2014-06-15, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
En död och en allvarligt skadad efter gängbråk i Malmö

Under lördagseftermiddagen utbröt ett storbråk i Malmöstadsdelen Kroksbäck. I samband med bråket körde en bilist rakt in i en grupp människor. Fyra personer blev påkörda. En av dem avled senare på sjukhus. Bilföraren tros ha kört på offren avsiktligt.

Det uppges också att polisen spärrat av akutmottagningen i Malmö där tre av de skadade vårdas, sedan ett stort antal människor tagit sig dit och uppträtt hotfullt.

http://avpixlat.info/2014/06/14/en-dod-och-en-allvarligt-skadad-efter-gangbrak-i-malmo/

Bomber och granater i Malmö

Jag flyttade från Seved redan förra sommaren och det var tur. Sen jag flyttade har ligisterna på Seved och Rasmusgatan gett sig på oskyldiga människor på det hemskaste vis.

läs mer...............................
http://avpixlat.info/2014/06/10/bomber-och-granater-i-malmo/

Enligt rykten så var bilmordet från samma "kränkta" kurdfamilj som skulle slänga ner negern från bron i Kroksbäck. Är de inte i stor grupp mot en så tar de till bilen. Modiga grabbar!

Dessa underbara kulturberikare.

Haru sitt Malmö, haru sett världen.
Senast redigerad av EvaAdamsson 2014-06-15 kl. 23:02.
Citera
2014-06-16, 23:44
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelers1
Södertälje och Landskrona också.

Snart tar blattarna över Stockholm och Göteborg.

Sverige är förlorat.

Förlorat, nja, nu är du jävligt dramatisk. Förändrat - ja, det kan jag ställa upp på.
Citera
2014-06-19, 10:04
Medlem
spoilers avatar
"Skånes kommuner skiljer sig kraftigt när det kommer till flyktingmottagande. Men trots det finns det överlag en positiv inställning till invandring och de flesta skånska kommuner vill ta ett större ansvar för flyktingmottagandet än vad de gör i dag. Det menar regeringens flyktingsamordnare Lars Stjernkvist som i veckan besöker Skåne.

I dag sitter ungefär 12 000 personer med permanent uppehållstillstånd fast på Migrationsverkets boenden i väntan på en kommunplacering.
Därför har regeringen tillsatt två samordnare som ska arbeta för att motivera fler kommuner att öka sitt flyktingmottagande. En av dem är Lars Stjernkvist och han menar att Skåne är en region som har goda möjligheter att ta emot fler flyktingar än vad man gör idag."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=5893744

Visst kan Malmö och Landskrona behöva fler nybyggare? Med Sandviken-rapporten i ryggen kan han väl inte misslyckas med sitt uppdrag?
Citera
2014-06-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Skånes kommuner skiljer sig kraftigt när det kommer till flyktingmottagande. Men trots det finns det överlag en positiv inställning till invandring och de flesta skånska kommuner vill ta ett större ansvar för flyktingmottagandet än vad de gör i dag. Det menar regeringens flyktingsamordnare Lars Stjernkvist som i veckan besöker Skåne.

I dag sitter ungefär 12 000 personer med permanent uppehållstillstånd fast på Migrationsverkets boenden i väntan på en kommunplacering.
Därför har regeringen tillsatt två samordnare som ska arbeta för att motivera fler kommuner att öka sitt flyktingmottagande. En av dem är Lars Stjernkvist och han menar att Skåne är en region som har goda möjligheter att ta emot fler flyktingar än vad man gör idag."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=5893744

Visst kan Malmö och Landskrona behöva fler nybyggare? Med Sandviken-rapporten i ryggen kan han väl inte misslyckas med sitt uppdrag?

Broby behöver fler också tror jag. Kommunstyrelsens avgångna ordförande lät sig inte övertygas, men om det kommer lite fler kanske han inser fördelarna.
Citera
2014-06-22, 07:16
Medlem
Bil som mordvapen i Malmö när invandrare mördar invandrare

http://petterssonsblogg.se/2014/06/15/bil-som-mordvapen-i-malmo-nar-invandrare-mordar-invandrare/

Den 19-åriga muslimen Mohammed Alzuriey, boende i Malmö, dömdes igår till fem år och fyra månaders fängelse för mordförsök. Mordförsöket inträffade på en fest och enligt tingsrätten har muslimen stuckit en kniv i hjärtat på en annan festdeltagare.

