2014-06-11, 01:11
  #79777
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vet inte. Tog han strypgrepp ens på flickvännen?


Ja, nånstans i tråden framgår detta - samt en "incident" på Öjebyn(?) med ett "låtsas"struptag på en personal. Ingenting allvarligt från KJ:s sida om det här stämmer - mera show off för att demonstrera vad han SKULLE kunna göra om han VILLE och var på det humöret.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-11 kl. 01:15.
Citera
2014-06-11, 01:18
  #79778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur är en psykopat med funktionshinder, då? - Måste inte en sådan utveckla en alldeles särskild strategi för att få som han vill? - KJ tål inte att bli tillrättavisad, få avslag, mothugg, eller att allt inte går hans väg. Han söker näpsa omgivningen så ofta han kommer åt: vårdpersonalen är inte tillräckligt förutseende och han skulle hur lätt som helst kunna ta ett strupgrepp utan att de hann reagera, hans bror lever rövare när hans föräldrar är borta så han måste åka hem och se till så han inte river huset, hans advokat håller inte måttet; till att börja med begärde han två stycken. Visserligen fick han avslag på sin ansökan om att få göra GMU men han hade ändå inte tänkt genomgå denna utbildning; han var bara intresserad av fystesterna. "Den droppa", säger han betr. sin döda hund trots att en granne berättat om en blodfläck, 30 cm i diameter - men det är ingen annan som sett samma sak; alltså ljuger grannen om blodfläcken. Enligt en av hans mordteorier så kan någon ha mördat VB för att jävlas med honom; han har många fiender och ser också flera hotbilder. Han googlade på "hundens annatomi" mitt i natten, långt innan hunden dog, men när det bevisas för honom att det var samma natt så kommer han inte ihåg varför han googlat; med en axelryckning så "minns" han inte. Kort sagt: Han har färdiga eller högst improviserade svar på precis allt och betraktar omgivningen som mindre vetande om de inte hörsammar vad han säger. - FUP:et kan han som ett rinnande vatten. - Man får ett bestämt intryck av att KJ gör vad han kan för att topprida sin omgivning.

Jag är inte alls säker nu, men tror inte att en person kan ha aspergers och samtidigt vara psykopat.
Dom är varandras motpoler. Som sagt inte säker. Någon annan kanske vet.
Citera
2014-06-11, 01:36
  #79779
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur är en psykopat med funktionshinder, då? - Måste inte en sådan utveckla en alldeles särskild strategi för att få som han vill? - KJ tål inte att bli tillrättavisad, få avslag, mothugg, eller att allt inte går hans väg. Han söker näpsa omgivningen så ofta han kommer åt: vårdpersonalen är inte tillräckligt förutseende och han skulle hur lätt som helst kunna ta ett strupgrepp utan att de hann reagera, hans bror lever rövare när hans föräldrar är borta så han måste åka hem och se till så han inte river huset, hans advokat håller inte måttet; till att börja med begärde han två stycken. Visserligen fick han avslag på sin ansökan om att få göra GMU men han hade ändå inte tänkt genomgå denna utbildning; han var bara intresserad av fystesterna. "Den droppa", säger han betr. sin döda hund trots att en granne berättat om en blodfläck, 30 cm i diameter - men det är ingen annan som sett samma sak; alltså ljuger grannen om blodfläcken. Enligt en av hans mordteorier så kan någon ha mördat VB för att jävlas med honom; han har många fiender och ser också flera hotbilder. Han googlade på "hundens annatomi" mitt i natten, långt innan hunden dog, men när det bevisas för honom att det var samma natt så kommer han inte ihåg varför han googlat; med en axelryckning så "minns" han inte. Kort sagt: Han har färdiga eller högst improviserade svar på precis allt och betraktar omgivningen som mindre vetande om de inte hörsammar vad han säger. - FUP:et kan han som ett rinnande vatten. - Man får ett bestämt intryck av att KJ gör vad han kan för att topprida sin omgivning.


Psykopat med ganska lindriga men starkt överdrivna funktionshinder att luta sig mot när omständigheterna kräver det. En långt mera förslagen 22-åring än domstolarna var i närheten av att begripa. Detta, i kombination med den skicklige Thomas Olsson och de motsvarande mindre skickliga åklagarna bäddade för att Kristoffer 'kibba' Johansson dömdes till tio år i stället för arton år, livstid - eller psykvård med särskild utskrivningsprövning.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-11 kl. 01:39.
Citera
2014-06-11, 02:02
  #79780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ är psykopat/uppvisar psykopatiska drag, men det förekommer "grader" av psykopati och personlighetsstörningen finslipas och mognar med tiden. KJ berättar inte hur grandios han är - men han låter förstå, strupgreppet på personal på psyket i Öjebyn menar jag var ett exempel på detta.
Han informerade en ur personalen verbalt att denne var sårbar i ett visst läge och det får väl snarast ses som ett uttryck för hans överdrivna intresse för allt combat-relaterat
Inget stryptag alltså. Inte ens ett provstryptag.
Börjar det sjunka in nu att du har långt sämre koll på KJ och ärendet i stort, än vad du hela tiden låter påskina. Kanske dags att ta några kliv tillbaka och ägna dig åt något annat ett tag.
Citera
2014-06-11, 02:34
  #79781
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Han informerade en ur personalen verbalt att denne var sårbar i ett visst läge och det får väl snarast ses som ett uttryck för hans överdrivna intresse för allt combat-relaterat
Inget stryptag alltså. Inte ens ett provstryptag.
Börjar det sjunka in nu att du har långt sämre koll på KJ och ärendet i stort, än vad du hela tiden låter påskina. Kanske dags att ta några kliv tillbaka och ägna dig åt något annat ett tag.


