Nu har Ipsos hitta på nya tokerier.

De anger en max, medel och en min gräns för partierna i DN. Men de drar helt vansinniga slutsatser.
M 14,7 - 20,5 - 30,7% Min gränsen verkar vara alldeles för låg, men maxgränsen inte helt omöjlig om det vänder på grund av något ekonomiskt rackartyg den sista månaden före valet eller att moderater slutar tänka på kamrat 4%.
Fp 3,6 - 6,3 - 14,7% Min gränsen orealistisk där har de aldrig varit men maxgränsen är löjligt hög. Verkar som de kommer att nå sin medelnivå 6,3 eller straxt över.
C 3,0 - 5,6 - 12,9% Min gränsen där har de ju varit för inte så länge sedan. Maxgränsen löjligt hög. T.o.m medel är för hög och om moderater slutar rösta på C så går det illa för centern. Då når de inte 4%.
Kd 2,2 - 3,3 - 8,9% Just nu verkar medel vara realistisk och maxgränsen helt ouppnåelig. Att man gillar Kd lite grann, det betyder inte att man är beredd att ge dem en röst. Kd får sympatier från alliansbröder men även från Sd väljare men de kommer inte att rösta på kraftlöse Hägglund.
S 25,5 - 31,1 - 42,9% Dagens skämt, skulle sossarna komma tillbaks till 60 talets nivåer

Nej de kommer inte att nå 30%. Den nedre nivån är mer trolig. Osexigare parti finns inte.
V 5,8 - 7,4 - 12,7% Beror mycket på F! hur det går för V, de har samma väljargrupp. Upp för F! ner för V. Och 12,7% kommer de inte upp i inte ens utan F!
Mp 5,6 - 11,3 - 22, 3% Ett max på 22,3% är nästan lika löjligt som sossarnas maxnivå. För att nå dit behövs en härdsmälta i ett svensk kärnkraftverk.
Sd 7,4 - 9,6 - 11,3% Mycket underskattat parti. Vi är många som tror att Sd faktiskt får 11,3% eller mer. Inte beroende av att ett annat eller en grupp av andra partier går dåligt, utan Sd tar från alla och från osäkra & soffan.
F! 3,3 - 3,7 - 8,5% Visst är kvinnlig masspsykos en möjlighet för det är vad som krävs för att F! ska få 8,5%, men det innebär säkert att V utplånas. Vilket föredrar vi?
PP 0,6 - 0,8 - 2,4% Inte helt otänkbara att PP kan nå 2,4% om Julian Assange och Snowden mördas av CIA. Håll tummarna för det PP:are.