Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nu är du inne på 2 olika tillfällen, badrummet och styckningen kommer när Jonna återvänder från sitt hem, grannarna klagade på oväsen tidigare på morgonen och då har det stått i tidningen att Jonna och Lovisa befann sig i hallen innanför dörren.

Jag skriver ju inte att styckningen skett då eller hur? Som jag förstått det så användes hammare och en kniv (som hämtades i köket) initialt.
Citera
2014-07-01, 00:35
Medlem
Willow1s avatar
Hittade denna tråden
(FB) Alkohol spruta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man aldrig har mördat någon med en hammare är det inte osannolikt att man inte lyckas att döda med en hammare. LL kan ha varit vid liv efter ett eller flera hammarslag i huvudet. Det kan ha varit LL skrik som grannen har uppfattat som bråk.

JH var sannolikt stressad, möjligtvis mått dåligt av att se LL lida, och ville få död på LL på ett annat vis än att fortsätta försöka med hammaren. Det kan vara i ett sådant läge som en kniv kom in i bilden.

Den där tjejen i Täby som mördades av en grannpojk, han som flydde ut genom ett fönster eller balkong, använde inte han en hammare? Knackade på dörren och knackade en hammare i skallen på offret?

Inte en aning om det fallet med grannpojken.
Nä jag vet inte jag har aldrig mördat någon men att slå en spik me en hammare kan jag, så att träffa ett huvud eller en kropp men hammare skulle jag nog göra men kanske inte ett rörligt mål som gör motstånd.
Citera
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Varför ursäktar ni JH? Hon hade inget på adressen att göra. Det hade varit en sak om LL plötsligt stod utanför JH:s dörr och ville in, varpå "lilla hästtjejen" armerat sig med hammare av ren skräck. Men nu är det inte så..

JH ska låsas in så länge att hon passerat fertil ålder. Just för att stävja fler mord i framtiden.
Vad jag avser med detta kan ni andra spekulera i.

Klart hon ska låsas in men jag tror många kan tycka synd om henne ändå. Det finns många brottslingar som man kan sympatisera med, som mår dåligt, som har blivit utsatta för skit och till slut hämnas/står upp för sig själva. Att kunna förstå någon som gjort något fel är höjden på empatisk förmåga. Att kunna tycka synd om den är höjden på sympatisk förmåga. Jag tycker det är bra att folk är empatiska och sympatiska samtidigt som man kan vara korrekt och tycka att handlingar bör ha konsekvenser. Den här dagis-pedofilen som nu är aktuell har jag svårt att känna medkänsla för, JH däremot, hon tycker jag synd om, så alla har väl gränser någonstans.
Citera
2014-07-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nu är du inne på 2 olika tillfällen, badrummet och styckningen kommer när Jonna återvänder från sitt hem, grannarna klagade på oväsen tidigare på morgonen och då har det stått i tidningen att Jonna och Lovisa befann sig i hallen innanför dörren.

Jag hittar inte artikeln där det bekräftas att JH och LL verkligen befann sej i hallen när grannarna klagade.
Här:
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/ett-mord-som-kommer-att-ga-till-historien/ spekulerar reportern om det kanske var så men nåt annat står det inte..

Rättelse: Reporten spekulerar inte ens om vart JH och LL skulle befunnit sej vid påringningen, grannen noterade bara att det blev tyst..
Senast redigerad av Olle.P 2014-07-01 kl. 00:41.
Citera
2014-07-01, 00:37
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.P
Har följt denna tråden från start. Angående det som skrivs om att JH och LL "bråkat i 20 min".. Vad jag kan komma ihåg så säjer väl grannen/arna att det hört oväsen i 20 min vilket inte betyder att dom bråkat i 20 min? Kan väl mycket väl vara så att JH har slagit ner LL ganska så omgående med skrik som följd men att resterande ljud som grannen/arna hört är ifrån när JH släpar in LL i badrummet och då dunkat i golvet, slagit i utanpå liggande rör osv, släppt ner en medvetslös LL i badkaret och sen hämtat kniven. Huset ser ju inte direkt nybyggt ut och i gamla hus är det väldigt lyhört om man råkar slå i element, rör osv. I JH:s uppjagade tillstånd just då borde hon dessutom själv skrika och gråta. Om inte annat så stöna av att släpa på LL..

Citat:
Jag skriver ju inte att styckningen skett då eller hur? Som jag förstått det så användes hammare och en kniv (som hämtades i köket) initialt.

