Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Hm ! Det där var en intressant teori ! Du tror också att JH är beräknande ?

Många här i tråden tror att JH har agerat i panik ? ... är inte helt säker på det !

Jag tror också att hon är beräknande och har planerat i stort sett allt tidigare men får göra en och annan korrigering på vägen och tror inte hon planerat att ringa och ange sig själv heller.

Vi får vänta tills FUP:en kommer ut och läsa hur Jonna säger det var i lägenheten, har det varit tumult med saker välta, massor med blod osv så skulle jag vilja att alla som använder "panikordet" nästa gång dem drabbas utav panik försöka göra en klinisk städning. Snarare är det som så att när man har panik så tar man enklaste lösningarna och tänker inte riktigt klart.

Lovisa har dött i lägenheten, var hon befunnit sig när hon förblött det vet vi inte men hon har sedan styckats i badrummet, dvs minst 2 ställen med massor med blod, detta har Jonna städat undan noggrant.

Hade hon haft panik tror jag hon ringt och sjukanmält sig på jobbet direkt efter mordet men hon har nog räknat rätt så bra på hur lång tid saker och ting skulle ta då hon även kunnat lägga in att gå ut med hundarna och sätta igång en maskin tvätt.
Citera
2014-06-29, 18:34
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Är det någon som vet på vilken våning Jas lägenhet ligger?
Det är det bakre av husen och längst till höger på http://goo.gl/2HquB0
Söker man på ratsit så finns det ingen med hans namn i trappuppgången. Totalt 5personer:två äldre personer kvibbor, ett par me dsmma efternamn och en man i 40årsåldern.
Hyrde han i andrahand eller lånade lägenheten?

Det är 2:a balkongen på bottenvåningen sett från höger i bild och fönstret till vänster om den aktuella balkongen hör till lägenheten...
Det är nu helt neddragna persienner på baksidan som syns på bilden och på framsidan av huset är det upphängt svarta filtar för fönstret..
Rätt obehaglig känsla att passera där
Citera
2014-06-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Bor Jonnas familj i Småland? Hur går det för dom nu, någon som har någon inblick där, ifall de måste flytta från orten osv?

Jag undrar var JA och JN befinner sig idag, bådas bostäder är väl avspärrade?
Citera
2014-06-29, 18:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffroadThinking
Kanske var det inte på liv och död från början, utan att de bägge två var arga, skrek på varandra. Att LL inte var riktigt rädd från början utan mer förbannad. Tumult, kanske en del välta saker, som sedan städats upp.

Sen någonstans i denna ilska har JH då kanske flippat över i det tillstånd när hon slår till, där kan det gälla skriket, förmodar från LL, kommit. När hon faktiskt inser vad som håller på att hända.

Jag tror inte så mycket på diagnoser, mer att vi har två kvinnor med mycket skinn på näsan, men där den ena har tappat spärrarna av någon anledning.
Bara mina funderingar.

Jag tror inget annat än en/flera knivar saknas och att övrigt är intakt i lägenheten. Bakhåll eller smyg-på-attack från JH är troligast och då för det fysiska mindervärdeskomplexet.
Citera
2014-06-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Hm ! Det där var en intressant teori ! Du tror också att JH är beräknande ?

Många här i tråden tror att JH har agerat i panik ? ... är inte helt säker på det !

Kan utan problem sätta mitt konto på att det inte funnits någon vidare tanke bakom handlandet, att ej var planerat att mörda henne i personen hon älskade's lägenhet. Och att styckningen osv är omständigheter som kommit till på grund av det som utspelar sig i lägenheten.

Vill du och andra larsingvars sätta emot?

Känns som ett bra läge att få väck ett par som inte tillför så mycket utan använder sina egna fria fantasier istället för rationellt tänkande baserat på dom fakta som finns att tillgå. Och då har man kanske inte så mycket att göra i en sån här forumkategori.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tror inget annat än en/flera knivar saknas och att övrigt är intakt i lägenheten. Bakhåll eller smyg-på-attack från JH är troligast och då för det fysiska mindervärdeskomplexet.

