Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Kanske ta ned grejer med? I värsta fall kanske förstöra dörr eller föremål?

Om nu Jonna skulle hämtat grejer hos JA, varför då gå dit när han inte är hemma?`Hur hade hon tänkt komma in, lyfta av hela dörren?
Citera
2014-06-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Jag tror att hon kom till lägenheten för att ställa LL till svars. Dom hade tidigare varit i luven på varandra, och vad jag förstått så har LH fått på "näbbet" förut av LL. Alltså tar hon med sig hammaren för att skapa lite överläge i den diskussion som hon tänkt ta denna morgon. På något sätt släpps hon in eller går in i en olåst dörr och så börjar diskussionen som enligt uppgifter pågår i 20 minuter. Till slut blir situationen så hätsk så att LL beslutar att vända sig om och springa mot köket T.e.x för att hämta en kniv. LV springer efter och drämmer hammaren i bakhuvudet och LL ramlar. Adrenalinstinn och vansinnig avslutar LV med en kökskniv jobbet.
Sedan börjar "planerna" ta vid. Inte speciellt genomtänkta och efter genomförandet av alla knepiga moment med allt från lappskrivning, styckning, injecering av sprit m.m fram på kvällen inser hon att det ej kommer att hålla. Återstår då att ringa och erkänna, för ho verkar ju inte vara pantad i övrigt om jag som följt denna tråd analyserat henne rätt.

Ska man gå efter aftonbladets poliskälla är detta inte så sannolikt då han uppger att Jonna sagt att allting skedde i hallen innanför dörren.
Citera
2014-06-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
På den mest väsentliga punkten i dramat finns det två skilda versioner:

1 - Efter att LL öppnat dörren, slogs hon omedelbart ned/medvetslös med en hammare i bakhuvudet.

2 - Efter att LL öppnat dörren, skreks det och bråkades i lägenheten ca. 20 min.

Har jag förstått detta rätt?

Så har jag också uppfattat det ja, den första versionen är från aftonbladets poliskälla och den andra från en granne som intervjuats. Idag står det dock i aftonbladet (förmodligen också från poliskällan) att när grannarna stod och knackade på dörren så befann sig Jonna och Lovisa i hallen precis innanför men ingen sade någonting.
Citera
2014-06-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Enligt uppgifter i media var kroppen illa sargad. Inte konstigt med tanke på hur händelseförloppet samt val av vapen såg ut.

Illa sargad får mig att tänka på att hon slagit med hammaren och skurit en del efter döden också, samtidigt som hon styckar.
Citera
2014-06-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om nu Jonna skulle hämtat grejer hos JA, varför då gå dit när han inte är hemma?`Hur hade hon tänkt komma in, lyfta av hela dörren?

Det är svårt att sia hur en rättsinstans tolkar en händelsekedja, vi har i dagsläget för lite information om dels, vad som hände/sades dagarna innan denna händelse, dels vad JH och de inblandade uppgivit i förhör.
JH kan ha planerat att döda/stycka/överfalla/dumpa kroppsdelar etc.

Hon kan också hävda att hon ville konfrontera sin rival/prata ut om förhållandet/skrämma LL etc.
men blev provocerad/påhoppad/vad-vet-jag och det slutade med en katastrof.
Händelserna efter överfallet av LL är däremot planerade men kan ses som olika handlingar sas.

När väl Fup är ute vet vi mer vad som sagts i förhör. Glöm icke att det alltid finns två sidor av myntet samt att en rättegång har som skyldighet att döma så rättvist som möjligt enligt lagen.

Tror att ÅK kommer att hävda livstid för mord, få se om det kommer att gillas.
Citera
2014-06-30, 18:09
Bannlyst
Citat:
Hur tänker du nu?