Read more: http://www.exponerat.net/tidigare-valdsdomd-19-arig-muslim-fick-55-ars-fangelse-mordforsok-pa-18-aring/#ixzz35LMTwWAr

Anlagd bilbrand på Kattsundsgatan

http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Skane/2014-06-22-0022-Brand-Malmo/
Senast redigerad av ascheberg 2014-06-22 kl. 07:37.
Citera
2014-06-27, 20:37
Medlem
Hotellet vid Jägersro har fått nya ägare och det kan bli en "inriktningsförändring" för hotellet som de säger.
En ledtråd är att Centria Group är inblandade och de hyr ut hotell till Mirgationsverket.
Undrar vad den nya inriktningen kan bli.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/anrikt-hotell-har-fatt-en-ny-agare/
Citera
2014-06-28, 06:59
Medlem
Åldringsrån i Malmö

http://avpixlat.info/newsdesk/tva-aldringsran-i-malmo

__________________________________________________ ___
Malmö Du betalar

Den 25-årige gravt autistiske våldsmannen Mohammad Mahdi Balazadeh har med sin aggressivitet överfallit och oprovocerat misshandlat människor, däribland åldringar och barn, på stan och på badhus läs Aq-va-kul.

Försäkringskassan har, enligt Sydsvenskan, betalat över 4 miljoner kronor om året för att den 27-årige Malmöbon dygnet runt ska ha två personliga assistenter. Trots det har 27-åringen slagit och sparkat människor.

Våldsyttringarna har kunnat ske trots att 27-åringen är en av få brukare i Sverige som sedan flera år har rätt till dubbelassistans 24 timmar om dygnet. Försäkringskassan betalar alltså för två personliga assistenter dag som natt, en insats som kostar skattebetalarna över 4 miljoner kronor om året.

Pappan är dömd till 18 månaders fängelse för bland annat grov misshandel och narkotikabrott. Pappan har bland annat gett sig på en dörrvakt med kniv och uppträtt så aggressivt att polis sköt honom i benet.

Read more: http://www.exponerat.net/invandringen-som-ska-radda-valfarden-i-sverige-ar-ren-bluff/#ixzz35uI2yoFk
Senast redigerad av ascheberg 2014-06-28 kl. 07:05.
Citera
2014-06-28, 07:11
Medlem
Under fredagsmorgonen startades fem bränder inom loppet av en halvtimme. Räddningstjänsten meddelar att bränderna troligtvis är anlagda.

http://www.skanskan.se/article/20140627/MALMO/140629611/1004/-/misstankt-pyroman-startade-fem-brander-
Citera
2014-06-30, 16:56
Medlem
Maskerade män hotade personal med kniv

http://www.skanskan.se/article/20140629/MALMO/140629515/1004/-/maskerade-man-hotade-personal-med-kniv
Citera
2014-07-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?

Jag är svensk i trettioårsåldern och har sedan 2010 bott i Malmö.
Tre dagar i veckan går jag fram (kl 19-ish) och tillbaka (ca 21.30) mellan Värnhem där jag bor och Rosengård där jag tränar. De andra dagarna i veckan går jag ofta en nattpromenad vid tio elva på kvällen där jag passerar sk "farliga" områden som industrigatan, och sorgenfri etc.

Jag har ALDRIG blivit illa bemött av någon med invandrarbakgrund utan snarare tvärt om. Ibland händer det att man bumpar in i någons axel där jag då av reflex/uppfostran säger "oj ursäkta" och i ALLA fall får man svar i stil med "lugnt mannen" osv.

Vidare skall det också påpekas att invandrarna i Malmö får staden att rulla. De kör våra bussar, plockar skräp i våra parker, sitter bakom disken på hemköp osv.

Jag skiter i om rasister kallar mig naiv och idiot och vänsterextremist (även om jag röstar blått) osv för JAG vet att flytten till Malmö var det bästa som hänt mig när det kommer till mina fördomar om invandrare. De existerar inte längre utan jag VET nu att brottslighet handlar om samhällsklass, inte ursprung.
Citera
2014-07-01, 13:29
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Jag är svensk i trettioårsåldern och har sedan 2010 bott i Malmö.
Tre dagar i veckan går jag fram (kl 19-ish) och tillbaka (ca 21.30) mellan Värnhem där jag bor och Rosengård där jag tränar. De andra dagarna i veckan går jag ofta en nattpromenad vid tio elva på kvällen där jag passerar sk "farliga" områden som industrigatan, och sorgenfri etc.

