2014-06-28, 22:06
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fram med popcorn, gott folk! Ny film på bloggen: http://falletvatchareeya.blogg.se/
Om du kan tugga ur popcornen (vem fan festar på fallets bekostnad?) - kan du delge det elementära.
Citera
2014-06-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
MBs sista sms tror jag löd: Ja det blir bra, beställde nyss en taxi- ok börja du gå kl ca 20.45 så kommer jag och hämtar upp dig på vägen.
Du är ju ett fullständigt lysande geni som ser det som ingen annan sett. Jag blir bara så imponerad och helomvänd.
Detta SMS skulle Berg ha skickat från en mobil som han sedan lämnade in till polisen?
Har inte tittat in i tråden på länge men kan konstatera att bara de starkast lysande stjärnorna tycks finnas kvar och för övriga världen är det väl klappat och klart, igenbommat, skyldig eller inte skyldig.
Citera
2014-06-29, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tillfälligheterna har sina begränsningar. Vem av KJ eller MA bedömer du sannolikt vara den mest oskyldiga till vad som lagts dem till last? För inte tror du väl att de båda haft sådan sagolik otur att de blivit "drabbat" av superhemliga asiatiska hitmans?
Eftersom jag anser dem båda är oskyldiga, kan man inte dra någa gränser den som är mest oskyldig. Vad gäller MA fallet fanns det vissa svårare knutar att lösa upp, men jag känner mycket väl till den uppfattning som de flesta har i det fallet och på vad de grundar den.
Citera
2014-06-29, 07:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Du är ju ett fullständigt lysande geni som ser det som ingen annan sett. Jag blir bara så imponerad och helomvänd.
Detta SMS skulle Berg ha skickat från en mobil som han sedan lämnade in till polisen?
Har inte tittat in i tråden på länge men kan konstatera att bara de starkast lysande stjärnorna tycks finnas kvar och för övriga världen är det väl klappat och klart, igenbommat, skyldig eller inte skyldig.

Fetat: Till stor lättnad för somliga kan nog påstås - målet är feldömt avseende brottsrubricering och ofullständigt beträffande inblandade gärningspersoner. Fallet Vatchareeya Bangsuan är generande för rättsmaskineriet och enligt min mening en rättsskandal.

Edit: Beträffande lysande genier .. Vill erinra om att du knappast framstått som VB-trådens blixtrande intelligens, begåvad med skarpsinne och intellektuell skärpa ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-29 kl. 07:41.
Citera
2014-06-29, 11:02
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom jag anser dem båda är oskyldiga, kan man inte dra någa gränser den som är mest oskyldig. Vad gäller MA fallet fanns det vissa svårare knutar att lösa upp, men jag känner mycket väl till den uppfattning som de flesta har i det fallet och på vad de grundar den.
Jo, jag frågade om vilken nationalitet din "mördare" har. Fick inget svar. Då frågar jag så här istället.
Vad är det som får dig till att utesluta en "svensk illbatting.". Bara nyfiken hur du kommit fram till att det handlar om utländsk mördare. Trots ren spekulation.
Citera
2014-06-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fetat: Till stor lättnad för somliga kan nog påstås - målet är feldömt avseende brottsrubricering och ofullständigt beträffande inblandade gärningspersoner. Fallet Vatchareeya Bangsuan är generande för rättsmaskineriet och enligt min mening en rättsskandal.

Edit: Beträffande lysande genier .. Vill erinra om att du knappast framstått som VB-trådens blixtrande intelligens, begåvad med skarpsinne och intellektuell skärpa ..
Vi kan konstatera att VB besökte KJ den 4/5 men även vissa gånger före 4/5. Hur kommer MB in i bilden? Du påstår att han fick VB att besöka KJ den 4/5. Varför just då om hon även hade besökt KJ före 4/5 och förmodligen efter 4/5 om hon levat. KJ fantiserade om det perfekta brottet tillsammans med sina intressegemensamma. Hur visste MB om dessa fantasier och att han kunde använda KJ till brottet? När han fick VB att besöka KJ 4/5, hade han räknat med att KJ skulle begå mordet just då? Varför inte bara låta tiden gå utan att lyfta ett finger för KJ skulle ändå med intressegemensamma begå brottet vid VB:s senare besök. Eller inspirerade och påverkade MB på något sätt KJ till att begå detta brott? Hur fick han KJ att bli ett lydigt redskap? Har vi källa på det? Vad har jag missat?
Senast redigerad av Vierstein 2014-06-29 kl. 11:39.
Citera
2014-06-29, 11:39
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vi kan konstatera att VB besökte KJ den 4/5 men även vissa gånger före 4/5. Hur kommer MB in i bilden? Du påstår att han fick VB att besöka KJ den 4/5. Varför just då om hon även hade besökt KJ före 4/5 och förmodligen efter 4/5 om hon levat. KJ fantiserade om det perfekta brottet tillsammans med sina intressegemensamma. Hur visste MB om dessa fantasier och att han kunde använda KJ till brottet? När han fick VB att besöka KJ 4/5, hade han räknat med att KJ skulle begå mordet just då? Varför inte bara låta tiden gå utan att lyfta ett finger för KJ skulle ändå med intressegemensamma begå brottet vid VB:s senare besök. Eller inspirerade och påverkade MB på något sätt KJ till att begå detta brott? Hur fick han KJ att bli ett lydigt redskap? Har vi källa på det?

