Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det finns en uppgift i media att hon skulle haft ett sår i handen som hon varit på vårdcentral för.

Nu kan ju både sår, märken och blånader efterkonstrueras om en person som vill ge sken av en fight.
Källa på att hon varit på VC?
Citera
2014-06-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på att hon varit på VC?

Citat:
Enligt en källa ska kollegerna ha sett att 24-åringen hade en sårskada på ena handen - en skada som polisen nu sätter i samband med styckmordet. Skadan ska hon enligt källan ha sökt vård för på vårdcentralen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab

Det här är det enda jag sett i denna fråga i alla fall. Det låter som om JH har sagt att hon har varit på vårdcentralen, men hon kan ju ha lagt om ett förband själv, antingen hon har sår eller inte.
Citera
2014-06-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Var det inte en fråga om fullbordad styckning, dvs, att LL var styckad? Kan ha missat detta.

Det var någon polis i en artikel som sa "inte fullbordad/fullständig styckning", vet inte vad dem syftar på men min tanke är att huvudet sitter kvar vid torson.
Citera
2014-06-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hmm...20 minuter, vad för typ av oväsen tänker jag genast. Ett skrik är bekräftat men sen?

Ett skrik vid varje knivhugg?
Citera
2014-06-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Det där har jag också funderat över, och det kan ju iofs vara den typen av påse som man får på Ikea eller Ullared.
Men det är ju inte riktigt det man tänker på rent spontant, utan snarare Ica påse typ.
Ser fram emot att få läsa den här Fupen som sagt

Jag har haft precis samma tanke, visst går armar och ben ner i Ica kassar men torson??
Citera
2014-06-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det borde det rimligen kunna bli faktiskt.

Jag spekulerade tidigare i att det kanske ändå kunde landa i en dråpdom och det gjorde
jag mot bakgrund av hur det slutade i styckmordsfallet i Boden. Där i första rättsinstansen
blev gärningsmannen fälld för mord. I hovrätten däremot hände det minst sagt
anmärkningsvärda att man alltså mildrade brottsrubriceringen och det blev "bara" dråp
av det hela. Högst bidragande till att det blev på det viset var att man åberopade
"en säregen personlighet" hos vederbörande (Killen lider bland annat av det neuropsykiatriska
funktionshandikappet asperger).

Men i det här fallet ska nog ingenting kunna lägga hinder i vägen för att få till en rejäl morddom
och ge förövaren en frihetsförlust som varar i jävligt bra många år framåt.
Det tjejen har gjort ter sig oerhört grymt och röjer en hänsynslöshet och kyla som
verkligen gör henne förtjänt av att straffas synnerligen hårt.

Jag tror det är ett överlagt dödande. Hon ville verkligen göra sig av med rivalen.
Hon behärskades uppenbarligen av ett ursinnigt hat gentemot offret och angriper först med
hammare och fullbordar sin grymma illgärning med en kniv. Hon har haft tid för besinning
men väljer att ta en annan människas liv och hon är bara värd avsky, det lilla
mordiska brudhelvetet som gott kan förföljas av mardrömmar återstoden av sitt liv.
Att hon dessutom tar sig för att stycka sitt offer visar bara vilken kallblodig liten mörderska
det är frågan om här.

Så visst ska det dömas för mord och hästtjejen kan ruttna bort på någon anstalt
i avlånga riket.

Om det inte blir rättspsyk för Jonna.
Citera
2014-06-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har haft precis samma tanke, visst går armar och ben ner i Ica kassar men torson??
Rent teoretiskt så får dom väl plats, men det lär ju vara väldigt uppenbart vad påsarna innehåller om hon stöter på någon i trappuppgången.
Men det är ju klart att det är mycket i den här historien som är ologiskt.
Kvinnan i fråga är ju totalt rubbad i huvudet så....
Citera
2014-06-30, 19:37
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag antar att polisen har Jonnas telefon och förhoppningsvis även Lovisas så kan man se ifall det har ringts mellan dem, plocka fram eventuella sms mm (finns rykten om hotfulla sms från Jonna).
Med tanke på att JH har kört bort och parkerat LL:s bil på en annan plats, ev. Hallsberg järnvägsstation finns ju möjligheten att hon har försökt ge sken av att LL rest bort.

Kanske finns det sms till föräldrar och/eller til JA från LL:s telefon där "hon" säger att hon behöver resa bort ett tag.
Citera
2014-06-30, 19:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Men om det hela är planerat så blir det ännu fler frågetecken tycker jag. Speciellt om det var planerat mord för då borde JH ha haft en tydligare plan om vad hon skulle göra med kroppen.

Planen var kanske att lämna kroppen i lägenheten men ändrades av någon anledning?
Citera
2014-06-30, 19:46
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Och eftersom hon skrev på lappen att hon hämtat sina grejer så fanns det ju en hyfssat plausibel ursäkt ifall någon granne kommit ihåg att de sett henne i trappan bärandes på en massa kassar
Vittnesuppgifter har framkommit i tråden och det har läckts till media om bilfärder, klädbyten, skrik osv. men har vi hört något om hur JH bar ut kroppsdelarna till bilen?

Kan det bero på att just då råkade samtliga grannar blunda?
Eller är det möjligen så att allt inte läcks ut, varken i media eller till tråden?
Citera
2014-06-30, 19:46
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror JH:s huvudsakliga plan var att komma LL så nära att hon kunde eliminera allt motstånd, ur ett fysiskt perspektiv - kvinnornas olika längd. JH visste att hon var farligt långt ute på djupt vatten och då blir hammaren det bästa vapnet för planen. Ett välriktat slag knockar en björn.

Tanken svindlar för mig att åka hem till någon som är ca 1 dm längre än jag med en hammare med avsikt att döda henne. Hur börjar man? Man bankar på hakan? Det svimmar ju inte ens motståndaren av. JH måste ha lyckats ta sig in i lägenheten först genom att säga att hon bara ska hämta sina saker. Sedan, när LL inte var beredd attackerade hon bakifrån.
Citera
2014-06-30, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Tanken svindlar för mig att åka hem till någon som är ca 1 dm längre än jag med en hammare med avsikt att döda henne. Hur börjar man? Man bankar på hakan? Det svimmar ju inte ens motståndaren av. JH måste ha lyckats ta sig in i lägenheten först genom att säga att hon bara ska hämta sina saker. Sedan, när LL inte var beredd attackerade hon bakifrån.
Iom att du når med händerna mer än en dm över ditt eget huvud, och hammare har skaft, så når du högre upp än hakan på någon som är en dm längre än du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in