Verbalt eller fysiskt kan ibland vara en hårfin skillnad i bedömningen av en person även om diskrepansen beskriver motsatser .. Min uppfattning om KJ kvarstår jag vid i allt väsentligt, så några steg tillbaka är inte aktuellt .. Kommer facit över ärendet Vatchareya Bangsuan upp på bordet så kan vi ju ha en diskussion då om vem som hade rätt - från början till slut.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-11 kl. 03:03.
Citera
2014-06-11, 04:34
  #79782
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Betydligt mer sannolikt - fast dock ändå inte särskilt sannolikt - tror jag är att det kommer någon slags erkännande från Kristoffer inom ett par år. Om det i så fall verkligen är sanningen om vad som hände blir väl en fråga vi får ta upp till diskussion då, ifall vi orkar. Som alternativ 2 hoppas jag att det dyker upp en 120-liters ryggsäck med diverse föremål som kan bindas till både offret och den dömde. Men det är möjligt att allt är bränt eller nedgrävt på ett vis som gör att det nästan säkert aldrig kommer att hittas.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har på ett mycket tidigt stadium påstått att brottsplatsen fanns i en skåpbil och det finns ingenting som har ändrat den teorin och kommer sannolikt inte att ske heller.
Det är också orsaken ingen brottsplats har hittats och kommer inte att hittas.
När det varken finns bevis eller indicier kommer alltid det här, personen måste erkänna, det är bättre att personer som kommer med sådana påståenden erkänner att de hamnat på fel spår och inte vill erkänna det.

Ja ni två får nog fortsätta med önskedrömmandet om hur ett ev. fynd av brottsplats kan se ut, det är tydligt att Ni båda inte ens hade förmågan att tänka tanken att en brottsplats ens kan återfinnas närsom.

Att man då spekulerar närmast maniskt om hur det skall se ut på ett visst sätt tyder på ett kraftigt tunnelseende.

Håll alltid sinnet rent - inget är vad det ser ut att vara grabbar...
Citera
2014-06-11, 06:59
  #79783
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det är inte mödan värt att leta efter ett exempel även om jag tror att ett eller annat sådant finns .. Rent akademiskt resonemang i det här läget.
Annars går det att backa på påståendet. Likaså med påståendet om din jur kand examen. Om nu något av dem vore felaktiga.
Citera
2014-06-11, 07:19
  #79784
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, nånstans i tråden framgår detta - samt en "incident" på Öjebyn(?) med ett "låtsas"struptag på en personal. Ingenting allvarligt från KJ:s sida om det här stämmer - mera show off för att demonstrera vad han SKULLE kunna göra om han VILLE och var på det humöret.
Då vet vi att du inte har lyssnat på ljudet från TR.
Citera
2014-06-11, 07:23
  #79785
Medlem
Quarrels avatar
Idag ställer bloggen en mycket intressant fråga: hur noga undersökte polisen ödehuset egentligen? http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citera
2014-06-11, 07:43
  #79786
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ok, vem var det då han tog strupgrepp på förutom f. d. flickvännen i en soffa ..?

Kopplade armen om halsen på en annan flickvän när han satte på henne bakifrån.
Citera
2014-06-11, 08:00
  #79787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Idag ställer bloggen en mycket intressant fråga: hur noga undersökte polisen ödehuset egentligen? http://falletvatchareeya.blogg.se/
Det ser ut som en bit av en vanligt förekommenade presenning.
Vilket gör att jag drar mig detta till minnes:

Det hittades en presenning 2X2-3x3m,X kilometer från kända sommarstugan i Altersjön med något sorts brunt inkletat ämne ovanpå.Det rapporterades till polisen via deras tipslinje/mail.
Av vad jag har läst i fup så har det inte sökts med hundar på den platsen,kanske har polisen inte ens varit och tittat på presenningen?
Citera
2014-06-11, 08:07
  #79788
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Det ser ut som en bit av en vanligt förekommenade presenning.
Vilket gör att jag drar mig detta till minnes:

Det hittades en presenning 2X2-3x3m,X kilometer från kända sommarstugan i Altersjön med något sorts brunt inkletat ämne ovanpå.Det rapporterades till polisen via deras tipslinje/mail.
Av vad jag har läst i fup så har det inte sökts med hundar på den platsen,kanske har polisen inte ens varit och tittat på presenningen?
Det är iaf misstänkt likt fibern som hittades på VB:s ben. Man tycker det är självklart att polisen åkte tillbaka till ödehuset efter att fibern hittades för att hitta källan till fibern. Gjorde den det? Och i så fall, tittade den bara på golvet?

Kan du precisera var fyndet gjordes? Kanske någon spanare kan kolla om presenningen finns kvar? Jag frågar, trots att jag anar att tygbiten kommer från någon militär persedel eller dylikt som har förvarats i ödehuset och inte har någon som helst koppling till mordet.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-11 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in