Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Rent teoretiskt så får dom väl plats, men det lär ju vara väldigt uppenbart vad påsarna innehåller om hon stöter på någon i trappuppgången.
Men det är ju klart att det är mycket i den här historien som är ologiskt.
Kvinnan i fråga är ju totalt rubbad i huvudet så....

Har hon t ex kapat benen i två delar, ovanför/under knäet och sen vid ljumsken och armarna också i 2 delar så går dem nog utan problem ner. Torson är nog svårare att få ner.
Citera
2014-06-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Med tanke på att JH har kört bort och parkerat LL:s bil på en annan plats, ev. Hallsberg järnvägsstation finns ju möjligheten att hon har försökt ge sken av att LL rest bort.

Kanske finns det sms till föräldrar och/eller til JA från LL:s telefon där "hon" säger att hon behöver resa bort ett tag.

Antar att det inte framkommit var Jonna valde att parkera Lovisas bil, kan ju inte vara för långt iväg eftersom hon tagit sig tillbaka till sin egna bil sen.
Citera
2014-06-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Vittnesuppgifter har framkommit i tråden och det har läckts till media om bilfärder, klädbyten, skrik osv. men har vi hört något om hur JH bar ut kroppsdelarna till bilen?

Kan det bero på att just då råkade samtliga grannar blunda?
Eller är det möjligen så att allt inte läcks ut, varken i media eller till tråden?

Hon ska (enligt af) ha lagt kroppsdelarna i plastkassar som hon burit ner, bilen ska enligt granne ha stått uppbackad med bagageluckan vänd mot dörren till trapphuset.
Citera
2014-06-30, 19:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Antar att det inte framkommit var Jonna valde att parkera Lovisas bil, kan ju inte vara för långt iväg eftersom hon tagit sig tillbaka till sin egna bil sen.
Hallsberg är en spekulation i tråden, nära med buss till Askersund.
Citera
2014-06-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Tanken svindlar för mig att åka hem till någon som är ca 1 dm längre än jag med en hammare med avsikt att döda henne. Hur börjar man? Man bankar på hakan? Det svimmar ju inte ens motståndaren av. JH måste ha lyckats ta sig in i lägenheten först genom att säga att hon bara ska hämta sina saker. Sedan, när LL inte var beredd attackerade hon bakifrån.

Kan vara som så att man har hammaren bakom ryggen eller någonting och drar till direkt, en träff i tinningen eller huvudet sänker de flesta.

Det framkommer inte om Jonna verkligen hade några saker hos JA som hon tog med sig.
Citera
2014-06-30, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab

Det här är det enda jag sett i denna fråga i alla fall. Det låter som om JH har sagt att hon har varit på vårdcentralen, men hon kan ju ha lagt om ett förband själv, antingen hon har sår eller inte.

Det har spekulerats tidigare i tråden om detta sår på handen ! Att det skulle ha uppkommit då hon slant med kniven - det går och slinta med en fogsvans också ! Är hon högerhänt - så fanns såret på vänster hand. Finns det uppgift på vilken hand ?
Citera
2014-06-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hallsberg är en spekulation i tråden, nära med buss till Askersund.

Vet man om Jonna sagt till polisen var hon valde att parkera den?

Hon verkar ju ha berättat så mycket annat så..
Citera
2014-06-30, 20:01
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Iom att du når med händerna mer än en dm över ditt eget huvud, och hammare har skaft, så når du högre upp än hakan på någon som är en dm längre än du.

Men håller man armarna rakt upp får man ju ingen kraft i slagen. Nej det går inte. Hon frågade nog LL om hon kunde få komma in och hämta sina saker.
Citera
2014-06-30, 20:06
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan vara som så att man har hammaren bakom ryggen eller någonting och drar till direkt, en träff i tinningen eller huvudet sänker de flesta.

Det framkommer inte om Jonna verkligen hade några saker hos JA som hon tog med sig.

Ja, det är klar, tinningen... Men då måste hon ha varit snabb. Kanske?
Citera
2014-06-30, 20:06
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men håller man armarna rakt upp får man ju ingen kraft i slagen. Nej det går inte. Hon frågade nog LL om hon kunde få komma in och hämta sina saker.
Vaddå? Har du aldrig slagit in en spik som sitter ovanför ditt huvud? Det finns en oerhörd kraft i ett hammarslag även svingat med uppsträckt arm. Knäcker nog skallbenet som det vore ett äggskal.
Jag är ingen fysiker, men Hamlikar eller någon annan borde kunna redogöra för hur många kilos kraft per centimeter som hammaren träffar huvudskålen med. Torde vara mer än nog med råge oavsett vinkel.
Citera
2014-06-30, 20:14
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Vaddå? Har du aldrig slagit in en spik som sitter ovanför ditt huvud? Det finns en oerhörd kraft i ett hammarslag även svingat med uppsträckt arm. Knäcker nog skallbenet som det vore ett äggskal.
Jag är ingen fysiker, men Hamlikar eller någon annan borde kunna redogöra för hur många kilos kraft per centimeter som hammaren träffar huvudskålen med. Torde vara mer än nog med råge oavsett vinkel.

Jag har slagit i många spikar men då behövs det ingen kraft alls förutom hammarens tyngd. Konstig jämförelse.
Citera
2014-06-30, 20:15
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Jag är ingen fysiker, men Hamlikar eller någon annan borde kunna redogöra för hur många kilos kraft per centimeter som hammaren träffar huvudskålen med.

Jag har en känsla av att vår gode Hamilkar i så fall först bl.a vill veta hur mycket kraft som anlägges
i slaget.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-30 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in