Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Jag tror att hon kom till lägenheten för att ställa LL till svars. Dom hade tidigare varit i luven på varandra, och vad jag förstått så har LH fått på "näbbet" förut av LL. Alltså tar hon med sig hammaren för att skapa lite överläge i den diskussion som hon tänkt ta denna morgon. På något sätt släpps hon in eller går in i en olåst dörr och så börjar diskussionen som enligt uppgifter pågår i 20 minuter. Till slut blir situationen så hätsk så att LL beslutar att vända sig om och springa mot köket T.e.x för att hämta en kniv. LV springer efter och drämmer hammaren i bakhuvudet och LL ramlar. Adrenalinstinn och vansinnig avslutar LV med en kökskniv jobbet.
Sedan börjar "planerna" ta vid. Inte speciellt genomtänkta och efter genomförandet av alla knepiga moment med allt från lappskrivning, styckning, injecering av sprit m.m fram på kvällen inser hon att det ej kommer att hålla. Återstår då att ringa och erkänna, för ho verkar ju inte vara pantad i övrigt om jag som följt denna tråd analyserat henne rätt.

Ställa henne till svars för vadå?

Ställa en kvinna till svars i hennes pojkväns lägenhet vid den tiden på morgon med en hammare verkar vara lite lustigt beteende.
Citera
2014-06-30, 15:49
Medlem
Snobbs avatar
Jag har råkat men ibland också medvetet lämnat kvar grejer hos killar jag gillat, hahaha. Det är rätt vanligt tror jag. Även om man inte är ett par så har tjejer ofta med sig en rad olika saker om man övernattar hos en kille. Smink, ombyteskläder, saker till frisyren osv. Ibland kan man ju även låna ut eller låna verktyg, böcker, dvd-skivor osv. Kanske JH till och med lånat en hammare och det var därför hon tog med den (eller en liknande) vid det sista besöket.
Citera
2014-06-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är övertygad om att JH visste att LL befann sig i lägenheten, om inte annat måste hon väl ha sett LL's bil - oavsett anade hon att hennes rival fanns i JA's bostad, hur skulle hon annars ha kommit in i lägenheten för att hämta hennes påstådda ägodelar?
Jag är säker på att JH ville bemöta sin rival för att få någonslags bekräftande av JA's och LL's förhållande samt för att få ett utlopp för de starka känslomässiga stridigheter hon hade inombords och som fick henne att må dåligt.

Vem har inte varit i samma situation någon gång i sitt liv?

Hon var ute efter hämnd på både JA och LL, det tog uttryck i två olika skepnader.
Mord/dråp/vållande på sin rival som hade ett förhållande med hennes blivande kille.
En sarkastisk notis på en lapp lämnad till JA som högst troligt kommer att lida för en lång framtid i och med denna händelse. Exakt vad JH var ute efter. Ge tillbaka på hennes lidande som dessa två tillfogat henne.

Återstår att se hur TR/HR tolkar detta. Svårt att veta men minst 6 år kommer hon att få skaka galler.

Om JA har talat om för JH att LL var hans livs stora kärlek så har hon ju hämtats rätt effektivt. På honom.
Citera
2014-06-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag har råkat men ibland också medvetet lämnat kvar grejer hos killar jag gillat, hahaha. Det är rätt vanligt tror jag. Även om man inte är ett par så har tjejer ofta med sig en rad olika saker om man övernattar hos en kille. Smink, ombyteskläder, saker till frisyren osv. Ibland kan man ju även låna ut eller låna verktyg, böcker, dvd-skivor osv. Kanske JH till och med lånat en hammare och det var därför hon tog med den (eller en liknande) vid det sista besöket.

Skulle JH ha lånat en hammare av JA?

Men hur var det, hur länge sen hade de gjort slut så varför skulle hon hämta någon just då?
Citera
2014-06-30, 15:57
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Ställa henne till svars för vadå?

