Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 18:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Men om det hela är planerat så blir det ännu fler frågetecken tycker jag. Speciellt om det var planerat mord för då borde JH ha haft en tydligare plan om vad hon skulle göra med kroppen.

Tror JH:s huvudsakliga plan var att komma LL så nära att hon kunde eliminera allt motstånd, ur ett fysiskt perspektiv - kvinnornas olika längd. JH visste att hon var farligt långt ute på djupt vatten och då blir hammaren det bästa vapnet för planen. Ett välriktat slag knockar en björn.
Citera
2014-06-30, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Det där har jag också funderat över, och det kan ju iofs vara den typen av påse som man får på Ikea eller Ullared.
Men det är ju inte riktigt det man tänker på rent spontant, utan snarare Ica påse typ.
Ser fram emot att få läsa den här Fupen som sagt
ICA-kasse kan vi nog glömma. Enligt professor Persson sker en styckning normalt i sex eller åtta delar, beroende på om delning sker vid knäna eller inte. En "i det närmaste fullbordad" styckning bör alltså ha en intakt bål. Det står plastpåsar i artikeln, sopsäckar i plast är min gissning.
Citera
2014-06-30, 18:57
Medlem
Citat:
Men om det hela är planerat så blir det ännu fler frågetecken tycker jag. Speciellt om det var planerat mord för då borde JH ha haft en tydligare plan om vad hon skulle göra med kroppen.

Planen var kanske just att stycka kroppen? Hur skulle hon annars gjort enklast anser du?

Lovisa var både längre och tyngre än Jonna och att släpa henne i trappan och in i bagageluckan skulle väcka stor risk för upptäckt.
Citera
2014-06-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
till Guardian Angel

Har det ngn betydelse "hur mycket JH har styckat"?
JH har styckat kroppen för att få plats med dessa i plastpåsar för att kunna bära ner dessa plastpåsar till den väntande bilen. Styckning som styckning. Transportstyckning är det i alla fall fråga om.

Nä, 'KASSAR' har man sagt dvs finns inget som säger att det handlar om ica-kassar eller dyl. Mer troligt sådana i nylon som du får med dig från tex IKEA och dyl.
Citera
2014-06-30, 19:00
Medlem
RegnochSols avatar
Om LL:s död föregicks av ett fysiskt bråk bör det finnas tecken efter det på JH:s kropp iform av märken, blåmärken etc. (framför allt då hon greps samma dag).
Citera
2014-06-30, 19:01
Medlem
Jag önskar att JA har varit öppen med hans känslor gentemot båda kvinnor, jag vill tro på det i alla fall. Jag tror att både LL och JH visste om att JA "umgicks" med dem båda två.

Anledningen till varför jag tror så är för att det tidigare varit handgripligheter kvinnorna emellan - därav en period av tid för en uppbyggande känslomässig obalans (i alla fall hos JH) som ter sig som - om inte en stark agg - i alla fall en stark svartsjuka som är den drivande faktorn till överfallet/mordet av LL. JH åkte till JA's bostad för att konfrontera sin rival, men av någon anledning, i väntan på FUP får gissa oss fram till blev utgången mer än en konfrontation.

Jag är övertygad om att JH samarbetar till fullo med polis och ÅK och vi därav kommer att få veta vad som hände före, under samt efter överfallet på LL.
Citera
2014-06-30, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Nä, 'KASSAR' har man sagt dvs finns inget som säger att det handlar om ica-kassar eller dyl. Mer troligt sådana i nylon som du får med dig från tex IKEA och dyl.
En IKEA-kasse är öppen upptill. Lite pinsamt om man möter någon som råkar se ner.
Citera
2014-06-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
ICA-kasse kan vi nog glömma. Enligt professor Persson sker en styckning normalt i sex eller åtta delar, beroende på om delning sker vid knäna eller inte. En "i det närmaste fullbordad" styckning bör alltså ha en intakt bål. Det står plastpåsar i artikeln, sopsäckar i plast är min gissning.

Fast media har uppgivit plastpåsar. En ganska stor skillnad på volym.
Citera
2014-06-30, 19:04
Medlem
Hulls avatar
20 min bråk är inte alls omöjligt. Men det var nog först verbalt bråk där båda kaxade med varandra och känslorna byggdes upp.

Förslagsvis för att få tiden 20 min att räcka till och samtidigt få en mer mänskligt händelseförlopp av två hetsporror i bråk:

---

Spekulation: JH är nu inne i lägenheten nära dörren. ( Hur hon kom in spelar ingen roll här ).
* Så det börjar med att JH börjar läxa upp LL och att hon är lågt stående etc som har tagit hennes kille men framför allt att hon örfilat JH. Detta borde ta 5 min med käftande fram och tillbaka. Båda två är lika kaxiga. Detta är det mest troliga eftersom ingen normal människa springer in och mördar direkt.

