2014-06-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Snusk? Vad menar du med det? Är det sexualitet som du skräms av?
Jag skräms inte av det. Jag tycker det är snuskigt. Precis som jag tycker mycket annat är snuskigt. Men alla är välkomna att snuska hur mycket dom vill så länge dom inte skadar folk. Är det något du skräms av?
Citera
2014-06-29, 12:01
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Med en liten begåvning så vet man att man inte kan säga att det är onaturligt att köra bil. Man kan säga att det är onaturligt att grisar kan flyga, att det finns en gud eller att det är onaturligt med spöken och troll. Vidare kan självklart saker som är onaturliga bli naturliga om vi upptäcker att de existerar.

Homosexuella är i högsta grad inte onaturliga. Påståendet att homosexuella är onaturliga är självklart negativt laddat.
Nej, det är inte naturligt att köra bil och om du menar att det är det så får du förklara på vilket sätt. Du ser inte en hare köra bil, eller hur? Människor är dessutom inte skapta varken för att köra bil eller ha sex med människor av samma kön som sig själva. Allting som inte förekommer i naturen är onaturligt. Nu spelar det ingen roll om homosexualitet är naturligt utan om det är skadligt och en avvikelse vilket jag förklarat att det är.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-06-29 kl. 12:03.
Citera
2014-06-29, 12:05
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Nej, det är inte naturligt att köra bil och om du menar att det är det så får du förklara på vilket sätt. Du ser inte en hare köra bil. Allting som inte förekommer i naturen är onaturligt. Nu spelar det ingen roll om homosexualitet är naturligt utan om det är skadligt och en avvikelse vilket jag förklarat att det är.

Det är onaturligt för en hare att köra bil, ja. Vad är det som du har svårt att förstå? Däremot är det inte onaturligt om man klarar av att lära en hare att köra bil. Hur gammal är du? Du känns barnsligt naiv i ditt resonemang.

Du har än så länge inte kommit med några argument som håller, utan är bara baserad på känsloargument. Det finns som sagt ingen gemensam nämnare mellan homosexuella mer än att de är attraherad av samma kön.
Citera
2014-06-29, 12:12
Medlem
Citat:
Nej, det är inte naturligt att köra bil och om du menar att det är det så får du förklara på vilket sätt. Du ser inte en hare köra bil, eller hur? Människor är dessutom inte skapta varken för att köra bil eller ha sex med människor av samma kön som sig själva. Allting som inte förekommer i naturen är onaturligt. Nu spelar det ingen roll om homosexualitet är naturligt utan om det är skadligt och en avvikelse vilket jag förklarat att det är.
Men du ser ju de flesta djur sodomisera. Så det finns ju i naturen. Det betyder dock inte att det är något att eftersträva.
Citera
2014-06-29, 12:14
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Det är onaturligt för en hare att köra bil, ja. Vad är det som du har svårt att förstå? Däremot är det inte onaturligt om man klarar av att lära en hare att köra bil. Hur gammal är du? Du känns barnsligt naiv i ditt resonemang.

Du har än så länge inte kommit med några argument som håller, utan är bara baserad på känsloargument. Det finns som sagt ingen gemensam nämnare mellan homosexuella mer än att de är attraherad av samma kön.
Varför förolämpar du folk? Försökte förklara för dig att onaturligt inte är ett negativt laddat ord. Baserad på känsloargument? Dem flesta känsloargumenten har kommit från homoförespråkarna. Påståenden som folk får göra som dem vill och att det är naturligt med homosexualitet är inte logiska argument.
Citera
2014-06-29, 12:16
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Men du ser ju de flesta djur sodomisera. Så det finns ju i naturen. Det betyder dock inte att det är något att eftersträva.
Precis och det var därför det var fel av mig att säga att homosexualitet är onaturligt.
Citera
2014-06-29, 12:23
Medlem
Citat:
Precis och det var därför det var fel av mig att säga att homosexualitet är onaturligt.
+++
Citera
2014-06-29, 13:56
Medlem
Kuittsas avatar
En liten fråga bara. Varför anses homosexualitet vara obotbart medans pedofili anses vara en sjukdom som går att bota med lite terapi? Detta är bara en reflektion.
Citera
2014-06-29, 15:15
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Varför förolämpar du folk? Försökte förklara för dig att onaturligt inte är ett negativt laddat ord. Baserad på känsloargument? Dem flesta känsloargumenten har kommit från homoförespråkarna. Påståenden som folk får göra som dem vill och att det är naturligt med homosexualitet är inte logiska argument.

Jag försöker inte förolämpa. Men dina argument är naiva. Att komma med ett påstående om att homosexualitet är onaturligt är inte bara korkat utan även förolämpande mot de som är homosexuella. Om du kallar en typ av grupp eller en företeelse för onaturligt så lägger du såklart in en värdering. Jag tror och hoppas du förstår det. Och ja, det är noterat att du har tagit tillbaka detta påstående.

Eftersom det inte finns någon annan gemensam nämnare mellan homosexuella förutom att de tänder på samma kön så blir det upp till dig att visa referens som säger att de inte får göra som de vill eller att det inte är korrekt att vara homosexuell. Detta är trivialt. Fram till det så får dessa, precis som du, göra precis vad de vill. Det blir en icke-diskussion.
Citera
2014-06-29, 15:31
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
En liten fråga bara. Varför anses homosexualitet vara obotbart medans pedofili anses vara en sjukdom som går att bota med lite terapi? Detta är bara en reflektion.

För att pedofili är en sjukdom eller en rubbning. Men inte homosexualitet.
Citera
2014-06-29, 16:04
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jag menar inte att fortplantningsdriften har minskat pågrund utav insemination utan pågrund utav att vikten av att fortplanta sig har minskat. Vikten av fortplantning har inte varit viktigt för människans överlevnad på väldigt länge.
Men det gäller ju för massor av arter. Och om en människa skulle vara förhindrad att fortplanta sig på något annat sätt skulle det klassas som sjukdom. Så återigen misslyckas du med att förklara.

Anledningarna till varför homosexualitet är en sjukdom står alltså kvar oemotsagda.
Citera
2014-06-29, 16:07
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Men allt är ju i så fall naturligt. Schack är naturligt för att brädet är av trä eller liknande, och reglerna är påhittade av apor. Nervgas innehåller bara naturliga ingredienser. Osv.

Så att säga att homosexualitet är naturligt bara för att andra arter gör det är antingen fel, eller ett lika dåligt argument som att säga att cancer är naturligt och därför ingen idé att vi försöker behandla det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in