2014-06-29, 15:16
  #80977
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Med en gärningsmannaprofil kan man få fram en trolig bakgrund för gärningmännen, eftersom mordet skiljer sig väsentligt från vad som vanligen sker.
Att gärningsmännen har en utländsk bakgrund är baserad på gärningsmannaprofilen, en gärningsmannaprofil görs genom att man jämför med andra mord där de här avvikande händelserna också finns med och man kan få ett mönster, som sammanfaller med mordets utförande på VB.

Menar du att de inhyrda hit-männen från utlandet stannade kvar i Boden någon vecka så att de kunde flytta likdelarna en gång till innan de åkte hem?

Eller vem flyttade likdelarna, anstiftaren, budfirma, fåglar?
Citera
2014-06-29, 15:36
  #80978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du att de inhyrda hit-männen från utlandet stannade kvar i Boden någon vecka så att de kunde flytta likdelarna en gång till innan de åkte hem?

Eller vem flyttade likdelarna, anstiftaren, budfirma, fåglar?
Det måste kosta en hel del att hyra utländska mördare. Kanske MB är stadd vid kassa?! Var har de uppehållit sig dessa 2 veckor? Inneboende hos MB/AN? Hotell Bodensia? Bodens Camping och Bad?
Jag som bor i Bodens närområde hoppas verkligen inte att vi har professionella utländska mördare som går lösa stadigvarande boende i området. Huvva! (Obs ironi)
Citera
2014-06-29, 15:38
  #80979
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du att de inhyrda hit-männen från utlandet stannade kvar i Boden någon vecka så att de kunde flytta likdelarna en gång till innan de åkte hem?

Eller vem flyttade likdelarna, anstiftaren, budfirma, fåglar?
Tillåter mig att ha en hypotes om den saken; förmodligen kineserna som var så grymma
mot Mats Alm, med kidnappning och tvångsmatning med friterade räkor i sötsur sås samt
avlivandet av Linda Chen som lille Mats fick skulden för. Dessa ondsinta kineser opererar
nämligen lite överallt när det ska till att begås mord på asiatiska tjejer i riket och
kan mycket väl ha anlitats för just utplaceringen av likdelarna en tid efter avdagatagandet
av stackars Vatchareeya och då även ha begått själva illdådet den 4 maj.
Dessa omåttligt sluga, mordiska och evigt osynliga kinesfilurer ska enligt uppgift från
en vanligtvis välunderrättad källa vara anträffbara genom något så ålderdomligt och enkelt
som via ett sinnrikt system med röksignaler.

Detta kan inses vara mycket trovärdigt och jag anser att så kan det ha gått till.
Det gäller att inse rätt precis som ärade herr Lagro så ofta gör.
Citera
2014-06-29, 16:17
  #80980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo vad gärningsmannaprofil är begriper jag och att du hafsat ihop en gärningsmannaprofil som passar dig som handsken men det var inte frågan.
Vilka utländska mördare har gjort liknande styckdråp ^^, från var i världen kommer de? - dvs - vad grundar du den delen på - att VBs mördare skulle vara utländsk? Det måste komma någonstans ifrån så Hur kom du fram till detta i din gärningsmannaprofil??? Var är mönstret?
Jag fick frågan om jag ansåg de gärningsmännen jag anser mördade VB kommer från, Boden, Sverige eller utlandet.
Svaret mitt är att jag anser att de har utländsk bakgrund, som är baserad på en gärningsmannaprofil av gärningsmännen, som använde metoder som inte tidigare förekommit i landet, men tillämpats av gärningsmän i andra länder.
Finns inget mer att tillägga till det svaret.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-06-29 kl. 16:22.
Citera
2014-06-29, 16:44
  #80981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Eller vem flyttade likdelarna, anstiftaren, budfirma, fåglar?
Det var gärningsmännen som flyttade kroppsdelarna och det var ingen ensam person som gjorde det och absolut ingen person som ansågs ha spaning på sig. Det borde vara självklart att en sådan person skulle aldrig börja flytta några kroppsdelar om han nu hade några att flytta.
För att kidnappningen och mordet på VB skulle kunna utföras var det minst två personer inblandade.
Citera
2014-06-29, 19:13
  #80982
Medlem
Och vad grundar sig denna fakta på?

Vi har nyligen haft ett styckmord här i Sverige. Styckmordet på 22-åriga Lovisa i Askersund, då mördaren också var en 24-årig kvinna. Hon hade injicerat alkohol efter att ha knivhuggit BO för att det skulle se ut som att "olyckan" hade med alkohol att göra, med andra ord otroligt ovanligt och antagligen "utländskt" enligt dig också, om jag nu har förstått dig rätt. Hon styckade kroppen senare, och gjorde allt detta ensam. Detta var en svensk, ung "häst"-tjej. En helt "vanlig" tjej som var mördaren. Den styckade kroppen gömdes också cirka 3,5 mil ifrån brottsplatsen som var i en lägenhet.

