Så då ska man ta det som en självklarhet att den är pastöriserad av samma bolag som Arlas mjölk?
Men varför måste den vara just Arla, har Arla bättre kossor än andra svenska gårdar/bönder? Jag förstår att man vill köpa svensk mjölk men varför en viss sorts svensk mjölk också?
Jag köpte enebackens kokta skinka sist jag handlade, 120 g för ca 15:- om jag inte minns helt fel, betydligt billigare än motsvarande skinka från scan eller emilskinka som säljs på ica, och enebackens dito var lika bra att ha på pizzan.
Hatherwood svartvinbärssaft är riktigt bra liksom deras marmelader. På yoghurtsidan testades just Irish Vale rabarber youhghurt - fantastisk, syrlig och krämig!
ska bli intressant att åka till lidl imorron och se den amerikanska veckan. Brukar finnas rätt konstiga smaker som ibland är bra ibland så vidrigt att jag ångrar man djupt att jag stoppade det i munnen och smakade.
Verkar som att det är nya Master Taste glassar under denna veckan som jag gärna vill prova.
Men sedan så har dem deras wraps som alltid smakat konstigt och blivit sogiga när man värmer dem tycker jag.
Men varför måste den vara just Arla, har Arla bättre kossor än andra svenska gårdar/bönder? Jag förstår att man vill köpa svensk mjölk men varför en viss sorts svensk mjölk också?
Ingen aning. Kan det vara pastöriseringen som gör det? all mjölk smakar inte detsamma* bara för att den är ifrån Sverige
*Jag antar detta iallafall, det har väl en del med pastöriseringen att göra?
Ingen aning. Kan det vara pastöriseringen som gör det? all mjölk smakar inte detsamma* bara för att den är ifrån Sverige
*Jag antar detta iallafall, det har väl en del med pastöriseringen att göra?
Pastöriseringsetod påverkar, men då är det främst skillnader mellan UHT ("långhållbarhetsmjölk") och vanlig pastörisering. Andra saker är tex betet som kan skilja sig mellan olika delar av landet.