2014-06-29, 19:19
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb-1
Ja, om man är strikt homosexuell så är det ju så. Jag tror dock man föds utan sexualitet och sen utvecklar man en beroende på vad man utsätts för. Det är ju helt klart en fördel att vara bisexuell eftersom man kan ge bort sin röv till andra män som beskyddar en som tack.
Tack för dagens garv och jag behövde inte ens ge bort min röv till dig.

För att återgå till topic. Nej,jag ser inte att homosexualitet är en psykisk sjukdom eller något vi kan välja. Homosexualitet är en skyddsmekanism som uppkommit för att skydda vår art. Ett sätt för naturen att gallra bort oönskat beteende samt ofördelaktiga gener.

Vi får fortsätta att argumentera senare då jag måste gå till affären innan den stänger. See you later.
Citera
2014-06-29, 20:36
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Det är fortfarande inte och kommer inte inom en nära framtid att vara fördelaktigt att vara homosexuell för en människa. Det är socialt ofördelaktigt och ren fakta är att homosexuella förökar sig mindre än heterosexuella.
Du drar som vanligt alldeles för långtgående slutsatser och förenklar en verklighet som är betydligt mer komplex än så. En lättläst motivering ges t.ex här: http://www.bbc.com/news/magazine-26089486.
Citera
2014-06-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Men allt är ju i så fall naturligt. Schack är naturligt för att brädet är av trä eller liknande, och reglerna är påhittade av apor. Nervgas innehåller bara naturliga ingredienser. Osv.

Så att säga att homosexualitet är naturligt bara för att andra arter gör det är antingen fel, eller ett lika dåligt argument som att säga att cancer är naturligt och därför ingen idé att vi försöker behandla det.
Jag håller med dig. Jag nyanserade en annan persons argument bara.
Citera
2014-06-29, 21:13
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Jag skräms inte av det. Jag tycker det är snuskigt. Precis som jag tycker mycket annat är snuskigt. Men alla är välkomna att snuska hur mycket dom vill så länge dom inte skadar folk. Är det något du skräms av?

Vad menade du med att inte ta bort ansvaret? Lät nästan som en moralpredikan. Det är väl klart att vi alla har våra preferenser vad vi tycker är upphetsande och inte.
Citera
2014-06-29, 22:02
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Jag försöker inte förolämpa. Men dina argument är naiva. Att komma med ett påstående om att homosexualitet är onaturligt är inte bara korkat utan även förolämpande mot de som är homosexuella. Om du kallar en typ av grupp eller en företeelse för onaturligt så lägger du såklart in en värdering. Jag tror och hoppas du förstår det. Och ja, det är noterat att du har tagit tillbaka detta påstående.

Eftersom det inte finns någon annan gemensam nämnare mellan homosexuella förutom att de tänder på samma kön så blir det upp till dig att visa referens som säger att de inte får göra som de vill eller att det inte är korrekt att vara homosexuell. Detta är trivialt. Fram till det så får dessa, precis som du, göra precis vad de vill. Det blir en icke-diskussion.
Så när du säger att flygande grisar är onaturligt eller att det är onaturligt för harar att köra bil så lägger du in en värdering? Så de flesta homosexuellas feminina utseende och det faktum att depression och självmord är vanligare bland homosexuella är ingen likhet?
Citera
2014-06-29, 22:41
Medlem
Citat:
Vad menade du med att inte ta bort ansvaret? Lät nästan som en moralpredikan. Det är väl klart att vi alla har våra preferenser vad vi tycker är upphetsande och inte.
Att jag inte tycker att sodomi är något att eftersträva. Bara för att man har en stark dragning åt en böjelse betyder inte det att man måste ge utlopp för den. För homosexualitet är inte sunt för ett samhälle. och Speciellt inte för barn. Men och ett stort men, innan du hoppar på mig, så länge man inte skadar någon anser jag man får snuska, knarka, supa,satanisera osv vad fan man vill, för det är just det, vilja. Alla väljer sin väg och våra synder gör oss inte sämre än andra, eftersom vi alla har våra brister. Finns mycket bland heteronormen som är osunt också.
Senast redigerad av metafysik 2014-06-29 kl. 22:43.
Citera
2014-06-29, 23:50
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Så när du säger att flygande grisar är onaturligt eller att det är onaturligt för harar att köra bil så lägger du in en värdering? Så de flesta homosexuellas feminina utseende och det faktum att depression och självmord är vanligare bland homosexuella är ingen likhet?

Om de flygande grisarna eller de körande hararna hör mig så ja då är det ett negativt värdeladdat ord. Släpp och gå vidare.

Du är rolig! De flesta har ett feminint utseende nu? Och de är deprimerade och självmordsbenägna för att de är psykiskt sjuka (från födseln) för ifall de blir illa behandlade av samhället och mår dåligt av det så är det irrelevant för de är ju bara psykiskt sjuka. Du är som en papegoja som tror att bara du säger det tillräckligt många gånger så blir det sant!

Det är dessvärre väldigt svårt att ta dig på allvar tyvärr (men det är samtidigt underhållande).
Citera
2014-06-29, 23:54
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Att jag inte tycker att sodomi är något att eftersträva. Bara för att man har en stark dragning åt en böjelse betyder inte det att man måste ge utlopp för den. För homosexualitet är inte sunt för ett samhälle. och Speciellt inte för barn. Men och ett stort men, innan du hoppar på mig, så länge man inte skadar någon anser jag man får snuska, knarka, supa,satanisera osv vad fan man vill, för det är just det, vilja. Alla väljer sin väg och våra synder gör oss inte sämre än andra, eftersom vi alla har våra brister. Finns mycket bland heteronormen som är osunt också.

Jag respekterar att din personliga åsikter är åt det hållet. Men dina personliga antagningar är ju som du förstår helt irrelevant i diskussionen så länge du inte kan backa upp dem. Förstår att du inte gillar att idka samlag med en man ifall du inte är homosexuell/bi (lustigt att du känner att du behöver förklara det på ett anonymt forum )
Citera
2014-06-30, 00:01
Medlem
Citat:
Jag respekterar att din personliga åsikter är åt det hållet. Men dina personliga antagningar är ju som du förstår helt irrelevant i diskussionen så länge du inte kan backa upp dem. Förstår att du inte gillar att idka samlag med en man ifall du inte är homosexuell/bi (lustigt att du känner att du behöver förklara det på ett anonymt forum )
Jag vet inte riktigt var jag skrev ut mina sexuella preferenser? Apropå antaganden...
Citera
2014-06-30, 00:02
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt var jag skrev ut mina sexuella preferenser? Apropå antaganden...

Du kanske är en omvänd kristen homosexuell. De funkar ju för dem har man hört!
Citera
2014-06-30, 00:09
Medlem
Nästan alla pedofiler är homofiler fast de flesta homofiler är inte pedofiler
Citera
2014-06-30, 00:12
Medlem
Citat:
Du kanske är en omvänd kristen homosexuell. De funkar ju för dem har man hört!
Fortfarande: Apropå antaganden...

Vem jag är är mindre viktigt, (även om det verkar intressant för dig)

Sexualitet är inget lättvindigt, man blir vad man är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in