2014-07-01, 19:43
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men glöm inte att dubbelmoral finns överallt. Ja, dessa personer är feminister. Men de är också hemska människor. All feminism ska inte smutskastas för det här. Det hade i alla fall inte Lucas velat. Och jag pratade nyss med en av de här stora tidningarna, det kommer att nå första sidan, tro mig, tar bara lite tid att få till all information.

Antingen ljuger du eller journalisten du pratade med, det kommer inte skrivas nånting om det här.
Citera
2014-07-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Antingen ljuger du eller journalisten du pratade med, det kommer inte skrivas nånting om det här.

Möjligt att det skrivs om det, men allt om feminister som hatare kommer utelämnas och ersättas av en känsla av att det är vita näthatande nazister som antagligen röstar på SD som fått hen att ta livet av sig.
Citera
2014-07-01, 19:59
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Möjligt att det skrivs om det, men allt om feminister som hatare kommer utelämnas och ersättas av en känsla av att det är vita näthatande nazister som antagligen röstar på SD som fått hen att ta livet av sig.

NÄTHATARNA
DREV
HBTQ-KÄMPE
till
SJÄLVMORD

Citera
2014-07-01, 19:59
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol

Det kanns val inte helt osannolikt. Lucas var ju med i en artiekl rorande uteslutningen fran vilken-grupp nu var. I metro tror jag det var ? Sa media skrev ju om det iaf. Daremot sa kanske media vill se lite konkreta bevis pa vad som sagts och framforts. Men da ar dom kanske okansliga
Citera
2014-07-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det kanns val inte helt osannolikt. Lucas var ju med i en artiekl rorande uteslutningen fran vilken-grupp nu var. I metro tror jag det var ? Sa media skrev ju om det iaf. Daremot sa kanske media vill se lite konkreta bevis pa vad som sagts och framforts. Men da ar dom kanske okansliga

Antagligen, Aftonbladet skriver aldrig någonting utan konkreta bevis.
Citera
2014-07-01, 20:01
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Antagligen, Aftonbladet skriver aldrig någonting utan konkreta bevis.

haha, touche. Men jag tror du fattar vad jag lutar at.
Citera
2014-07-01, 20:05
Medlem
En kvinna är en tjej som vuxit upp men det kan man knappast beskylla feminister för , de är små tjejer som lever instängda i vuxna kvinnors kroppar. Deras intellekt är det inget fel på men känslomässigt befinner de sig på dagsnivån.

Antagligen är det ett självförakt och självhat som driver dem , som de kanaliserar som ett manshat annars skulle de nog inte stå ut med sig själva . Jag har själv sett det där på nära håll.

Ärligt talat tror jag att det inte spelar nån roll vad vi män gör eller inte gör , de kommer alltid att hata männen så länge deras eget självhat finns , enda sättet för dem att hålla självmordstankarna borta
Citera
2014-07-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
haha, touche. Men jag tror du fattar vad jag lutar at.

Det enda som har betydelse för media är om man kan hitta rätt vinkel på det hela. Att framställa feminister som förövare är helt uteslutet. Kommer man inte på något fiffigt sätt att skuldbelägga någon annan skiter man i det. Antagligen använder man det inarbetade uttrycket näthatare som är lika med sverigedemokrater och arga unga vita män.
Citera
2014-07-01, 20:07
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Det enda som har betydelse för media är om man kan hitta rätt vinkel på det hela. Att framställa feminister som förövare är helt uteslutet. Kommer man inte på något fiffigt sätt att skuldbelägga någon annan skiter man i det. Antagligen använder man det inarbetade uttrycket näthatare som är lika med sverigedemokrater och arga unga vita män.

Ja du kanske har ratt, vi far val se om/nar en artikel kommer.
Citera
2014-07-01, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men glöm inte att dubbelmoral finns överallt. Ja, dessa personer är feminister. Men de är också hemska människor. All feminism ska inte smutskastas för det här. Det hade i alla fall inte Lucas velat. Och jag pratade nyss med en av de här stora tidningarna, det kommer att nå första sidan, tro mig, tar bara lite tid att få till all information.

Aha det låter ju hoppfullt, skall vi se om det kan bli en konstruktiv debatt när det inte är dom hemska antifeministerna man skall tala om utan man kanske faktiskt talar om hat generellt, helt utan offerkoftor. Då kanske vi kommer någonstans.
Citera
2014-07-01, 20:19
Medlem
Figzys avatar
Är det här Lucas, vid 02:34 in i klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=oElj7rt1N4I#t=154

Han ger intrycket av att motvilligt befinna sig där.
Citera
2014-07-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Aha det låter ju hoppfullt, skall vi se om det kan bli en konstruktiv debatt när det inte är dom hemska antifeministerna man skall tala om utan man kanske faktiskt talar om hat generellt, helt utan offerkoftor. Då kanske vi kommer någonstans.

Problemet är att det redan är inarbetat från media att enbart unga arga vita män står för näthatet. Pekar man inte ut en tydlig förövare är det automatiskt unga arga vita män man pratar om. Jan Guillou fick ju en hel eftermiddag sitta hos Aftonbladet och förklara att inga andra någonsin näthatar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in