Likgiltighetsuppsåt ?
Citera
2014-06-30, 18:11
Moderator
OYs avatar
Vi får se om hon kontaktade någon anhörig och berättade vad hon hade gjort, innan hon angav sig hos polisen. JH bör ha förstått att det ska dröja länge innan hon får träffa t ex. en förälder.
Citera
2014-06-30, 18:12
Medlem
Desert-eagles avatar
Man får verkligen hoppas att slynan får livstid
Citera
2014-06-30, 18:12
Medlem
Citat:
Illa sargad får mig att tänka på att hon slagit med hammaren och skurit en del efter döden också, samtidigt som hon styckar.

Att slå en människa i huvudet med en hammare ger fruktansvärda skallskador, att sedan också för säkerhetens skull knivhugga den troligen mer eller mindre medvetslösa/döda kroppen ett antal gånger ger i alla fall mig en tydlig signal om att LL's kropp var illa sargat före styckningen.
Citera
2014-06-30, 18:13
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Kan nog räcka med de skador som uppstått i samband med styckningen.
Tänk dig att försöka stycka en människa med såg, kökskniv och hammare. Hon måste ha slitit och sluntit och haft sig. Slabbigt värre har det säkerligen varit då kroppen även var nyligen avliden och blod och andra kroppsvätskor ännu inte haft tid att "sätta sig".
Citera
2014-06-30, 18:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
På den mest väsentliga punkten i dramat finns det två skilda versioner:

1 - Efter att LL öppnat dörren, slogs hon omedelbart ned/medvetslös med en hammare i bakhuvudet.

2 - Efter att LL öppnat dörren, skreks det och bråkades i lägenheten ca. 20 min.

Har jag förstått detta rätt?

Att det skrek och bråkades i 20 minuter har jag inte läst. Det var skrik och väsen i 20 minuter, viss skillnad eftersom det kan ha varit GM som väsnades.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Ja, det är så jag har förstått det i varje fall.
Men jag får inte historien att gå ihop.
Efter att LL blir nedslagen, går JH ut i köket och hämtar en kniv som hon hugger LL med.
Om det va en kamp på liv och död som pågick i 20 min, så blir den här historien faktiskt ännu vidrigare.

Att hon hämtade kniv talar mer för att hon ville försäkra sig om att offret verkligen skulle dö.

Citat:
Enligt uppgifter i media var kroppen illa sargad. Inte konstigt med tanke på hur händelseförloppet samt val av vapen såg ut.

Att hon lade kroppsdelarna i plastkassar gör att man undrar hur mycket hon har styckat.

Citat:
Då har jag 3 frågor till dig:

1) Vem går upp innan 05:30 på morgonen för att hämta kvarglömda saker hos ett ex, ett ex som man dessutom vet inte kommer att vara hemma och man då inte kan komma in?
2) Vem tar med sig en hammare för att hämta saker man glömt hos ett ex?
3) Hur är din teori att Jonna kommit in i lägenheten för att hämta sakerna?

Det kommer att komma fram andra sidor hos GM än det som presenterats hittills. Att hon har haft ilskeproblem/aggressioner och kanske varit i barnpsykiatrin.

Det har av aftonbladets poliskälla framkommit att Jonna efter att ha dödat/misshandlat/dräpt Lovisa stal nycklar både till Lovisas bil och till lägenheten för att kunna låsa om sig.

Körde hon likdelarna i LL:s bil eller pappans?

Citat:

Ja, varför skulle hon det. Brukar inte tjejer vilja träffa f.d. och hämtar de "glömda" sakerna just därför.
Citera
2014-06-30, 18:15
Medlem
Citat:
Att slå en människa i huvudet med en hammare ger fruktansvärda skallskador, att sedan också för säkerhetens skull knivhugga den troligen mer eller mindre medvetslösa/döda kroppen ett antal gånger ger i alla fall mig en tydlig signal om att LL's kropp var illa sargat före styckningen.

Ja så kan det sannolikt varit, sen sade polisen att det inte var en "fulländad styckning" vilket många tolkat som att en kroppsdel inte kapats av, jag tror på huvudet. Frågan är hur hon vanställt huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in