2014-07-01, 14:04
Medlem
lrad070142s avatar
Klantigt av SD. De vet ju att de kommer att i högre grad (jämfört med andra partier) bli granskade i sömmarna. Tråkigt..
Citera
2014-07-01, 14:22
Medlem
sueco2s avatar
I min lilla trångsynta och gammalmodiga världssyn bör man kunna lita på att de man ger sitt förtroende till talar sanning och är öppna med den.
Att skyla över SDs lednings aktiva mörkning av Michael Rosenbergs brottsbelastning och felaktiga deklaration av den är inte bara ett sätt att smutsa ned partiet utan även sina väljare.
När SD startade sin kampanj med utrensningar av oliktänkande och fd brottslingar enligt en nolltoleransregel och med avsikten att få partiet att bli salongsfähigt var det nog många anhängare som tyckte att det var obehagligt men trots allt rätt väg att gå.
Då förutsatte väljarna också att man tog rätt och rättvisa beslut över hela linjen.
När det nu visar sig att ledningen egentligen inte bryr sig om sin nolltoleransregel utan tvärtom befordrar någon som egentligen skulle sopats ut, till att dömma över andra som kanske egentligen inte skulle sopats ut så börjar det lukta illa.
Hur tänker man i ledningen när man gör så? Anser man sig vara osårbara och att allt är bortglömt om ett par dagar? Är det så enkelt att leva i sitt opinionsrus som endast beror på att folk är pissmissnöjda med andra partiers brist på ansvarsfull invandringspolitik?
Nazistkopplingar och annat trams som klistras på SD spelar nog ingen roll för gemene väljare längre, det ingår i bagaget och är väl känt.
Citera
2014-07-01, 14:26
Medlem
jc90s avatar
Det är ju parodi att partiets kanske mest(?) kriminellt erfarne person är den som ska selektera bort andra som har för "tung" kriminell bakgrund.
Citera
2014-07-01, 14:55
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Det är ju parodi att partiets kanske mest(?) kriminellt erfarne person är den som ska selektera bort andra som har för "tung" kriminell bakgrund.
Vem vet, kanske har Michael Rosenberg suttit inne tillsammans med någon av dom han gallrar ut?
Själv vet jag inte hur man kollar sådant men det kanske finns någon som känner honom som vet.
Citera
2014-07-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Mig veterligen har jag aldrig hört att någon som begått inbrott eller stulit bilar har fått en dom ifrån folket att de ska tvångssteriliseras eller hamna i arbetsläger. Du överdriver något det grövsta, men när vi ändå är inne på hårda domar på personer som sitter i övriga partiet så kan vi väl ta ett urval.
Vad fan har dit urval med saken att göra annat än att de svinen hör väl hemma i arbetsläger de med.

Finns inget försvar för kassaskåpsbrottslingar och deras genpool måste ut ur samhället så är det bara!
Citera
2014-07-01, 15:47
Medlem
Det skandalösa i situationen är ju att Söder har total kontroll över Rosenberg så länge han vet något om dennes bakgrund som han inte vill ska komma fram. Det är tydligt att de SD:are som svarar på Niklas Orrenius frågor idag har detta klart för sig, och det är skönt att se att rädslan för att kritisera skurkarna i toppen nu börjar släppa så sakteliga, även om väl Leandersson inte längre är aktiv.

Det är alltså så att många har varit på Söder och sagt att partiet tar en stor risk genom att inte utesluta Rosenberg. Söder har då svarat undvikande och sagt att han har bråttom iväg till ett möte och att man får diskutera saken senare. Istället har han gjort Rosenberg till VU ordförande just för att Söder vet att han har 100 % kontroll över Rosenberg.

