2014-06-22, 15:54
Medlem
Köpte en för massa år sedan (i tron att man faktiskt gjort ett kap) höll i något år, sedan gick den sönder. Aldrig mer Jysk.
Citera
2014-06-22, 16:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
När vi ändå är inne på Jysk och deras sortminet på kontorsstolar. Är det någon som har erfarenhet ifrån denna kontorstol?

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-laderlook-svart
Citera
2014-06-30, 19:55
Medlem
Raptorexs avatar
Kontorsstolen SPORUP
http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-sporup-memoryskum-svart

Min vickar hela tiden från höger till vänster/vänster till höger och jag måste sitta helt still för att den ska vara rak.

Har provat att skruva åt alla skruvar men det har ej hjälpt.

Är det någon mer som har problem med Kontorsstolen SPORUP?
Har ni lyckats fixa det?
Citera
2014-10-18, 17:40
Medlem
Jojaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
När vi ändå är inne på Jysk och deras sortminet på kontorsstolar. Är det någon som har erfarenhet ifrån denna kontorstol?

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-laderlook-svart

köpte en sån häromdan för 900kr rea, känns som att sitta i en fötölj, det ändå minuset med den är att armstöden är höga för mig, 180cm lång

när man sätter sig i din sjunker man typ in i stolen haha
Citera
2014-10-19, 13:12
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Köpte en förbannad trige för 1000kr för mindre än 4 månader sedan. Efter några veckor hade jag märkt min röv hade utformat sig och nu sjunker man ner i sittkudden, vilket är verkligen obekvämt . Dessutom så har båda armstöden brutit loss, ena för några veckor sedan, andra idag. Effekten av det gör att man inte sitter rakt, utan nästan ligger ca 120 grader! Ska tamejfan ner o reklamera denna skiten nu när den kosta 1 lax
Citera
2014-10-19, 13:18
Medlem
MasterBaits avatar
Tänk så korkade en del svenskar kan vara. Man köper billigt skräp och sen blir man förbannad när det visar sig vara billigt skräp. Ser man inte på prislappen att det står "billigt skräp" när en kontorsstol kan kosta 250 spänn? Varför skylla på säljaren när det är man själv som är en korkad, lättlurad jävel? Noll självinsikt.
Citera
2014-10-19, 13:24
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Tänk så korkade en del svenskar kan vara. Man köper billigt skräp och sen blir man förbannad när det visar sig vara billigt skräp. Ser man inte på prislappen att det står "billigt skräp" när en kontorsstol kan kosta 250 spänn? Varför skylla på säljaren när det är man själv som är en korkad, lättlurad jävel? Noll självinsikt.

Givetvis inser jag att det är en skillnad i komfort, byggkvalitet och funktionalitet på en stol för 800 och en för 8000.
Det betyder dock inte att jag inte kan tycka att den för 800 underpresterade när den efter 25 månader gick av på mitten.

(det var en "magnus" i mitt fall ifall någon undrar)
Citera
2014-10-19, 13:25
Bannlyst
Datorstol? Vad fan är det? Inbyggd dator i stolen eller liknande? Kanske gjord av gamla datorer.
Citera
2014-10-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Datorstol? Vad fan är det?

En sån här http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1051244884/Domini-versatile-fashion-casual-font-b-computer-b-font-font-b-chair-b-font-massage-font.jpg

Eller så är det helt enkelt ett annat ord för kontorsstol (kontorsergonomi har nog dock ändrats sedan alla använder datorer på kontor, samt att det finns stolar specifikt för t.ex. datorspelande, dessa kan man ju knappast kalla kontorsstolar)
Citera
2014-10-19, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
En sån här http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1051244884/Domini-versatile-fashion-casual-font-b-computer-b-font-font-b-chair-b-font-massage-font.jpg

Eller så är det helt enkelt ett annat ord för kontorsstol (kontorsergonomi har nog dock ändrats sedan alla använder datorer på kontor, samt att det finns stolar specifikt för t.ex. datorspelande, dessa kan man ju knappast kalla kontorsstolar)

Säljs sådant där på JYSK?
Citera
2014-10-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Säljs sådant där på JYSK?

Jag vet inte, men senast jag var på JYSK (just för att köpa en kontorsstol för mitt datoranvändande) så hade de faktiskt stolar speciellt anpassade för datorspelande. Stolarna innehöll något slags ljudsystem och eventuellt också nånting som gav ifrån sig vibrationer, så kallad force feedback.

(kontorsstolar varken innehåller kontor eller är byggda av gamla kontor, utan ordet kontor syftar där på användningsområde. Då de flesta privatpersoner köper den typen av stolar för att använda i samband med en dator är det väl inte så underligt att många har bytt ut kontor mot dator innan -stol)
Citera
2014-10-19, 15:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojaaa
köpte en sån häromdan för 900kr rea, känns som att sitta i en fötölj, det ändå minuset med den är att armstöden är höga för mig, 180cm lång

när man sätter sig i din sjunker man typ in i stolen haha

Jag köpte en sådan här stol. Var nöjd med den. Men stolens högra armstöd gick sönder en dag. Det övre skruvfästet gick rakt av.

Åkte så klart tillbaka till Jysk och fick en ny stol på garantin. Dock inte samma utan en stol så var betydligt dyrare och skönare.

Ingen mellanpris utan det gick på garantin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in