Låter väldigt rimligt faktiskt!
Citera
2014-07-01, 00:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Å som jag skrev så låser sällan småstadsbor dörrarna, är min erfarenhet iaf. Tack för en mycket bra sammanfattning i övrigt som ligger i första inlägg.
Förundras över att somligt folk i landet låter sina dörrar vara olåsta.
Jag och alla jag känner skulle aldrig i livet få för sig att inte låsa. Även om man är hemma.
Det här svenska samhället är allt annat än tryggt och säkert som det ser ut.

Hur det var hos offret den aktuella morgonen vet jag inte riktigt.
Förmodligen var dörren låst så den blivande mörderskan var tvungen att ringa på.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-01 kl. 01:20.
Citera
2014-07-01, 00:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Klart hon ska låsas in men jag tror många kan tycka synd om henne ändå. Det finns många brottslingar som man kan sympatisera med, som mår dåligt, som har blivit utsatta för skit och till slut hämnas/står upp för sig själva. Att kunna förstå någon som gjort något fel är höjden på empatisk förmåga. Att kunna tycka synd om den är höjden på sympatisk förmåga. Jag tycker det är bra att folk är empatiska och sympatiska samtidigt som man kan vara korrekt och tycka att handlingar bör ha konsekvenser. Den här dagis-pedofilen som nu är aktuell har jag svårt att känna medkänsla för, JH däremot, hon tycker jag synd om, så alla har väl gränser någonstans.

Alkohol direkt i en ven! Rena avlivningen, det kan vara därför hon gav henne det. Eller ville hon vara riktigt säker. Det kanske blir som 3xmord 1.hammare 2.kniv 3.injektion av alkohol
Citera
2014-07-01, 00:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jo, men eftersom att GM bara har erkänt misshandel och vållande så är det jäkligt svårt att få det att gå ihop med att GM klubbar ner BO med hammaren så att hon nästan blir medvetslös, hämtar en kniv i köket och sen torterar BO under 20 minuter. Ett förlopp som slutar med att BO dör. Jag tror helt enkelt att den delen inte stämmer riktigt med vad GM har sagt i förhör. För det låter snarare som ett förlopp som ger ett livstidsstraff. Utan vittnen så har ju GM alla möjligheter att vrida historien till sin fördel istället.
Citera
2014-07-01, 00:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man aldrig har mördat någon med en hammare är det inte osannolikt att man inte lyckas att döda med en hammare. LL kan ha varit vid liv efter ett eller flera hammarslag i huvudet. Det kan ha varit LL skrik som grannen har uppfattat som bråk.

JH var sannolikt stressad, möjligtvis mått dåligt av att se LL lida, och ville få död på LL på ett annat vis än att fortsätta försöka med hammaren. Det kan vara i ett sådant läge som en kniv kom in i bilden.

Den där tjejen i Täby som mördades av en grannpojk, han som flydde ut genom ett fönster eller balkong, använde inte han en hammare? Knackade på dörren och knackade en hammare i skallen på offret?
Ifall jag inte missminner mig alldeles gick vederbörande först till angrepp med just en hammare
men sedan fullbordade han dödandet av den stackars 13-åriga flickan genom att hålla för
hennes näsa och mun så att hon inte kunde andas.
Citera
2014-07-01, 00:48
Medlem
Citat:
Jag hittar inte artikeln där det bekräftas att JH och LL verkligen befann sej i hallen när grannarna klagade.
Här:
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/ett-mord-som-kommer-att-ga-till-historien/ spekulerar reportern om det kanske var så men nåt annat står det inte..

Rättelse: Reporten spekulerar inte ens om vart JH och LL skulle befunnit sej vid påringningen, grannen noterade bara att det blev tyst..

Om JH och LL hade varit i slagsmål vid tillfället för påringningen, borde det väl knappast blivit "väldigt tyst" som det står i artikeln? Detta tyder på att endast JH var vid medvetande då grannen/arna ringde på.
Citera
2014-07-01, 00:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Förundras över att somligt folk i landet låter sina dörrar vara olåsta.
Jag och alla jag känner skulle aldrig i livet få för sig att inte låsa. Även om man är hemma.
Det här svenska samhället är allt annat än tryggt och säkert som det ser ut.

Hur var det hos offret den aktuella morgonen vet jag inte riktigt.
Förmodligen var dörren låst så den blivande mörderskan var tvungen att ringa på.

Tror vi kan släppa hur hon kom in ganska oväsentligt eftersom hon kom in på något sätt. Frågan är hur scenariot ser ut de 20 minuterna som grannarna hört dem. Frågan är vad hörde grannarna, ett skri är bekräftat. Kan det ha varit LL eller var det JH när det slog över. Utspelade det sig i hallen eller köket. Lät hon den döende LL ligga kvar eller flyttades hon till exempelvis badrummet. Så hur hon kom in är inte så viktigt, vi vet ju att hon kom in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in