Söder var alltså beredd att ta den här smällen i valrörelsen, vilket kan skala bort ett par procent på valresultatet bara för att själv få kontroll över nomineringsprocessen. Om inte det är partiskadlig verksamhet så vet jag inte vad som är det. Den som borde uteslutas ur partiet är partisekreteraren.
Senast redigerad av Andraandningen 2014-07-01 kl. 15:49.
Citera
2014-07-01, 15:55
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Jag har ingenting emot leninistiska partiprinciper. Men att kombinera leninism med sjuklig korruption, så som SD gör, ja då har man vandrat ut i öknen. Stalinism är i det perspektivet rena befrielsen och därför bör Åkesson införa partidiktatur för att rädda skutan.

Mina åsikter är för övrigt välkända. Kolla diskussionen i samband med EU valet och det framgick klart att jag röstade på SD. Detta är dock inte möjligt efter de senaste avslöjandena; inte så länge den sjuka kulturen härskar i partiledningen. Åkesson bör därför införa diktatur.
Citera
2014-07-01, 15:59
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Och idag, samma dag som det är SD:s dag i Almedalen, så dammade Expressen av ännu ett återkommande tema, nämligen SD-politikers "nazistkopplingar". Det är naturligtvis ingen slump att detta "avslöjande" kommer just idag utan det ingår i medias plan att förstöra maximalt för SD och hindra att SD:s budskap från Almedalen kommer fram.

Det är något som ni bör ha i tankarna, när det gäller Michael Rosenberg. Man kan tycka vad man vill om händelsen i sig, men det är viktigt att man är medveten om att detta är en uttänkt sabotageoperation från svensk media. Så det är viktigt att man inte spelar med i deras fula spel som går ut på att krossa SD.

Media är inte ute efter att rapportera om Michael Rosenberg. De använder enbart Michael Rosenberg som ett verktyg i sin kamp mot SD.

Jo visst , men vi som är fullt medvetna om vad media gör , hur den fungerar och varför blir fundersamma över varför inte SD med gott om tid har städat undan det här uppenbara problemet innan media kan använda det mot partiet. Det är lite som dom inte tar saker på allvar.
Citera
2014-07-01, 16:10
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Den som är och har varit skötsam i över 20 år är fan inte kriminell. Påstår man det är man så djävla tappad att man borde gå i kloster.

Mvh
P04

För min del bryr mig inte om de kriminella gärningarna. Alla kan begå misstag och lära sig av dem.

Men det är partiledningens döljande av brotten som är det korrupta givet den policy man man säger sig ha. Det blev varnat av partidistriktet men Björn Söder struntade i varningen och vit-skrev Rosenberg. Detta är totalt hyckleri, bedrägligt och oärligt.

Björn Söder framstår därmed som en komplett oärlig person. Det finns troligen inte en enda svensk politiker på samma nivå eller högre som är mer bedräglig och moraliskt bankrutt.

Jag tillhör kanske en liten minoritet. Men det är omöjligt att rösta på ett parti som har en partiledning som är oärlig och detta i flera led. Det spelar ingen roll om de lovar guld och gröna skogar och jag skulle tro på det. Innerst inne vet jag att man inte kan lita på dem.
Citera
2014-07-01, 16:16
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky

Jag tillhör kanske en liten minoritet. Men det är omöjligt att rösta på ett parti som har en partiledning som är oärlig och detta i flera led. Det spelar ingen roll om de lovar guld och gröna skogar och jag skulle tro på det. Innerst inne vet jag att man inte kan lita på dem.

Då finns det inget parti för dig.

Vi väljer mellan det minst dåliga.
Citera
2014-07-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Vem vet det kanske fungerar bättre eftersom han har erfarenhet av det sen tidigare. Det är inte som om han fortfarande är kriminell utan har blivit en rehabiliterad person som liberal älskar mest.
Citera
2014-07-01, 16:40
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Då finns det inget parti för dig.

Vi väljer mellan det minst dåliga.
Vill man slippa undan Michael Rosenberg och ändå rösta invandringskritiskt så finns ju alltid SvP.
SD får då smaka på en del proteströster som tack för föraktet mot sina väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in