Ställa en kvinna till svars i hennes pojkväns lägenhet vid den tiden på morgon med en hammare verkar vara lite lustigt beteende.
I LV:s värld är nog LL skyldig till att "hingsten" lämnat henne. Det är nog vanligare att man anklagar sin rival än sin älskade skulle jag tro, fast det inte är speciellt rationellt. Tidigare skärmytslingar mellan de båda tyder ju på detta..
Hon kanske åkte dit med tanken att nu skall jag få henne att ge fan i min älskade en gång för alla, inte genom att döda som nu utången blev utan att skrämma henne till detta.
Men jag spekulerat som många andra här inne, dock känns detta som ett troligt scenario för mig.
Citera
2014-06-30, 15:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb

Känner oxå igen mig haha

Och teorin är möjlig, allt känns väldigt fram och tillbaka
Citera
2014-06-30, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad menar du med att JH's lapp till JA gjorde en stor skillnad för dig?

Angående lappen tror jag att hon ville "skada" JA (under stark känslomässig påverkan av b la. svartsjuka, hat samt under en hög adrenalinpåverkan) för att han hade gjort henne illa genom att träffa LL och JH samtidigt.
Jag kan tänka mig att JH och JA haft många ordväxlingar gällande LL och JA's förhållande före det inträffade, jag tror också att JA var medveten om att JH mådde dåligt av att han träffade LL - som han sade - Jag kan inte välja.

Jag tror precis tvärtom ! ... Städningen av lägenhet - skinande rent , enligt JA och sedan lappen / meddelandet till honom - Jag tror att detta var ett sätt för JH att " normalisera " och skapa en situation där hon inte var skyldig till LL s försvinnande.

Vad uppsåtet att skada JA då tror jag gärningen sett ut så här ;

Lämnat B.O lemlästat kvar i hans lägenhet och inte städat ! En tänkbar teori bara !
Citera
2014-06-30, 16:03
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Jag tror precis tvärtom ! ... Städningen av lägenhet - skinande rent , enligt JA och sedan lappen / meddelandet till honom - Jag tror att detta var ett sätt för JH att " normalisera " och skapa en situation där hon inte var skyldig till LL s försvinnande.

Vad uppsåtet att skada JA då tror jag gärningen sett ut så här ;

Lämnat B.O lemlästat kvar i hans lägenhet och inte städat ! En tänkbar teori bara !

På nått sätt där, känns ovisshet mer skrämmande än att -här har du din flickvän HA..
Senast redigerad av Willow1 2014-06-30 kl. 16:07.
Citera
2014-06-30, 16:15
Bannlyst
Jag har följt tråden från start och tycker att det är mycket intressant och läsa alla inlägg.
Det blöts och stöts och brainstormas möjliga och omöjliga händelseförlopp , tidsaspekter och anledning till gärning.

Vi kan bara invänta FUPen ... ganska säker på att många inlägg som skrivits i tråden kommer att stämma riktigt bra överens med vad som verkligen hände den där olyckliga dagen.
Citera
2014-06-30, 16:26
Medlem
Kan inte låta bli att tänka på mordet på Jenz Janzon där mördaren lyckades släpa ner liket i källarförrådet på förmiddagen. Även han tog en pratstund med grannar och körde iväg offrets bil. Dessutom sa han väl i FUP flera gånger att "om han bara gjorde allt precis som vanligt så skulle inte Jenz vara död"... Typ, om han bara fortsatte smsa offrets familj osv så skulle mordet aldrig ägt rum.
Jonna fick väl en chock a la grande efter mordet, frågan är vad som var rationellt tänkande och bara överlevnadsinstinkt.
Citera
2014-06-30, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Jag har följt tråden från start och tycker att det är mycket intressant och läsa alla inlägg.
Det blöts och stöts och brainstormas möjliga och omöjliga händelseförlopp , tidsaspekter och anledning till gärning.

Vi kan bara invänta FUPen ... ganska säker på att många inlägg som skrivits i tråden kommer att stämma riktigt bra överens med vad som verkligen hände den där olyckliga dagen.

Blötts och stötts och brainstormats - rättar mig själv där !
Citera
2014-06-30, 16:58
Medlem
FruGondols avatar
På den mest väsentliga punkten i dramat finns det två skilda versioner:

1 - Efter att LL öppnat dörren, slogs hon omedelbart ned/medvetslös med en hammare i bakhuvudet.

2 - Efter att LL öppnat dörren, skreks det och bråkades i lägenheten ca. 20 min.

Har jag förstått detta rätt?
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-30 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in