Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-01, 06:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
För att majoriteten av svenskar är jävla mesar som inte vill bli indragna i saker och då låter dem hellre någon annan dö än blandar sig i, sorgligt men sant.
Och vad ska du göra? Sparka in dörren så fort någon illvrålar?
Hade skriken fortgått så hade grannarna ringt polis, nu blev offret rätt snabbt tystat.
Lätt sitta här och leka Allan ballan! IRL så drar man sig för att göra saker om man inte är helt hundra på vad som skett/sker.
Citera
2014-07-01, 06:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vill man ha "jobbet" gjort effektivt och snabbt så kanske det bästa valet är en motorsåg.
Fast det blir ju ett jävla liv förstås som man åstadkommer då och rätt slafsigt onekligen...

Här är en som är duktig på att kroppsdela och gör det dessutom med liv och lust, den fan...

https://www.youtube.com/watch?v=kg7goEASO5E
Är du jägare så kan du ta av armar, huvud och ben med en vass morakniv, hitta lederna och skär av extremiteterna där!
Citera
2014-07-01, 06:29
Medlem
Quarrels avatar
SR Örebro: Läcka om mordutredning i polishuset
Citat:
– Vi får inte forska i varifrån informationen kommer eftersom yttrandefriheten väger väldigt tungt. Men jag förstår ju att det är någon som är väldigt initierad i utredningen, säger [namn].
Intervju med ljud, 2:31 min.
Citera
2014-07-01, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och vad ska du göra? Sparka in dörren så fort någon illvrålar?
Hade skriken fortgått så hade grannarna ringt polis, nu blev offret rätt snabbt tystat.
Lätt sitta här och leka Allan ballan! IRL så drar man sig för att göra saker om man inte är helt hundra på vad som skett/sker.

Snabbt? Tjugo minuter enligt vittne.
Citera
2014-07-01, 08:42
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoola
Jag säger absolut inte emot dig, men allt är så klantigt skött och många år hoppas jag att hon får som straff.
Jag personligen tror att hon gjort denna fruktansvärda handling därefter bara tänkt skita i att städa upp efter sig, så hon åker hem tar ut hundarna samtidigt som hon nu funderar på hur fan hon ska lösa detta på bästa sätt.

JH packar bilen åker tillbaks säkert i ett chock tillstånd och styckar kroppen så gott det går, kan även tänka mig att hon sitter och kräks en hel del över det hela som hänt.
Ville hon genomföra detta ordentligt så hade hon inte skrivit lappen som sägs vara skriven hon hade inte ringt JN hon hade inte plingat på hos JAs grannar.
Den tid hon varit på jobbet om hon nu vore så kall så borde hon funderat ut en bra dumpningsplats, att hon dumpar där hon dumpar tyder ju på att hon i desperation bara vill bli kvitt "problemet". Med tanke på alla dumma saker hon gjort så behöver hon ju inte oroa sig för ett alibi hon var ju redan körd.

Isåfall borde hon kört hem igen i sin egen bil, inte i offrets, om hon nu inte tänkt återvända....
Citera
2014-07-01, 08:46
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.P
Jo, jag vet men jag menar att JH först slog ner LL, sen släpade henne till badkaret, kvinhögg henne och sedan lämnade lägenheten. Mao, förblödde LL i badkaren under tiden JH var borta ett par timmar. Det skulle kanske kunna förklara hur JH lyckades städa så att JA inte märkte att nåt hänt i lgh:en. Om LL låg och förblödde/blev knivskuren i hallen skulle det vara en massa blod där som jag knappast tror att JH hade rett ut att städa bort på den tiden hon hade på sej att dels stycka, förpacka, lasta osv..

Låter i gårdagens Aftonbladet som det inte bara var badrummet som var nedblodat:
"..., och sedan styckade hon kroppen med en såg som hon haft med sig. 24-åringen förpackade den styckade kroppen i plastpåsar, bar ner dem till sin bil och gick upp för att städa ur lägenheten – som var full av blod.
Citera
2014-07-01, 08:51
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.P
Om JH och LL hade varit i slagsmål vid tillfället för påringningen, borde det väl knappast blivit "väldigt tyst" som det står i artikeln? Detta tyder på att endast JH var vid medvetande då grannen/arna ringde på.

Expressen hänvisar hela tiden till Aftonbladet,dvs där de fått simauppgifter
Här är originalartikeln
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19140620.ab

Samtidigt som hon misshandlade och knivhögg den 22-åriga kvinnan i lägenhetens hall knackade det på dörren. En granne hade hört oljud – men 24-åringen öppnade inte, och avbröt inte sin gärning utan knivhögg 22-åringen till döds.
Citera
2014-07-01, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och jag tror inte heller de flesta är beredda att döda annat än i riktiga nödvärnssituationer och en sådan förelåg knappast här.

