Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 18:14
Medlem
OffroadThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men om det jagats på liv och död, brukar saker vältas och kastas. Saker som går sönder och måste kastas. Saknar JA sådana ting? Eller är det bara de vassa "hemmaredskapen" som saknas?

Kanske var det inte på liv och död från början, utan att de bägge två var arga, skrek på varandra. Att LL inte var riktigt rädd från början utan mer förbannad. Tumult, kanske en del välta saker, som sedan städats upp.

Sen någonstans i denna ilska har JH då kanske flippat över i det tillstånd när hon slår till, där kan det gälla skriket, förmodar från LL, kommit. När hon faktiskt inser vad som håller på att hända.

Jag tror inte så mycket på diagnoser, mer att vi har två kvinnor med mycket skinn på näsan, men där den ena har tappat spärrarna av någon anledning.
Bara mina funderingar.
Citera
2014-06-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffroadThinking
Kanske var det inte på liv och död från början, utan att de bägge två var arga, skrek på varandra. Att LL inte var riktigt rädd från början utan mer förbannad. Tumult, kanske en del välta saker, som sedan städats upp.

Sen någonstans i denna ilska har JH då kanske flippat över i det tillstånd när hon slår till, där kan det gälla skriket, förmodar från LL, kommit. När hon faktiskt inser vad som håller på att hända.

Jag tror inte så mycket på diagnoser, mer att vi har två kvinnor med mycket skinn på näsan, men där den ena har tappat spärrarna av någon anledning.
Bara mina funderingar.

JH visste nog att hon var i underläge då Lovia var större och att hon hade fått stryk tidigare av henne
Citera
2014-06-29, 18:17
Medlem
OffroadThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Denna mening tolkar jag inte som 20 minuters slagsmål. Var kommer de uppgifterna ifrån?

Från dagens aftonbladet: "När porten var upplåst tog sig 24-åringen in i trappuppgången. När hennes kärleksrival öppnade lägenhetsdörren överföll hon henne med en hammare och slog henne till golvet. Det blev högljutt tumult och en granne ringde på dörren, men utan att få något svar.

Inne i lägenheten hämtade den 24-åriga kvinnan en kniv och högg sedan upprepade gånger sin kärleksrival i kroppen".

Jag trodde också att det hela gått väldigt fort, att JH slagit till ganska direkt. Det var uppgiften om tumultet som gjorde mig fundersam.
Men som sagt, bara jag som spånade lite.
Citera
2014-06-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
JH visste nog att hon var i underläge då Lovia var större och att hon hade fått stryk tidigare av henne

Vi vet ju inte om Jonna fått stryk av Lovisa tidigare, det ryktas om ett par örfilar och det räknar jag inte som att "få stryk".
Citera
2014-06-29, 18:21
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om hon inte får skyddad identitet när hon kommer ut så ska jag söka upp henne och bjuda på en fika och snacka lite.

Varför inte skriva brev och hälsa på i fängelset? Det är ju så kvinnorna brukar göra. Du kanske har en vigsel att se fram emot.
Citera
2014-06-29, 18:23
Medlem
Citat:
Jag trodde också att det hela gått väldigt fort, att JH slagit till ganska direkt. Det var uppgiften om tumultet som gjorde mig fundersam.

En snabb attack med hammaren, Lovisa faller till golvet och Jonna tränger sig på och stänger dörren, det skriks en massa mellan dem och det är det grannen hör, Lovisa kaxar tillbaka nerifrån golvet och då hämtar Jonna kniven och hugger.

Jag skulle vilja säga så här:

Om polisläckan aftonbladet hänvisar till så anser jag det är mord, enligt honom ska Jonna ha berättat att hon slagit Lovisa till golvet och huggit henne flertalet gånger när hon ligger ner, detta gör Jonna medvetet och utan tanke på vad det kan leda till.
Citera
2014-06-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Varför inte skriva brev och hälsa på i fängelset? Det är ju så kvinnorna brukar göra. Du kanske har en vigsel att se fram emot.

Njae vigsel är ingenting för en evig ungkarl som mig. Dessutom OM jag någon gång gifter mig så vill jag gärna kunna träffa min fru oftare än vad fallet hade varit här.
Citera
2014-06-29, 18:26
Medlem
Citat:

Dessutom så vet jag och många med mig att en 70 åring (någon sade att grannen var i den åldern) har en helt annan syn på tumult än vad en 20 åring har. Gamlingarna har en tendens att överdriva saker som skrek i 20 minuter osv...
Citera
2014-06-29, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hennes uppsåt var att likvidera det som stod i vägen för hennes dröm och utan kännedom för eller misstanke från JA. Framåt kvällen har hon gått igenom dagens händelser och kalkylerat sina misstag mot hennes plan. Det finns mer att göra, men dagens adrenalinpåslag börjar ta ut sin rätt. Hon orkar inte mer fysiskt. Den nya planen inbegriper JN och att han ska hjälpa henne röja bort det sista, kanske också få bort kroppsdelarna för alltid. Därefter en massa finputs som fingeravtryck, mordvapen mm.
Förmodligen skulle han hittas omkommen efter en kortare tid och sen skulle hon ha framtiden med JA.
JN är klok nog att neka detta sista handtag för exet och nu börjar möjligen JH bli paranoid pga trötthet. Ny plan. Spela psykiskt sjuk, pressad, ett offer som hjälplöst i ett tunnelseende råkar döda sin rival. I ren panik för vad hon själv gjort och vad andra ska tänka, försöker hon eliminera vad hon gjort och styckar upp sitt offer. En känslomässig nödvärnshistoria. Att hon blivit tokig av kärleken.
Att det varit slagsmål och skrik kan vara en teater hon spelat efter dödandet som back-up, ifall. Hon röjer sig när hon har kontroll. Hade inget mord begåtts hade kanske skriket från lägenheten inte
varit så högt, men efter uppmärksamheten multipliceras det mesta. Hade JN ställt upp kan vi ha haft en efterlysning efter LL på MPS hemsida i detta nu. Och JN hade hittats drunknad i en tragisk
badolycka.

Hm ! Det där var en intressant teori ! Du tror också att JH är beräknande ?

Många här i tråden tror att JH har agerat i panik ? ... är inte helt säker på det !
Citera
2014-06-29, 18:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
De mest effektiva sättet för att göra sig av med en kropp borde väl vara att lägga det i ett bad fullt med syra? då försvinner allt och polisen har väl inget att gå på utan en kropp?

Men vad är det för syra som "proffsen" brukar använda sig utav? eller är det bara Hollywood detta funkar i?

Jo, hon hade ju med sig en tankbil med syra, men förmodligen var badkaret för litet.
Citera
2014-06-29, 18:30
Medlem
Huckelberryfins avatar
Bor Jonnas familj i Småland? Hur går det för dom nu, någon som har någon inblick där, ifall de måste flytta från orten osv?
Citera
2014-06-29, 18:33
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jo, hon hade ju med sig en tankbil med syra, men förmodligen var badkaret för litet.

Nu var det inte specifikt detta fall... utan hur man lättast får en kropp att försvinna ut i tomma intet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in