2014-05-22, 09:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Gillar deras Roquefort dom har i sitt sortiment. Köpte grishalskotletter förra helgen som jag gjorde egen marinad till. Riktigt bra kött, precis som allt annat kött dom har på Lidl.
Citera
2014-05-22, 17:42
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom har inte så mycket vad det gäller linser och sån't men deras färska grönsaker är prima.

nä baljväxter och diverse vegetariskt, quorn etc samt i viss utsträckning ekologiskt är LIDLs akilleshäl verkar det som tyvärr.
Citera
2014-05-22, 17:43
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Kvargen är redan nämnd, men de har även kvarg/yoghurt i 250g förpackning för under 6kr, passar bra som mellanmål! Tror det var ca 7g protein/100g. Proteinbrödet för 6kr är också bra, över 30g protein per bröd, kostar 6kr.

ofan proteinbröd alltså, aldrig hört om, vad heter det? är det mycket kolhydrater i?
Citera
2014-05-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
ofan proteinbröd alltså, aldrig hört om, vad heter det? är det mycket kolhydrater i?
De heter proteinbröd, trekantiga med massa frön på.

Här är innehållsförteckningen:

Energi: 1194 kJ / 286 kcal

Protein: 26,7 g

Kolhydrater: 8,5 g (varav socker: 0,5 g)

Fett: 13,4 g (varav mättade fettsyror: 0,4 g)

Kostfiber: 12,4 g

Salt: 0,99 g

Tror vikten på dem är 120g ungefär.
Citera
2014-05-23, 21:26
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gillar deras Roquefort dom har i sitt sortiment. Köpte grishalskotletter förra helgen som jag gjorde egen marinad till. Riktigt bra kött, precis som allt annat kött dom har på Lidl.

Deras Roquefort är god. Minns jag inte fel om att det finns två sorter Roquefort ?

Hoppas att deras inferno- och senaps-chips kommer tillbaka.
Senast redigerad av Bertil85 2014-05-23 kl. 21:28.
Citera
2014-05-23, 21:44
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Hoppas att deras inferno- och senaps-chips kommer tillbaka.

Det gör dom säkert, har funnits i många omgångar. Dom hade även några starka pringles-kopior förut.
Citera
2014-05-23, 21:46
Medlem
Sereenas avatar
Jag hoppas på att wasabi-chipsen dyker upp under asien veckan
Citera
2014-05-25, 21:32
Medlem
Bertil85s avatar
Lidls bearnaise är riktigt god. Märket är Vile.

Kanske den bästa på marknaden; och då har jag ätit många bearnaiser.

Av tillverkade; så är den bäst!

Jag var lite otydlig i mitt inlägg; där jag nämner Roquefort; ville bara påpeka att det finns två sorter av denna ost hos Lidl.
Senast redigerad av Bertil85 2014-05-25 kl. 21:51.
Citera
2014-05-26, 08:55
Medlem
kostymnisses avatar
De sålde "knyten" med fetaost i som man värmde i ugnen under förra veckan iaf, jag vet inte om det är en vara som alltid finns men de skall rekommenderas iaf, visst kunde det varit mer fetaost i men för 35pengar och det antalet som var i kan man lika gärna ta två knyten istället.
Citera
2014-05-26, 18:23
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
De sålde "knyten" med fetaost i som man värmde i ugnen under förra veckan iaf, jag vet inte om det är en vara som alltid finns men de skall rekommenderas iaf, visst kunde det varit mer fetaost i men för 35pengar och det antalet som var i kan man lika gärna ta två knyten istället.

Har tipsat om dom tidigare i tråden. Erdanou eler Eridanou heter dom och finns med två smaker på fyllningen. På min lokala Lidl så tillhör som det fasta sortimentet i.a.f. Riktigt goda är dom!

/#LOUDmouth#
Citera
2014-05-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Har tipsat om dom tidigare i tråden. Erdanou eler Eridanou heter dom och finns med två smaker på fyllningen. På min lokala Lidl så tillhör som det fasta sortimentet i.a.f. Riktigt goda är dom!

/#LOUDmouth#

http://www.lidl.se/cps/rde/www_lidl_se/hs.xsl/2605.htm

Hehe Får ta och prova dem kanske
Citera
2014-05-27, 10:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#

/#LOUDmouth#

Sorry det hade jag totalt missat, skyller på att vi tipsar om så mycket att man inte kan minnas allt.

Otroligt bra ja, får bli en ny påse när nuvarande är slut. Enkelt och fungerar även utmärkt att bjuda på då de efter en stund i ugnen ser fina ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in