Bakhåll genom en låst lägenhetsdörr? Inte så att dom två parterna var direkt vänner. Och hade JH haft nyckel hade hon ej behövt vänta på att portlåset skulle slå ifrån.
Senast redigerad av dip 2014-06-29 kl. 18:40.
Citera
2014-06-29, 18:39
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag undrar var JA och JN befinner sig idag, bådas bostäder är väl avspärrade?

Antagligen hos några släktingar? Men varken dem eller deras familjer lär ha samma hotbild hängandes över sig, sen tror jag inte JA någonsin vill tillbaka till den där lägenheten där hans KK blivit mördad och styckad.
Citera
2014-06-29, 18:45
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffroadThinking
Kanske var det inte på liv och död från början, utan att de bägge två var arga, skrek på varandra. Att LL inte var riktigt rädd från början utan mer förbannad. Tumult, kanske en del välta saker, som sedan städats upp.

Sen någonstans i denna ilska har JH då kanske flippat över i det tillstånd när hon slår till, där kan det gälla skriket, förmodar från LL, kommit. När hon faktiskt inser vad som håller på att hända.

Jag tror inte så mycket på diagnoser, mer att vi har två kvinnor med mycket skinn på näsan, men där den ena har tappat spärrarna av någon anledning.
Bara mina funderingar.

Tycker jag låter mycket sannolikt....
Citera
2014-06-29, 18:46
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Kan utan problem sätta mitt konto på att det inte funnits någon vidare tanke bakom handlandet, att ej var planerat att mörda henne i personen hon älskade's lägenhet. Och att styckningen osv är omständigheter som kommit till på grund av det som utspelar sig i lägenheten.

Vill du och andra larsingvars sätta emot?

Känns som ett bra läge att få väck ett par som inte tillför så mycket utan använder sina egna fria fantasier istället för rationellt tänkande baserat på dom fakta som finns att tillgå. Och då har man kanske inte så mycket att göra i en sån här forumkategori.

Bakhåll genom en låst lägenhetsdörr? Inte så att dom två parterna var direkt vänner. Och hade JH haft nyckel hade hon ej behövt vänta på att portlåset skulle slå ifrån.

Bara att passera en poliskontroll på väg tillbaka för att stycka sin nyss mördade rival kräver nerver av stål, hantera hög stress och hålla tanken klar. Vem hade inte tvärnitat vid åsynen eller börjat svamla i kontrollen, fått panik och börjat hyperventilera, om ånger, gått ut och erkänt. Klappat ihop, men nej..
Citera
2014-06-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Bara att passera en poliskontroll på väg tillbaka för att stycka sin nyss mördade rival kräver nerver av stål, hantera hög stress och hålla tanken klar. Vem hade inte tvärnitat vid åsynen eller börjat svamla i kontrollen, fått panik och börjat hyperventilera, om ånger, gått ut och erkänt. Klappat ihop, men nej..

Att vara enormt stresstålig i krissituationer eller vid fara för eget liv är på intet sätt något unikt, hade detta varit ett planerat dåd så finns det ett flertal saker i agerandet som hade kunnat skötas på ett betydligt vettigare och mer rationellt vis.

Inget av dessa saker ovan betyder heller att du är på något vis personlighetsstörd.
Citera
2014-06-29, 18:54
Medlem
Skidaddles avatar
Att hon åkte hem och hämtade sågen tyder ju på att hon inte hade planerat att stycka henne. Så beräknande som hon var så hade hon nog tagit med sig den om hon hade planerat att döda LL. Så, det tyder ju på att hon ivarjefall inte hade för avsikt att döda från början, även om utfallet nu blev så.
Citera
2014-06-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Att hon åkte hem och hämtade sågen tyder ju på att hon inte hade planerat att stycka henne. Så beräknande som hon var så hade hon nog tagit med sig den om hon hade planerat att döda LL. Så, det tyder ju på att hon ivarjefall inte hade för avsikt att döda från början, även om utfallet nu blev så.

Därav att jag sen igår uppmanat flera här att se på dådet i flera faser. Eftersom som det är just nu fokuserar alltför många på det som händer efter JH lämnar lägenheten första gången, och använder allt detta för att förklara och motivera hur kalkylerande och "psykopatisk" JH är.
Citera
2014-06-29, 18:56
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

Hon kan mycket väl haft för avsikt att döda LL, även fast hon inte hade för avsikt att stycka henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in