* Därefter slog JH med hammaren i ett tillfälligt raseriutbrott efter det verbala bråket och LL parerade då troligtvis med armen som då bröts ( bör ses i obduktionsprotokollet i så fall ). Detta moment är viktigt på grund av två saker: JH är i underläge, hammaren är svår att träffa huvudet med på ett slag och en försvagning av LL som blir såpass allvarlig att hon inte kan kämpa emot. Dessutom kan ett hammarslag på foten göra att LL viker sig av smärta.

* Därefter vek hon sig av smärta och skrek säkert ännu värre saker mot JH på grund av smärtan. Typ "jävla bitch, du bröt min arm! Ut ur lägenheten!". Det är nu LL hamnar i underläge och JH känner att hon börjar få makt. Detta moment är viktigt för att det gör att LL viker sig och håller om sin arm/alternativt magen och böjer således fram huvudet så att bakhuvudet blir öppet för slag. Givetvis går det även att spekulera att hon vänder sig om. Men hon kan inte fly från JH för JH står framför dörren som dessutom möjligtvis redan är låst.

* Där kan jag mycket väl tänka mig att JH svarar emot "det är fan inte din lägenhet din h*ra." och uppfylld av det plötsliga överläget så slår hon till slut med hammaren en gång till och denna gång träffar den i bakhuvudet på LL som vikit sig av smärta från armen. Detta kan vara en olyckshändelse att hon just träffar huvudet då LL troligtvis försöker undvika fler slag. Men det går inte att utesluta att JH där bestämde sig för att utdela ett dödande slag.

* Knivar, sprutor och sågar är mest sannolikt eftermontage då JH försöker komma undan mord. Att det blev så många moment beror på två saker: JH är CSI intresserad och har många ideér att plocka från. JH måste göra sig av med kroppen för att dels ha en chans att slippa misstanke ( även om det är väldigt osannolikt att hon skulle kunna komma undan med alla bevis hon redan lämnat inklusive vittnesmål ), och dels för att hon inte vill att JA skall råka illa ut "på grund av LL". Hon lägger nog skulden på att detta gick illa på LL. Det är inte osannolikt att LL kaxade som vanligt trots att läget blev livsfarligt.

Slut spekulation.
---
Senast redigerad av Hull 2014-06-30 kl. 19:06.
Citera
2014-06-30, 19:05
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Hon har säkert haft en "bra" plan som snabbt visade sig inte fungera. Hon har kanske överskattat sin förmåga och är nog inte så smart som hon vill ge intryck av.
Citera
2014-06-30, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RegnochSol
Om LL:s död föregicks av ett fysiskt bråk bör det finnas tecken efter det på JH:s kropp iform av märken, blåmärken etc. (framför allt då hon greps samma dag).

Det finns en uppgift i media att hon skulle haft ett sår i handen som hon varit på vårdcentral för.

Nu kan ju både sår, märken och blånader efterkonstrueras om en person som vill ge sken av en fight.
Citera
2014-06-30, 19:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Man får verkligen hoppas att slynan får livstid
Det borde det rimligen kunna bli faktiskt.

Jag spekulerade tidigare i att det kanske ändå kunde landa i en dråpdom och det gjorde
jag mot bakgrund av hur det slutade i styckmordsfallet i Boden. Där i första rättsinstansen
blev gärningsmannen fälld för mord. I hovrätten däremot hände det minst sagt
anmärkningsvärda att man alltså mildrade brottsrubriceringen och det blev "bara" dråp
av det hela. Högst bidragande till att det blev på det viset var att man åberopade
"en säregen personlighet" hos vederbörande (Killen lider bland annat av det neuropsykiatriska
funktionshandikappet asperger).

Men i det här fallet ska nog ingenting kunna lägga hinder i vägen för att få till en rejäl morddom
och ge förövaren en frihetsförlust som varar i jävligt bra många år framåt.
Det tjejen har gjort ter sig oerhört grymt och röjer en hänsynslöshet och kyla som
verkligen gör henne förtjänt av att straffas synnerligen hårt.

Jag tror det är ett överlagt dödande. Hon ville verkligen göra sig av med rivalen.
Hon behärskades uppenbarligen av ett ursinnigt hat gentemot offret och angriper först med
hammare och fullbordar sin grymma illgärning med en kniv. Hon har haft tid för besinning
men väljer att ta en annan människas liv och hon är bara värd avsky, det lilla
mordiska brudhelvetet som gott kan förföljas av mardrömmar återstoden av sitt liv.
Att hon dessutom tar sig för att stycka sitt offer visar bara vilken kallblodig liten mörderska
det är frågan om här.

Så visst ska det dömas för mord och hästtjejen kan ruttna bort på någon anstalt
i avlånga riket.
Senast redigerad av Grandioso 2014-06-30 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in