Citat:
Ursprungligen postat av
lejoninna36
Hm ! Det där var en intressant teori ! Du tror också att JH är beräknande ?
Många här i tråden tror att JH har agerat i panik ? ... är inte helt säker på det !

Jag tror också att hon är beräknande och har planerat i stort sett allt tidigare men får göra en och annan korrigering på vägen och tror inte hon planerat att ringa och ange sig själv heller.
Vi får vänta tills FUP:en kommer ut och läsa hur Jonna säger det var i lägenheten, har det varit tumult med saker välta, massor med blod osv så skulle jag vilja att alla som använder "panikordet" nästa gång dem drabbas utav panik försöka göra en klinisk städning. Snarare är det som så att när man har panik så tar man enklaste lösningarna och tänker inte riktigt klart.
Lovisa har dött i lägenheten, var hon befunnit sig när hon förblött det vet vi inte men hon har sedan styckats i badrummet, dvs minst 2 ställen med massor med blod, detta har Jonna städat undan noggrant.
Hade hon haft panik tror jag hon ringt och sjukanmält sig på jobbet direkt efter mordet men hon har nog räknat rätt så bra på hur lång tid saker och ting skulle ta då hon även kunnat lägga in att gå ut med hundarna och sätta igång en maskin tvätt.