Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 18:28
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
till Guardian Angel

Har det ngn betydelse "hur mycket JH har styckat"?
JH har styckat kroppen för att få plats med dessa i plastpåsar för att kunna bära ner dessa plastpåsar till den väntande bilen. Styckning som styckning. Transportstyckning är det i alla fall fråga om.

Nej, det har ingen betydelse m enjag hoppas hon var så intakt som möjligt.
Citera
2014-06-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Visst kan JH hävda det, men jag har en känsla av att hon sanningsenligt berättat det faktiska händelseförloppet.

Ja, hon har kommit till insikt med vad hon har gjort och har antagligen varit samarbetsvillig med polis under förhör vilket enkom är till hennes fördel.
Citera
2014-06-30, 18:30
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Därför kom hon tillbaka efter ett par timmar vid en tidpunkt när LL borde lämnat lägenheten.
Något hon tagit reda på genom spaning.

Då är vi nog tillbaka på mord istället för dråp för ÅKs del, det ter sig mer och mer välplanerat.
Och eftersom hon skrev på lappen att hon hämtat sina grejer så fanns det ju en hyfssat plausibel ursäkt ifall någon granne kommit ihåg att de sett henne i trappan bärandes på en massa kassar
Citera
2014-06-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja så kan det sannolikt varit, sen sade polisen att det inte var en "fulländad styckning" vilket många tolkat som att en kroppsdel inte kapats av, jag tror på huvudet. Frågan är hur hon vanställt huvudet.

Var det inte en fråga om fullbordad styckning, dvs, att LL var styckad? Kan ha missat detta.
Citera
2014-06-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej, det har ingen betydelse m enjag hoppas hon var så intakt som möjligt.

Ja, jag hoppas att medias "plastpåsar" egentligen är plastsäckar. Hur mycket får plats i en plastpåse? Hur många plastpåsar bar hon ner till bilen?
Citera
2014-06-30, 18:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Var det inte en fråga om fullbordad styckning, dvs, att LL var styckad? Kan ha missat detta.

Har för mig att jag har läst " nästan fullbordad styckning" eller "nästintill fullbordad..".
Hittar inte artikeln.
Citera
2014-06-30, 18:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har för mig att jag har läst " nästan fullbordad styckning" eller "nästintill fullbordad..".
Hittar inte artikeln.
http://www.expressen.se/nyheter/kartlaggning-pekar-ut-tiden-for-styckmordet/
Citat:
Enligt uppgift var styckningen av kroppen i det närmaste fullbordad.
Citera
2014-06-30, 18:45
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
På den mest väsentliga punkten i dramat finns det två skilda versioner:

1 - Efter att LL öppnat dörren, slogs hon omedelbart ned/medvetslös med en hammare i bakhuvudet.

2 - Efter att LL öppnat dörren, skreks det och bråkades i lägenheten ca. 20 min.

Har jag förstått detta rätt?

Ja det är visst så
Citera
2014-06-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Och eftersom hon skrev på lappen att hon hämtat sina grejer så fanns det ju en hyfssat plausibel ursäkt ifall någon granne kommit ihåg att de sett henne i trappan bärandes på en massa kassar

Det kan ju mycket väl vara så att skrev lappen som en förklaring varför hon bar ut kassar från lägenheten.

Frågan är hur länge det har varit slut mellan JH och JA. Sa han samma dag att det absolut inte skulle bli något mera. Kanske han hade velat klart där och sa det. Och detta blev resultatet?
Citera
2014-06-30, 18:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det kan ju mycket väl vara så att skrev lappen som en förklaring varför hon bar ut kassar från lägenheten.

Frågan är hur länge det har varit slut mellan JH och JA. Sa han samma dag att det absolut inte skulle bli något mera. Kanske han hade velat klart där och sa det. Och detta blev resultatet?

Hon kan ha följt LL och JA en längre tid, likt en stalker. Finns sådana beteenden också.
Citera
2014-06-30, 18:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Jag hävdar inte att hon hann till köket, utan att hon vände för att ta sig till köket och då får ett slag i bakhuvudet.
Men som jag sagt, detta är min spekulation om man utgår från att grannar hört väsen i lägenheten i 20 minuter innan det blev tyst.

Hmm...20 minuter, vad för typ av oväsen tänker jag genast. Ett skrik är bekräftat men sen?
Citera
2014-06-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ja, jag hoppas att medias "plastpåsar" egentligen är plastsäckar. Hur mycket får plats i en plastpåse? Hur många plastpåsar bar hon ner till bilen?

Det där har jag också funderat över, och det kan ju iofs vara den typen av påse som man får på Ikea eller Ullared.
Men det är ju inte riktigt det man tänker på rent spontant, utan snarare Ica påse typ.
Ser fram emot att få läsa den här Fupen som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in