2014-07-01, 22:29
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fortfarande förstår du inte vilka faser vatten har utan surrar vidare om ånga. Hade du lyssnat på flygplanspiloter hade du fått veta det!

Du kan väl filma kondensstrimmor som bara syns i 30 sekunder, troligen får vi vänta till dödagar på den.

WTC är OT håll dig till ämnet

Jag skrev om media propagandamaskinen och vad dom är för dom är mest inblandade i chemtrails och det är inte offtopic det relaterar tyvär till topic. Finns inte mycket att skriva om inget får "bara" relatera till ämnet.

Jo jag vet att vattenånga förångas och förvandlas till syre och väteatomer som slutar synas på himmlen.

Vad händer med ånga då enligt din tro? vad förvandlas vattenånga till?
Citera
2014-07-01, 22:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag skrev om media propagandamaskinen och vad dom är för dom är mest inblandade i chemtrails och det är inte offtopic det relaterar tyvär till topic. Finns inte mycket att skriva om inget får "bara" relatera till ämnet.

Jo jag vet att vattenånga förångas och förvandlas till syre och väteatomer som slutar synas på himmlen.

Du är garanterat den enda i världen som "vet" det där.
Citera
2014-07-01, 22:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
?...
Ojdå nu postade du nånting som du TROR på igen för att du inte fattar nånting. Har du kollat upp sanningsvärdet i artikeln så det där är sanning så du inte skapar karma genom att sprida lögner?

VET du med säkerhet att denna artikel som du TROR är sann verkligen är sann?

Här har du en PDF på artikeln.
http://contrailscience.com/files/mwr-049-07-0412c.pdf

Och inte för att jag tror det lär hjälpa ett iota, men här har du mer av samma sak samt källan till mitt första citat.
http://contrailscience.com/pre-wwii-contrails/
Läs och skäms (eller i ditt fall, läs och ignorera)
Citera
2014-07-01, 22:42
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Du är garanterat den enda i världen som "vet" det där.

Ja ni verkar då inte förstå att vatten förångas och försvinner ut i luften efter att det förvandlas till ånga..

Ni tror ju att vattenånga kan ligga kvar på himmlen i timmar trots att ni inte har nån som helst bevis för att det skulle fungera att få vattenånga att stanna kvar i atmosfären hahahaha det är lixom en omöjlighet som ni borde fatta om ni hade lite vattenkunskaper.

Citera
2014-07-01, 22:46
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här har du en PDF på artikeln.
http://contrailscience.com/files/mwr-049-07-0412c.pdf

Och inte för att jag tror det lär hjälpa ett iota, men här har du mer av samma sak samt källan till mitt första citat.
http://contrailscience.com/pre-wwii-contrails/
Läs och skäms (eller i ditt fall, läs och ignorera)

tyvär jag ignorerar sån propaganda om inte du förklarar det själv för att bevisa att du förstår vad som händer med vattenångan som stannar kvar som ånga i flera timmar i atmosfären..

För det är ju jävla enkelt att klistra in lite propaganda och säga sanningen men det är en helt annan grej att förstå sig på nånting på egen hand och jag skulle gärna se eran egen förklaring på varför vattenånga kan stanna i atmosfären i timmar utan att förångas ut i luften eller regna ner för det måste vara nån sorts vakum i atmosfären om vattenånga inte ska försvinna ut i luften som ett vanligt contrails.

Lixom ge oss lite exempel på ånga som ni sett stanna kvar i luften i timmar i ett nästan viktlöst tillstånd som ett vakum eller som nanopartiklar som inte väger lika mycket som vatten..
Senast redigerad av KungPungPat 2014-07-01 kl. 22:49.
Citera
2014-07-01, 22:48
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Du ta och läs på http://sv.wikipedia.org/wiki/Aggregationstillst%C3%A5nd, vatten förvandlas inte om du inte bryter molekylbildningen!

Håller med Gason du är nog ensam om den kunskapen/vetskapen du uttrycker.
Citera
2014-07-01, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
tyvär jag ignorerar sån propaganda om inte du förklarar det själv för att bevisa att du förstår vad som händer med vattenångan som stannar kvar som ånga i flera timmar i atmosfären..

För det är ju jävla enkelt att klistra in lite propaganda och säga sanningen men det är en helt annan grej att förstå sig på nånting på egen hand och jag skulle gärna se eran egen förklaring på varför vattenånga kan stanna i atmosfären i timmar utan att förångas ut i luften eller regna ner för det måste vara nån sorts vakum i atmosfären om vattenånga inte ska försvinna ut i luften som ett vanligt contrails.

Lixom ge oss lite exempel på ånga som ni sett stanna kvar i luften i timmar i ett nästan viktlöst tillstånd som ett vakum eller som nanopartiklar som inte väger lika mycket som vatten..

Vad sägs om spåren efter flygplan? Det är ett utmärkt exempel på det du efterfrågar.
Ärligt talat, det spelar väl ingen roll vad någon skriver, visar eller länkar till - du har ju redan bestämt dig för att du har rätt. Att jag och många andra visar fakta för dig ignorerar du fullständigt och blir bara otrevlig.
Citera
2014-07-01, 22:55
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du ta och läs på http://sv.wikipedia.org/wiki/Aggregationstillst%C3%A5nd, vatten förvandlas inte om du inte bryter molekylbildningen!

