Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-01, 20:13
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Ja usch ja. Att stycka är okej. Men att skriva lapp, fy fan!
Lappen är intressant eftersom att vid det laget har det gått flera timmar efter att hon mördat Lovisa och det blir lättare för en åklagare att få det till överlagt mord.
Citera
2014-07-01, 20:14
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
"Många kvinnor i Sverige har mördat, men INTE styckat".

Det vet vi faktiskt ingenting om, det är hittills endast 1 som åkt fast för det och sannolikt snart Jonna med.

Hur manga ouppklarade styckmord har vi i Sverige ?
Citera
2014-07-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Ingen normal människa spionerar utanför en bostad för att hitta lämpligt tillfälle att ta sig in.
Ingen normal tjej tar med sig en hammare om hon åker för att hämta sina kvarglömda grejer i en bostad, då väntar man tills att den är tom och tar sig sen in med nyckel, eller kommer när lägenhetsinnehavaren är hemma.
Att hon åker dit med en hammare kan bara betyda att hon är ute efter att skada kvinnan LL, som hon vet finns i lägenheten. Det är naturligtvis det hon upptäckt under sina spionerisessioner, att LL sover över där på nätterna, och det är det som är mordmotivet.
Hela historien tyder på en extrem kyla och oförmåga till empati.
Hon är medvetet ute efter att skada sitt offer, och anser att LL ska "bort" eftersom hon snott hennes kille.

Det var ju ett jävla tjat om "hämta sina kvarglömda grejer", det har inte framkommit någonstans att hon faktiskt hämtade någonting som var hennes i lägenheten.
Citera
2014-07-01, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Ojoj vad du intelletualiserar saker! Och det börjar lukta prestige, a la akademisk revirpissning ;-)
Vet du överhuvudtaget vad starka känslor såsom svartsjuka kan göra med en person?
Utlösa hat och mycket stark vilja att skada. I mitt jobb, som jag låter vara osagt, socionom i grunden, har jag kommit i kontakt med skrämmande exempel på vad sådana starka känslor kan orsaka, vad de kan få annars "normala" och rationella personer att göra....Och du behöver inte replikera nåt i stil med men inte begå styckmord iallafall. Det handlar om vilka starka, djupa och negativa känslor som olika situationer i livet kan leda till

Hallå flickor och pojkar ! tagga ner ! .. det finns ingen total klarhet i detta fall - ännu !
Vi får invänta FUPen och se vad som skrivs där ... akademisk revir pissning eller ej och intellektualiserande spekulationer ... om några månader får vi klarhet !

Känslor i detta fall är många ... ska bli intressant och se hur det rättsliga utfallet blir !

Några gissningar ?
Citera
2014-07-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon gick ut med hundarna och hämtade en såg innan hon tog sig för att börja såga i människan som hon dödat för någon timma sedan.

Att hon inte under den tiden detta tog insåg att hon inte skulle klara av att såga är konstigt. Att hon sen slänger in sågen i bilen och kör tillbaka och går in i lägenheten och sätter igång visar ju på något annat än den visar som genast efter att ha dödat någon börjar stycka.

Det här visar ju på en stor störning. Frågan är om hon alltid varit störd men det har inte visat sig eller om hon bara var störd just hela den här dagen?

"Att hon inte under den tiden detta tog insåg att hon inte skulle klara av att såga är konstigt".

Denna meningen får du gärna förklara för mig, vad menar du?
Citera
2014-07-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
För att växla in på ett annat spår än en ev störning hos JH. Hon måste ju ha varit blodig efter att ha styckat kroppen. Ändå ringer hon på grannen o ursäktar bråket på morgontimmarna. Hon har alltså duschat av sig o bytt kläder hos JA? Tänker på uupfiften att hon gick till jobbet i blodig tröja. Går inte riktigt ihop?

Hon hade sin blodiga tröja UNDER en annan tröja.
Citera
2014-07-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Känns väldigt absurt att hon efter att ha lagt så mycket möda och besvär på att stycka och gräva ner sitt offer ändå anmäler sig till polisen samma kväll. Det finns väl roligare sätt att tillbringa sina sista timmar i frihet kan man tycka!

Var får du informationen att hon grävt ner sitt offer? Det har inte framkommit någonstans.
Citera
2014-07-01, 20:20
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det var ju ett jävla tjat om "hämta sina kvarglömda grejer", det har inte framkommit någonstans att hon faktiskt hämtade någonting som var hennes i lägenheten.
Nä exakt! Men vissa påstår ju i tråden att det kanske var därför hon var vid lägenheten, och att det då blev lite hamdgemäng som urartade och slutade med dråp/nödvärn.
Mitt inlägg klargjorde det ologiska i det resonemanget.
Citera
Citat:
Hon hade sin blodiga tröja UNDER en annan tröja.

Hon bör ju ha blivit blodig även på andra ställen, det bör ha skvätt en hel del blod. Därför borde hon ha varit rädd för att ha fått blod i håret etc. Förmodligen har hon duschat i JAs lägenhet efter att ha styckat kroppen. Tröjan måste av misstag fått lite blod på sig.
Citera
Medlem
Citat:

"Att hon inte under den tiden detta tog insåg att hon inte skulle klara av att såga är konstigt".

Denna meningen får du gärna förklara för mig, vad menar du?

Vad jag menar är att en normalt sett hade man väl insett att man inte skulle klara av att såga itu en människa i delar. Att hon kom fram till att hon faktiskt skulle ta med sågen och såga i människan som låg död i hennes före detta pojkväns lägenhet tycker jag är en udda tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
" Mischa Thu 26 Jun 23:49
Det var väldigt dåligt gjort men alla har vi begått något misstag nån gång, måste bara säga DAMN vad du är HET girl!!"

Visste man inte battre sa skulle man kunna tro att Jonna snattat en chokladkaka pa ICA.
Det maste nog fanimig vara forsta gangen jag hor att mord och styckning kategoriseras som "misstag".

Obetalbart.

"Väldigt dåligt gjort"?? Det var snarare idiotiskt gjort, sannolikt det dummaste hon gjort i sitt liv.
Citera
2014-07-01, 20:21
Medlem
Det med alkoholsprutan låter för mig helt konstigt, hon som tillomed jobbade som personligt assistent borde väl förstå att blodet inte går runt i en död kropp?
Kan det vara så att LL inte var död när JH lämnade lägenheten och hon egentligen tog med sprutan ifall LL nu fortfarande skulle vara i liv när JH kom till lägenheten andra gången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in