Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har poliskällan tystnat undrar jag, nu har af inte skrivit om detta på några dagar.

Quarrel: Du är ju duktig på att länka till de olika sidorna där olika saker finns här i tråden, jag söker den sida där någon lade upp en länk med helkroppsfoton på Lovisa med en massa vänner.

Här finns det helkroppsbilder på Lovisa :
http://jenniferrosengren.se/2013/july/
Citera
2014-07-02, 10:49
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker att bortforslingen av kroppen och städningen talar för att JH inte ville ge sin älskade JA skulden.
Så tänker jag också, även det att hon ringde på hos grannen och specifikt påpekade att JA inte haft något med bråket att göra tyder ju på det.
Sedan den här lappen hon skrev till JA... verkar ju som att hon där velat påskina att hon inte ens hade träffat LL i lägenheten. Kanske tänkte hon när hon skrev den att hon skulle kunna komma undan, och att hon och JA skulle kunna få ihop det i framtiden. Och det i sin tur tycker jag tyder på total sinnesförvirring. Hon hade garanterat åkt dit rätt snabbt ändå, bl.a med tanke på att hon pratat med grannen.
Citera
2014-07-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av safeuphigh23
Här finns det helkroppsbilder på Lovisa :
http://jenniferrosengren.se/2013/july/

Tack!

Hon ser ut att vara en bit större än Jonna så jag förstår varför hon tog med sig hammaren, helt enkelt för att kunna skaffa sig övertaget.
Citera
2014-07-02, 10:55
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker att bortforslingen av kroppen och städningen talar för att JH inte ville ge sin älskade JA skulden.

Det kanns som att JA borde vara tacksam for att Jonna inte var ute efter att satta honom i klistret. Hade hon velat gora det sa hade hon def. kunnat gora livet mycket svart for JA, iaf initialt.
Med lite tanke bakom och vilja att orsaka maximalt elande hade han i detta nu kunna befinna sig i haktet och forsokt bedyra sin oskuld.

Tank te.x pa grabben som satt haktad for att ha mordat sin flickvan nar det var fosterbrorsan som gjort det. Kommer ej ihag namnen.
Citera
2014-07-02, 11:08
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det kanns som att JA borde vara tacksam for att Jonna inte var ute efter att satta honom i klistret. Hade hon velat gora det sa hade hon def. kunnat gora livet mycket svart for JA, iaf initialt.
Med lite tanke bakom och vilja att orsaka maximalt elande hade han i detta nu kunna befinna sig i haktet och forsokt bedyra sin oskuld.

Tank te.x pa grabben som satt haktad for att ha mordat sin flickvan nar det var fosterbrorsan som gjort det. Kommer ej ihag namnen.
Den killen blev väl även dömd...?
Citera
2014-07-02, 11:14
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Den killen blev väl även dömd...?

Nej, jag tror inte det. Han satt haktad ett bra tag, runt 3 manader, men jag ar inte helt saker.
Citera
2014-07-02, 11:25
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nej, jag tror inte det. Han satt haktad ett bra tag, runt 3 manader, men jag ar inte helt saker.
Du har rätt, Tommie Karim hette han, satt häktad i två månader.
Citera
2014-07-02, 11:28
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Så tänker jag också, även det att hon ringde på hos grannen och specifikt påpekade att JA inte haft något med bråket att göra tyder ju på det.
Sedan den här lappen hon skrev till JA... verkar ju som att hon där velat påskina att hon inte ens hade träffat LL i lägenheten. Kanske tänkte hon när hon skrev den att hon skulle kunna komma undan, och att hon och JA skulle kunna få ihop det i framtiden. Och det i sin tur tycker jag tyder på total sinnesförvirring. Hon hade garanterat åkt dit rätt snabbt ändå, bl.a med tanke på att hon pratat med grannen.
Jag tror inte alls att hon tänkte påskina att hon inte träffat LL, hur skulle hon då kommit in i lägenheten? Jag tror att hon tänkt väva in bråket med LL - som grannarna hörde - i en berättelse om att det blev bråk med LL när hon (JH) för att hämta sina saker i lägenheten. Men att LL var frisk o kry när JH lämnade lgten första gången. Kanske hade hon tänkt säga att LL var berusad när JH kom tillbaka senare?
Citera
2014-07-02, 11:32
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte alls att hon tänkte påskina att hon inte träffat LL, hur skulle hon då kommit in i lägenheten? Jag tror att hon tänkt väva in bråket med LL - som grannarna hörde - i en berättelse om att det blev bråk med LL när hon (JH) för att hämta sina saker i lägenheten. Men att LL var frisk o kry när JH lämnade lgten första gången. Kanske hade hon tänkt säga att LL var berusad när JH kom tillbaka senare?

Varför skulle hon komma tillbaka senare?
Citera
2014-07-02, 12:08
Medlem
Var det nån som lyckades få fram vilket mål JA förekommer i på lexbase?
Citera
2014-07-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sashata
Var det nån som lyckades få fram vilket mål JA förekommer i på lexbase?

Har för mig att det var någon fortkörningsböter?
Citera
2014-07-02, 12:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Och ohalsa ar liktydigt med narcissism ?

Varfor vill sa manga fa det till att hon maste ha en psykisk storning ? Nu menar jag diagnostiskt sadan. Att gemene man kallar henne stord ar en sak och det gor aven jag.

Jag tror detta ar en helt normal tjej faktiskt, inga storre konstigheter, inga inre roster, inga psykotiska episoder. En helt vanlig tjej som helt enkelt flippat ur, milt sagt. Det ar darfor jag tycker detta ar intressant. Skulle det visa sig att hon har nagot av ovanstaende sa kommer iaf mitt intresse svalna lite.

Men då undrar jag en sak? Om hon är normal varför är en person död, var i är det normalt. Om hon är normal och känt att det var en kamp på liv och död och sedan stoppat där men det gör hon inte, hon gör betydligt mer än så. Nej håller inte med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in