Jag har ALDRIG blivit illa bemött av någon med invandrarbakgrund utan snarare tvärt om. Ibland händer det att man bumpar in i någons axel där jag då av reflex/uppfostran säger "oj ursäkta" och i ALLA fall får man svar i stil med "lugnt mannen" osv.

Vidare skall det också påpekas att invandrarna i Malmö får staden att rulla. De kör våra bussar, plockar skräp i våra parker, sitter bakom disken på hemköp osv.

Jag skiter i om rasister kallar mig naiv och idiot och vänsterextremist (även om jag röstar blått) osv för JAG vet att flytten till Malmö var det bästa som hänt mig när det kommer till mina fördomar om invandrare. De existerar inte längre utan jag VET nu att brottslighet handlar om samhällsklass, inte ursprung.

det är väl en tidsfråga helt enkelt. jag själv har besökt segregerade områden och förorter i stockholm många gånger och jag har heller aldrig blivit direkt utsatt för något, förutom en gång då.
men bara för att du och jag har klarat oss lindrigt, betyder det inte att andra har det. jag har stött på flera som blivit berikade.
att samhällsklass och brottslighet går ihop tycker inte jag heller, men ursprung tycker jag dock har betydelse. mena-folk rånar oftast svenskar eller andra vita, just för att de är vita eller ett lätt byte. det är väldigt sällan man läser om vita som rånar araber eller svarta afrikaner.

jag har också mött många såna här "lugnt mannen" typer, de är schyssta typer helt klart, men du är som sagt naiv som fan. det blir lite guilt by-association här, lokala pizzabagaren mohammed och ali är schyssta, då måste resten vara det också?
du verkar inte ha mött baksidan av mångkulturen, din världsbild blir annorlunda då helt klart.
vad är Värnhem för typ av område? vad för folk bor där (vita, mena-folk, sossar, moderater etc)?
Citera
2014-07-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
men du är som sagt naiv som fan

Jag är inte naiv utan är fullt medveten om att det är mycket större risk att bli rånad/misshandlad av vissa personer från vissa samhällsgrupper. Skillnaden är väl att jag kopplar kriminalitet till låg samhällsklass, dålig ekonomiska förutsättningar, låg utbildningsnivå, stökiga hemmaförhållanden där invandrare absolut är överrepresenterande medan vissa andra gör en direkt kopplingen mellan kriminalitet och det faktum att man är av en viss etnicitet.

Citat:
det blir lite guilt by-association här, lokala pizzabagaren mohammed och ali är schyssta, då måste resten vara det också?
du verkar inte ha mött baksidan av mångkulturen, din världsbild blir annorlunda då helt klart.

Nä jag generaliserar inte på det sättet men min huvudpoäng, och svar på ämnesfrågan är att majoriteten av invandrare jag stöter på beter sig som vilken svensk som helst med liknande bakgrund. Alltså, risken att en svensk grabb som haft stökiga hemmaförhållanden beter sig ouppfostrat är lika stor som en invandrargrabb med samma förhållanden.

Det verkar ju också uppenbarligen som att de flesta i Sverige heller inte mött baksidan av mångkulturen eftersom som så många, speciellt den intellektuella delen av befolkningen, avskyr främlingsfientlighet så fruktansvärt mycket. Verkar inte vara en så tydlig baksida då va?

Citat:
vad är Värnhem för typ av område? vad för folk bor där (vita, mena-folk, sossar, moderater etc)?

Skulle säga att Värnhem är ett område som hade ganska dåligt rykte för 10 år sedan pga knarkare och alkisar men som nu är up-and-coming. Går man på gatan så är väl 40-50% invandrare men jag vet faktiskt inte om de bor här eller inte. Dock är området inte ett segregerat arabland utan det språk man hör i bakgrundsljuden är svenska och skyltar är på svenska etc.
Kan också nämna att jag bott på Norra fäladen i Lund i 5 år när jag pluggade, ett område som också är extremt invandrartätt och ingen mångkulturell baksida upplevdes då heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in