2014-06-29, 18:35
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Svara med hållbara motinlägg istället för ad hominem.
Att påpeka att någon tramsar eller inte kommer med argument är inte ett ad hominem, något andra tramsare i tråden också felaktigt har fått för sig.

Ett ad hominem består av att använda personens karaktäristika, såsom utseende eller personlighet, för att motbevisa någons argument. Att påpeka att argumenten är ologiska och går emot vetenskaplig praxis är med andra ord inte ett ad hominem. Du tramsar för att argumenten är dåliga, argumenten är inte dåliga för att du är en tramsare.
Citera
2014-06-29, 18:35
Medlem
Citat:
Om det hade varit ett fördelaktigt beteende så hade alla män varit fjollor. Kvinnor hade älskat att få en massa nya fjolliga vänner som lyssnar på dem. Enda felet är att det inte hade fötts några barn och människosläktets sista generation aldrig föddes.
Du utgår från att alla är fjollor och att alla är strikt hetero eller homosexuella. Det var nån som postade en länk till ett långt blogginlägg om just varför det kan vara fördelaktigt.
Citera
2014-06-29, 18:40
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb-1
Du utgår från att alla är fjollor och att alla är strikt hetero eller homosexuella. Det var nån som postade en länk till ett långt blogginlägg om just varför det kan vara fördelaktigt.
Nej, du har fel om min tankevärld. Det skulle vara intressant att läsa det blogginlägg du syftar till.
Citera
2014-06-29, 18:42
Medlem
Citat:
Nej, du har fel om min tankevärld. Det skulle vara intressant att läsa det blogginlägg du syftar till.
http://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/homodjuren-forenar-nytta-med-noje
Citera
2014-06-29, 18:45
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Att påpeka att någon tramsar eller inte kommer med argument är inte ett ad hominem, något andra tramsare i tråden också felaktigt har fått för sig.

Ett ad hominem består av att använda personens karaktäristika, såsom utseende eller personlighet, för att motbevisa någons argument. Att påpeka att argumenten är ologiska och går emot vetenskaplig praxis är med andra ord inte ett ad hominem. Du tramsar för att argumenten är dåliga, argumenten är inte dåliga för att du är en tramsare.
för det första jag tramsar inte. För det andra om mina argument är så dåliga motbevisa dem. För det tredje påstående om att jag inte känner andra homosexuella än de jag sett på tv är argumentum ad hominem.
Citera
2014-06-29, 18:45
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Enda felet är att det inte hade fötts några barn och människosläktets sista generation aldrig föddes.
Nope, det enda felet står du för. Av någon anledning har somliga fått för sig att homosexuella inte kan fortplanta sig. Denna idé är ju såklart nonsens, både teoretiskt och empiriskt sett. News flash, mänskligheten hade inte dött ut även om samtliga människor var bögar eller lesbiska.
Citera
2014-06-29, 18:46
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
för det första jag tramsar inte. För det andra om mina argument är så dåliga motbevisa dem. För det tredje påstående om att jag inte känner andra homosexuella än de jag sett på tv är argumentum ad hominem.
Självfallet är argumenten dåliga, de är ju bara tyckaden och stöds av ingen bevisning. Det är inte jag som ska motbevisa dina argument, det är du som ska understödja dem i första hand. Vill du läsa motbevisning av de vanligare argumenten så har jag redan presenterat dessa tidigare i tråden ett tiotal sidor tillbaka.
Citera
2014-06-29, 18:49
Medlem
Megatrons avatar
Citat:

1. jo det gör du.
2. Som sagt är det inte vi som ska bevisa något som du PÅSTÅR. Du har inte kommit med något argument alls. Läs på!
3. Jag sa bara att du inte kunde bygga argument på vad du ser på tv (eftersom du använde dig av jonas gardell)
Citera
2014-06-29, 18:55
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
http://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/homodjuren-forenar-nytta-med-noje
Saxat ur bloggen.
Citat:
– Jag tror inte att det naturliga urvalet har gynnat homosexualitet. Om två hanar försvarar större revir, varför är då inte alla hanar homosexuella?
Citera
2014-06-29, 18:59
Medlem
Citat:
Saxat ur bloggen.

Också saxat ur bloggen. Jag sa att det gick att argumentera för att det kan vara fördelaktigt om man bögar sig lite.

Citat:
– Bland vissa djur är homosexualitet en förutsättning för att etablera goda förhållanden till andra djur i flocken, vilket vi ser hos delfiner, enskilda rovdjur och vissa apor, fortsätter Petter. Hos enskilda av dessa arter kommer ett strängt heterosexuellt djur att falla helt utanför, det kommer varken få vänner, beskydd eller sex.
Citera
2014-06-29, 19:04
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Också saxat ur bloggen. Jag sa att det gick att argumentera för att det kan vara fördelaktigt om man bögar sig lite.
Det är fortfarande inte och kommer inte inom en nära framtid att vara fördelaktigt att vara homosexuell för en människa. Det är socialt ofördelaktigt och ren fakta är att homosexuella förökar sig mindre än heterosexuella.
Citera
2014-06-29, 19:07
Medlem
Citat:
Det är fortfarande inte och kommer inte inom en nära framtid att vara fördelaktigt att vara homosexuell för en människa. Det är socialt ofördelaktigt och ren fakta är att homosexuella förökar sig mindre än heterosexuella.
Ja, om man är strikt homosexuell så är det ju så. Jag tror dock man föds utan sexualitet och sen utvecklar man en beroende på vad man utsätts för. Det är ju helt klart en fördel att vara bisexuell eftersom man kan ge bort sin röv till andra män som beskyddar en som tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in