Vad får dig att basera att detta inte är en helt vanlig svensk man/kvinna? Det kan lika gärna vara MB's fru, eller MB själv. Det kan lika gärna vara MB OCH hans fru. MGM tror jag dock det inte är, men det skulle det lika gärna kunna vara. Kunde en helt vanlig "svag" tjej göra detta jag beskrev ovan, så kan nog vem som helst vara kapabel till sådant om man känner hat. (MB's fru hade ju hotat VB till livet tidigare, och där känner man ett sorts hat. Svartsjukedrama kan få en att göra mycket, vilket brott jag beskrev ovan handlade om.) Man kan få mycket information från media. Då syftar jag på CSI, andra brott and so on.
__________________
Senast redigerad av thevow 2014-06-29 kl. 19:31.
Citera
2014-06-29, 20:54
  #80983
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom jag anser dem båda är oskyldiga, kan man inte dra någa gränser den som är mest oskyldig. Vad gäller MA fallet fanns det vissa svårare knutar att lösa upp, men jag känner mycket väl till den uppfattning som de flesta har i det fallet och på vad de grundar den.
Jaha, så då är det klarlagt att både KJ och MA drabbats av osynliga hitmans. Och tvingats klä skott för andras (asiaternas) blodiga värv. Var det möjligen samma torpeder som låg bakom Palmemordet också? Så skickliga, att de lurade KJ till att "gissa" att det fanns en blodfläck i bagageutrymmet. Före det att han rimligtvis kunde ha en aning om det. Snacka om proffs.
Citera
2014-06-29, 22:23
  #80984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Och vad grundar sig denna fakta på?

Vi har nyligen haft ett styckmord här i Sverige. Styckmordet på 22-åriga Lovisa i Askersund, då mördaren också var en 24-årig kvinna. Hon hade injicerat alkohol efter att ha knivhuggit BO för att det skulle se ut som att "olyckan" hade med alkohol att göra, med andra ord otroligt ovanligt och antagligen "utländskt" enligt dig också, om jag nu har förstått dig rätt. Hon styckade kroppen senare, och gjorde allt detta ensam. Detta var en svensk, ung "häst"-tjej. En helt "vanlig" tjej som var mördaren. Den styckade kroppen gömdes också cirka 3,5 mil ifrån brottsplatsen som var i en lägenhet.

Vad får dig att basera att detta inte är en helt vanlig svensk man/kvinna? Det kan lika gärna vara MB's fru, eller MB själv. Det kan lika gärna vara MB OCH hans fru. MGM tror jag dock det inte är, men det skulle det lika gärna kunna vara. Kunde en helt vanlig "svag" tjej göra detta jag beskrev ovan, så kan nog vem som helst vara kapabel till sådant om man känner hat. (MB's fru hade ju hotat VB till livet tidigare, och där känner man ett sorts hat. Svartsjukedrama kan få en att göra mycket, vilket brott jag beskrev ovan handlade om.) Man kan få mycket information från media. Då syftar jag på CSI, andra brott and so on.

Visst är det så som du beskriver!!

Det är bara att säga grattis till MBs fru AN vars önskan om att få se VB död gick i uppfyllelse, hon behövde bara "vänta??" några veckor innan det hon önskat och hotat att göra själv inträffade! Besynnerligt- VILKET "SAMMANTRÄFFANDE???"!!!

Otroligt att AN och MB får komma undan med så mycket lögner bara och att de inte kollats upp ordentligt!!
__________________
Senast redigerad av zemixon 2014-06-29 kl. 22:25.
Citera
2014-06-29, 22:45
  #80985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jaha, så då är det klarlagt att både KJ och MA drabbats av osynliga hitmans. Och tvingats klä skott för andras (asiaternas) blodiga värv. Var det möjligen samma torpeder som låg bakom Palmemordet också? Så skickliga, att de lurade KJ till att "gissa" att det fanns en blodfläck i bagageutrymmet. Före det att han rimligtvis kunde ha en aning om det. Snacka om proffs.
Föreslår att du väcker frågan på tråden om MOP. Du och lagro har kanske löst var sitt mord.
Jag förstår din ironi men det räcker med Lagros utsvävningar.

Lagro, börja inte dra i lillen nu om jag nämner två utländska kandidater (Mboudine uttryck).
Ma*s Bri***fe**t (t,s,e,n,l,d)(MB2) och Art**r P**ff (h,u,f,a)(AP). Den sistnämnde är den intressante av dem två. MB2 gillade VB,drog sig undan i början av perioden 4-23 maj och betedde sig lite konstigt i samband med att det uppdagade sig att hon försvunnit.
AP betraktar sig själv som en korsriddare med ett kall som liknar Brejviks (om man får tro på ryktet), han är även aktiv som airsoftare och brukar vara med på spelet Berget. Det var han som uppgraderade KJ. Kanske gick detta i sektualismens anda och påverkade KJ som i sin tur ville visa sin lojalitet och det är därför som han håller tyst.

