Deras liv kommer aldrig mer att bli normalt. Hoppas bara att alla runt kan få lugn att sörja och bearbeta allt som hänt. Så till familjerna: jag beklagar allt ni får gå igenom jag beklagar er sorg på båda sidor, ni har alla förlorat varsin dotter....
Citera
2014-06-30, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ska bli intressant att läsa hennes förhör senare, nu känns det som någon smaskar på ordentligt.

Intressant, kanske hon inte alls var där för att konfrontera någon, kanske hon var där för att hämta sina grejer och då hade hammaren, om det nu stämmer, med sig ifall hon åter igen skulle bli påhoppad.

Hon kanske till och med hade för avsikt att bryta upp dörren med hammaren, om ingen hade varit hemma.

JH borde ha en annan advokat, är du sugen?
Jag menar faktiskt att ett sådant försvar hade kunnat få gehör, nu verkar hon babbla på som en auktionsutropare på speed...
Citera
2014-06-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
jag har bara sett sen uppgiften i tråden, ev har jag själv bidragit till denna spekulation . Men nu har det ju framkommit att hon ringde exet direkt efter mordet o bad om hjälp. Därför ifrågasätter jag om exet verkligen pressat henne att kontakta polisen. Har du sett ngn tidningsuppgift om detta?

Jag har sett tidningsuppgifter på att hon ringt exet och bett om hjälp, han har sagt nej och hans advokat sa att han visste inte det rörde sig om mord förrän på häktningsförhandlingen och fick en mindre chock.,
Citera
2014-06-30, 11:28
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Fast varför satt hon utanför och väntade ut att JA skulle åka till jobbet då?
Citera
2014-06-30, 11:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
JH borde ha en annan advokat, är du sugen?
Jag menar faktiskt att ett sådant försvar hade kunnat få gehör, nu verkar hon babbla på som en auktionsutropare på speed...

Jag är inte helt övertygad om att det media skriver är direkt översatt från hennes förhör, det brukar smyga sig in en och annan spekulation, utfyllnad, borttappade ord, färändrad mening med mera.

Jag har så svårt att tro att det finns en poliskälla som dag efter dag kan läcka exakt vad som sägs i förhören. Den läckan borde vara igentäppt för länge sedan.
Citera
2014-06-30, 11:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast varför satt hon utanför och väntade ut att JA skulle åka till jobbet då?

Gjorde hon det, väntade hon inte på att dörrlåset skulle öppnas klockan 06?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in