Citat:
Ursprungligen postat av
Desert-eagle
Man får verkligen hoppas att slynan får livstid

Det borde det rimligen kunna bli faktiskt.
Jag spekulerade tidigare i att det kanske ändå kunde landa i en dråpdom och det gjorde
jag mot bakgrund av hur det slutade i styckmordsfallet i Boden. Där i första rättsinstansen
blev gärningsmannen fälld för mord. I hovrätten däremot hände det minst sagt
anmärkningsvärda att man alltså mildrade brottsrubriceringen och det blev "bara" dråp
av det hela. Högst bidragande till att det blev på det viset var att man åberopade
"en säregen personlighet" hos vederbörande (Killen lider bland annat av det neuropsykiatriska
funktionshandikappet asperger).
Men i det här fallet ska nog ingenting kunna lägga hinder i vägen för att få till en rejäl morddom
och ge förövaren en frihetsförlust som varar i jävligt bra många år framåt.
Det tjejen har gjort ter sig oerhört grymt och röjer en hänsynslöshet och kyla som
verkligen gör henne förtjänt av att straffas synnerligen hårt.
Jag tror det är ett överlagt dödande. Hon ville verkligen göra sig av med rivalen.
Hon behärskades uppenbarligen av ett ursinnigt hat gentemot offret och angriper först med
hammare och fullbordar sin grymma illgärning med en kniv. Hon har haft tid för besinning
men väljer att ta en annan människas liv och hon är bara värd avsky, det lilla
mordiska brudhelvetet som gott kan förföljas av mardrömmar återstoden av sitt liv.
Att hon dessutom tar sig för att stycka sitt offer visar bara vilken kallblodig liten mörderska
det är frågan om här.
Så visst ska det dömas för mord och hästtjejen kan ruttna bort på någon anstalt
i avlånga riket.