Och angående ett planerat mord eller inte: Här har JH bevakat lägenheten i omgångar
tydligen och väntat ut rätt tillfälle att slå till på.
Det förhållandet att hon beger sig upp till lägenheten i arla gryningen beväpnad med
en hammare tyder i min värld på ingenting annat än att hon verkligen var ute i avsikt
att undanröja den förhatlige rivalen. Hon har alltså mord i sinnet.
Hammaren medför hon näppeligen för att renovera någonting i lägenheten som spekulerats i
tråden eller för att ha att försvara sig med utifall att LL blev aggressiv i morgonmötet.
Hon ämnar alltså att döda och handlingarna som följer talar sitt tydliga, blodiga språk:
det är en kallblodig förövare

Det är ju fullt möjligt att det är som du säger, men det är ju lika möjligt att JH har velat konfrontera rivalen LL men det har tagit tid för henne att våga. När hon väl gör det tar hon med sig en hammare i självförsvar, färskt i minnet att LL vann senaste fighten. Eller för att skrämma henne och skapa övertag, det finns uppgift att hon varit där förut och grälat.

Vilken del av efterbrottsbeteendet tyder på planlagt mord tycker du?
Citera
2014-07-01, 09:02
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
JA är killen som ägde lägenheten där mordet ägde rum så jag tror inte att "hon" är så värst glappkäftad.

Ledsen för det det där A:et.Var ganska trött där.H skulle det ju naturligtvis vara,och inget annat.
Citera
2014-07-01, 09:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
JH:s uppsåt var att döda. Det var hennes huvudsakliga mål, men när, var, hur var inte riktigt säkert då hon inte kunde styra människorna eller platserna. Hon tog chansen när hon fick den. Grannar har observerat henne utanför fastigheten innan och kanske har hon inte fått chansen, eller så har hon inte vågat. Nu var det däremot gjort och nu öppnar sig plan B, efterarbetet. Logistik och tanke hålls samman trots poliskontroll och utan att ha kontroll över BP ett par timmar, vågar hon, nu utrustad med såg och säkerligen fler verktyg, återvända till BP för att stycka - en människa. Packa kvarlevorna, städa, be om ursäkt hos grannen, parkera om bilar och vara på jobbet i tid. JH har varit högfungerande under dagen/kvällen och inte uppträtt irrationellt och väckt uppmärksamhet.
- Åh vad klantigt gjort av henne, basunerar vissa ut här och berättar hur hon eg. skulle gjort.
Jo, det skrivs mycket, men denna tjejen har inte suttit här och skrivit tillvägagångssätt - hon har praktiserat det därute i verkligheten med den psykiska press och fysiska arbete det medför.
Inte många som pallar för det trycket, utan flyr. Finns många fall här på FB där GM flytt.
Citera
2014-07-01, 09:45
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
JH:s uppsåt var att döda. Det var hennes huvudsakliga mål, men när, var, hur var inte riktigt säkert då hon inte kunde styra människorna eller platserna. Hon tog chansen när hon fick den. Grannar har observerat henne utanför fastigheten innan och kanske har hon inte fått chansen, eller så har hon inte vågat. Nu var det däremot gjort och nu öppnar sig plan B, efterarbetet. Logistik och tanke hålls samman trots poliskontroll och utan att ha kontroll över BP ett par timmar, vågar hon, nu utrustad med såg och säkerligen fler verktyg, återvända till BP för att stycka - en människa. Packa kvarlevorna, städa, be om ursäkt hos grannen, parkera om bilar och vara på jobbet i tid. JH har varit högfungerande under dagen/kvällen och inte uppträtt irrationellt och väckt uppmärksamhet.
- Åh vad klantigt gjort av henne, basunerar vissa ut här och berättar hur hon eg. skulle gjort.
Jo, det skrivs mycket, men denna tjejen har inte suttit här och skrivit tillvägagångssätt - hon har praktiserat det därute i verkligheten med den psykiska press och fysiska arbete det medför.
Inte många som pallar för det trycket, utan flyr. Finns många fall här på FB där GM flytt.

Många stalkar sina ex, eller någon som ratat dem. Av flera olika anledningar.
Inte (alltid) med uppsåt att döda. En del för de känner ett behov av kontroll. Att veta vad den andre, eller de andra gör. För att man kanske inte kan låta bli. Eller för att samla bevis -och mod- inför en konfrontation. Hammare kan tas med för att användas såväl som vapen OCH skydd. Man måste tänka brett. Vi vet inte vad som rört sig i Jonnas huvud.

En del här inne låser in sig på övertygelser avseende såväl diagnoser som scenarion, så mycket att det tenderar att gå prestige i diskussionerna.
Vi får inte glömma att vi sysslar med spekulationer, och att vi inget vet med säkerhet förrän uppgifterna släpps i FUP. Om ens då...vad som verkligen hände i lägenheten och i de inblandades huvuden,
Citera
2014-07-01, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SR Örebro: Läcka om mordutredning i polishuset

Intervju med ljud, 2:31 min.

Tack för delning ! ... Hm ! det där är intressant ! Men att ÅK skulle ha läckt ? Det tror jag är kvalificerat skitprat !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in