Håller med Gason du är nog ensam om den kunskapen/vetskapen du uttrycker.

Nu får ni fan ta och skärpa er..

Vatten består av 1 väteatom och 2 syreatomer och hettar man upp vatten och skapar ånga så försvinner vattnet ut i luften och för att det ska hända måste väl för fan vätemolekylen och syremolekylerna separeras vilket jag bara antar att hetta gör med vatten eftersom ångan dunstar och försvinner.

Så du menar att det finns vatten som kan hettas upp till ånga men som inte separerar på molekylerna och ångan förblir ett moln?

Vad är det för ett underligt vatten och vilken process kan skapa ånga utan att atomerna separerar??

Precis som att media inte skulle rapporterat om det hände nånting i atmosfären som gör att vatten kan sprayas ut som ånga och ligga kvar där i flera timmar..

Skulle det vara möjligt skulle dom inte ens behöva spaya chemtrails då kunde dom bara spraya vatten och vara helt öppna med det inför allmänheten.
Senast redigerad av KungPungPat 2014-07-01 kl. 23:00.
Citera
2014-07-01, 22:59
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad sägs om spåren efter flygplan? Det är ett utmärkt exempel på det du efterfrågar.
Ärligt talat, det spelar väl ingen roll vad någon skriver, visar eller länkar till - du har ju redan bestämt dig för att du har rätt. Att jag och många andra visar fakta för dig ignorerar du fullständigt och blir bara otrevlig.

som sagt du får fan förklara själv om du förstår faktan som du skickar för jag vet att det är propaganda som jag aldrig nånsin kan tro på för jag vet för mycket för att tro på trams och teorier.

Om "faktan" var vetenskap skulle du inte ha några problem att förklara den men är det propagandateorier och lögner så kommer du ha problem att förstå dom så att tro på dom är det bästa du kan göra för du kan ju inte förklara dom för mig för du förstår dom inte, du kan bara klistra in en länk och säga sanningen för att du tror det men du vet ingeting om faktan/propagandan och lögnerna som du tycker jag ska försöka förstå mig på trots att du som är så smart inte förstår skiten du länkar till..
Citera
2014-07-01, 22:59
Moderator
Citat:
Ja ni verkar då inte förstå att vatten förångas och försvinner ut i luften efter att det förvandlas till ånga..
Jodå det förstår jag. Jag skrev till och med om det i ett tidigare inlägg idag.

Men det var inte det skrev i förra inlägget. Då skrev du att "vattenånga förångas och blir till väte och syreatomer" och det är bara fel, jättefel. Att vatten förångas har inget att göra med att dela på vattenmolekyler till väte och syreatomer (då får du den mycket explosiva knallgasen).
Citat:
Ni tror ju att vattenånga kan ligga kvar på himmlen i timmar trots att ni inte har nån som helst bevis för att det skulle fungera att få vattenånga att stanna kvar i atmosfären hahahaha det är lixom en omöjlighet som ni borde fatta om ni hade lite vattenkunskaper.

Vattenånga finns i all luft i atmosfären alla timmar på dygnet, alla dygn. Om luften blir tillräckligt kall kondenserar ångan den till vattendroppar och blir till moln. Så länge det är tillräckligt kallt och/eller tillräckligt mycket vattenånga luften så finns molnet kvar.
Det här är faktiskt inget konstigt.
Citera
2014-07-01, 23:01
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Vatten består av 1 väteatom och 2 syreatomer och hettar man upp vatten och skapar ånga så försvinner vattnet ut i luften och för att det ska hända måste väl för fan vätemolekylen och syremolekylerna separeras vilket jag bara antar att hetta gör med vatten eftersom ångan dunstar och försvinner.

Så du menar att det finns vatten som kan hettas upp till ånga men som inte separerar på molekylerna och ångan förblir ett moln?

Vad är det för ett underligt vatten och vilken process kan skapa ånga utan att atomerna separerar??

Precis som att media inte skulle rapporterat om det hände nånting i atmosfären som gör att vatten kan sprayas ut som ånga och ligga kvar där i flera timmar..

Skulle det vara möjligt skulle dom inte ens behöva spaya chemtrails då kunde dom bara spraya vatten.

Nej ditt dumma praktarsle tätheten minskar och rörligheten på molekylerna ökar när vatten övergår i fasen ånga, du bryter inte den kovalenta bindningen med det.
Citera
2014-07-01, 23:03
Medlem
Citat:

Skulle det vara möjligt skulle dom inte ens behöva spaya chemtrails då kunde dom bara spraya vatten och vara helt öppna med det inför allmänheten.

Vatten består av två väteatomer och en syreatom...

Vattenånga är fortfarande lika mycket vatten som flytande vatten, atomerna separerar inte alls.

Återigen är dina grundläggande fysik och kemikunskaper skrämmande dåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in