Källa finns,det är; Mboudine
Citera
2014-06-29, 12:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vi kan konstatera att VB besökte KJ den 4/5 men även vissa gånger före 4/5. Hur kommer MB in i bilden? Du påstår att han fick VB att besöka KJ den 4/5. Varför just då om hon även hade besökt KJ före 4/5 och förmodligen efter 4/5 om hon levat. KJ fantiserade om det perfekta brottet tillsammans med sina intressegemensamma. Hur visste MB om dessa fantasier och att han kunde använda KJ till brottet? När han fick VB att besöka KJ 4/5, hade han räknat med att KJ skulle begå mordet just då? Varför inte bara låta tiden gå utan att lyfta ett finger för KJ skulle ändå med intressegemensamma begå brottet vid VB:s senare besök. Eller inspirerade och påverkade MB på något sätt KJ till att begå detta brott? Hur fick han KJ att bli ett lydigt redskap? Har vi källa på det? Vad har jag missat?

Fetat: Vad är det för påstående ?? Hur kan "vi" konstatera detta ?? Ingen har sett VB anlända till KJ:s bostad/bostadsområde, och ingen har sett henne lämna detta, så vad menar du talar för det påståendet ?

Fetat 2: En hel del skulle jag säga ..
Citera
2014-06-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fetat: Vad är det för påstående ?? Hur kan "vi" konstatera detta ?? Ingen har sett VB anlända till KJ:s bostad/bostadsområde, och ingen har sett henne lämna detta, så vad menar du talar för det påståendet ?

Fetat 2: En hel del skulle jag säga ..
Det spelar ingen roll om VB besökte KJ eller om de träffades på annat sätt. Vi kan i alla fall konstatera att de träffades 4 maj 2013.
Vad består "en hel del" av?
Citera
2014-06-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo, jag frågade om vilken nationalitet din "mördare" har. Fick inget svar. Då frågar jag så här istället.
Vad är det som får dig till att utesluta en "svensk illbatting.". Bara nyfiken hur du kommit fram till att det handlar om utländsk mördare. Trots ren spekulation.
Med en gärningsmannaprofil kan man få fram en trolig bakgrund för gärningmännen, eftersom mordet skiljer sig väsentligt från vad som vanligen sker.
Att gärningsmännen har en utländsk bakgrund är baserad på gärningsmannaprofilen, en gärningsmannaprofil görs genom att man jämför med andra mord där de här avvikande händelserna också finns med och man kan få ett mönster, som sammanfaller med mordets utförande på VB.
Citera
2014-06-29, 14:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Med en gärningsmannaprofil kan man få fram en trolig bakgrund för gärningmännen, eftersom mordet skiljer sig väsentligt från vad som vanligen sker.
Att gärningsmännen har en utländsk bakgrund är baserad på gärningsmannaprofilen, en gärningsmannaprofil görs genom att man jämför med andra mord där de här avvikande händelserna också finns med och man kan få ett mönster, som sammanfaller med mordets utförande på VB.

Och du tycker förstås att du är kapabel, att göra en gärningsmannaprofil?
Dessutom så kunnig, så du försöker lära oss övriga i tråden hur man gör?

- Njae har svårt att tro att någon (kanske zemixon), är speciellt imponerad av dina google kunskaper. Snarare ett skämt, att du tror dig kunna se mörkhyade "talibaner?" inblandade. Det är din egen tolkning av en gärningsmannaprofil det. Snacka om att leva upp i det blå.
Senast redigerad av henkess 2014-06-29 kl. 15:11.
Citera
2014-06-29, 15:08
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jo vad gärningsmannaprofil är begriper jag och att du hafsat ihop en gärningsmannaprofil som passar dig som handsken men det var inte frågan.
Vilka utländska mördare har gjort liknande styckdråp ^^, från var i världen kommer de? - dvs - vad grundar du den delen på - att VBs mördare skulle vara utländsk? Det måste komma någonstans ifrån så Hur kom du fram till detta i din gärningsmannaprofil??? Var är mönstret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in