Tror jag på ovanstående text? Nej, jag har min teori klar men det får vänta tills den publiceras, om den nu någonsin kommer att göra det. Har skrivit tidigare om den och ingenting har förändrat min uppfattning som i stort går ut på att VB lämnade KJ den 4 maj kl 21, KJ for efter en stund senare, klubbade ned och stoppade in henne i bagaget levandes men avtuppad, torterad, tillfälligt placerad vid skyttevärnet ("hands off") 7-11 maj, mördad och styckad den 13 maj (11 alt 13 maj, båda möjliga men troligen den 13:e) vid Väderkvarnshöjden, den 15 maj placerades torso vid fyndplats 2 och benen i gula huset den 20 maj. Har han haft medhjälpare? Mest troligt, en person. Låter det hemskt? Ja, men styckdråp är hemska saker.
__________________
Senast redigerad av Husvagn2 2014-06-29 kl. 22:49.
Citera
2014-06-30, 02:57
  #80986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jaha, så då är det klarlagt att både KJ och MA drabbats av osynliga hitmans. Och tvingats klä skott för andras (asiaternas) blodiga värv. Var det möjligen samma torpeder som låg bakom Palmemordet också? Så skickliga, att de lurade KJ till att "gissa" att det fanns en blodfläck i bagageutrymmet. Före det att han rimligtvis kunde ha en aning om det. Snacka om proffs.
Vad gäller KJ måste du se till vad fanns det för bevis och indicier mot honom som gjorde att han fälldes i TR och HR ?
Det var att det fanns blod i bagageutrymmet och att det skulle ha funnits lik som transporterats med hans bil.
Eftersom hunden Uno inte markerade för blodet var det inget likblod och kan inte ha kommit från något lik, utan kommit från när VB levde.
När hunden Uno sökte i bagageutrymmet är det hundföraren som påstår att Uno markerar, men han säger inte vad den markerar. Uno hade gjort tre meningslösa sök i tre bilar, därför kan inses att Uno hade blivit uttråkat och trött och tyckte nu får de bli slut på det hela och lade sig ned i mitten på bagageutrymmet. Hunden Uno kanske tyckte nu är det dags för belöningen, eftersom de här hundarna får en belöning efter markering de gör. Hundar är mycket intelligenta djur och skall inte underskattas, de är inga robotar.
En hunds markering är aldrig något bevis, men kan leda till bevis och hunden är ett stort och viktigt hjälpmedel för polisen men ingenting annat.
Det borde vara självklart, att påstå att det funnits lik i bagageutrymmet är helt felaktigt och att komma med ett sådant påstående och ta det som bevis att KJ har transporterat lik, kan ses som ett orimligt påstående.
Vid förhören som görs med KJ påstås det från förhörsledaren att det hittats blod i bagageutrymmet, men det sägs inget om det är likblod eller blod från när VB levde. Man kan genom analys få fram om blodet kom från VB som det gjorde, men att få fram om blodet kom från när VB levde eller var avliden är det endast med likspårhundar det kan göras.
Att det gjorts någon markering med likspårhund i bagageutrymmet eller kupeen nämns inte i förhören. Nämnas kan att förhören som görs med KJ är skickligt utförda, de får fram den information som önskas, ingen kritik kan riktas mot dem.
Sammanfattningen är: Det som fanns mot KJ som kallades för bevis och indicier vad gäller blodspåret och liklukten, kan ses som värdelösa påståenden.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-06-30 kl. 03:00.
Citera
2014-06-30, 08:30
  #80987
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad gäller KJ måste du se till vad fanns det för bevis och indicier mot honom som gjorde att han fälldes i TR och HR ?
Det var att det fanns blod i bagageutrymmet och att det skulle ha funnits lik som transporterats med hans bil.
Eftersom hunden Uno inte markerade för blodet var det inget likblod och kan inte ha kommit från något lik, utan kommit från när VB levde.
När hunden Uno sökte i bagageutrymmet är det hundföraren som påstår att Uno markerar, men han säger inte vad den markerar. Uno hade gjort tre meningslösa sök i tre bilar, därför kan inses att Uno hade blivit uttråkat och trött och tyckte nu får de bli slut på det hela och lade sig ned i mitten på bagageutrymmet. Hunden Uno kanske tyckte nu är det dags för belöningen, eftersom de här hundarna får en belöning efter markering de gör. Hundar är mycket intelligenta djur och skall inte underskattas, de är inga robotar.
En hunds markering är aldrig något bevis, men kan leda till bevis och hunden är ett stort och viktigt hjälpmedel för polisen men ingenting annat.
Det borde vara självklart, att påstå att det funnits lik i bagageutrymmet är helt felaktigt och att komma med ett sådant påstående och ta det som bevis att KJ har transporterat lik, kan ses som ett orimligt påstående.
Vid förhören som görs med KJ påstås det från förhörsledaren att det hittats blod i bagageutrymmet, men det sägs inget om det är likblod eller blod från när VB levde. Man kan genom analys få fram om blodet kom från VB som det gjorde, men att få fram om blodet kom från när VB levde eller var avliden är det endast med likspårhundar det kan göras.
Att det gjorts någon markering med likspårhund i bagageutrymmet eller kupeen nämns inte i förhören. Nämnas kan att förhören som görs med KJ är skickligt utförda, de får fram den information som önskas, ingen kritik kan riktas mot dem.
Sammanfattningen är: Det som fanns mot KJ som kallades för bevis och indicier vad gäller blodspåret och liklukten, kan ses som värdelösa påståenden.



Håller med!
Ulf och Uno har nog satt KJ på Kumla... Ulf har noll trovärdighet och Uno beter sig som en valp.
Hundsöket i bilen och i värnet och på stenen i skogen är bara pinsamt.

När Uno söker på tejpen börjar han plocka upp flera tejpar och då är det lek... Uno markerar inte i värnet men sen när Kompis står och skäller i värnet (markerar urin eller något förmodligen) så kallar man tillbaka Uno och för att få till något någon form av markering.

Fallet påminner om TQ men skillnaden är att KJ inte erkänner utan här är det vi två damer och ett EMF som istället hittar på historier som motsvarar TQs erkännanden.

Åklagarna... Mordvapnet är en skölp... (teknikern... nej det är kornformat) Mordplatsen är INTE lägenheten (men skriken från lägenheten kommer från när VB dödats)... osv...
Citera
2014-06-30, 09:33
  #80988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Och vad grundar sig denna fakta på?

Vi har nyligen haft ett styckmord här i Sverige. Styckmordet på 22-åriga Lovisa i Askersund, då mördaren också var en 24-årig kvinna. Hon hade injicerat alkohol efter att ha knivhuggit BO för att det skulle se ut som att "olyckan" hade med alkohol att göra, med andra ord otroligt ovanligt och antagligen "utländskt" enligt dig också, om jag nu har förstått dig rätt. Hon styckade kroppen senare, och gjorde allt detta ensam. Detta var en svensk, ung "häst"-tjej. En helt "vanlig" tjej som var mördaren. Den styckade kroppen gömdes också cirka 3,5 mil ifrån brottsplatsen shar om var i en lägenhet.

Vad får dig att basera att detta inte är en helt vanlig svensk man/kvinna? Det kan lika gärna vara MB's fru, eller MB själv. Det kan lika gärna vara MB OCH hans fru. MGM tror jag dock det inte är, men det skulle det lika gärna kunna vara. Kunde en helt vanlig "svag" tjej göra detta jag beskrev ovan, så kan nog vem som helst vara kapabel till sådant om man känner hat. (MB's fru hade ju hotat VB till livet tidigare, och där känner man ett sorts hat. Svartsjukedrama kan få en att göra mycket, vilket brott jag beskrev ovan handlade om.) Man kan få mycket information från media. Då syftar jag på CSI, andra brott and so on.
Om man anklagar eller misstänker att en viss person har begått ett så grovt brott som mord måste det finnas bevis eller mycket starka indicier, vad gäller MB och AN finns ingenting av något sådant och därför måste det anses att de är oskyldiga.
Det som jag anser blandannat visar att MB var ingen gärningsman är att MB skulle aldrig ha flyttat kroppsdelarna som blev flyttade, därför han visste om att han kunde vara misstänkt för mordet och hade spaning på sig.
De som flyttade kroppsdelarna var gärningsmännen och det är varken MB/AN eller KJ.
Det här mordet i Askersund hade polisen bevis mot kvinnan och hon har erkänt, därför är det mordet avklarat.
För några år sedan var det ett styckmord i mellan Sverige där en man blev misstänkt, men det var nästan omöjligt att placera honom som styckmördare och polisen hade också svårt hitta bevis mot honom.
Men till slut hittade polisen skarpa bevis mot honom och då fanns inget tvivel, utan han var mördaren.
Därför kan väl sägas som du också påstår att förutse vem som är en mördare kan sägas är omöjligt, utan det är bevis och starka indicier som gäller.
De största misstagen som görs är när en gärningman utses och sedan börjar man söka bevis mot den personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in