Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hennes uppsåt var att likvidera det som stod i vägen för hennes dröm och utan kännedom för eller misstanke från JA. Framåt kvällen har hon gått igenom dagens händelser och kalkylerat sina misstag mot hennes plan. Det finns mer att göra, men dagens adrenalinpåslag börjar ta ut sin rätt. Hon orkar inte mer fysiskt. Den nya planen inbegriper JN och att han ska hjälpa henne röja bort det sista, kanske också få bort kroppsdelarna för alltid. Därefter en massa finputs som fingeravtryck, mordvapen mm.
Förmodligen skulle han hittas omkommen efter en kortare tid och sen skulle hon ha framtiden med JA.
JN är klok nog att neka detta sista handtag för exet och nu börjar möjligen JH bli paranoid pga trötthet. Ny plan. Spela psykiskt sjuk, pressad, ett offer som hjälplöst i ett tunnelseende råkar döda sin rival. I ren panik för vad hon själv gjort och vad andra ska tänka, försöker hon eliminera vad hon gjort och styckar upp sitt offer. En känslomässig nödvärnshistoria. Att hon blivit tokig av kärleken.
Att det varit slagsmål och skrik kan vara en teater hon spelat efter dödandet som back-up, ifall. Hon röjer sig när hon har kontroll. Hade inget mord begåtts hade kanske skriket från lägenheten inte varit så högt, men efter uppmärksamheten multipliceras det mesta. Hade JN ställt upp kan vi ha haft en efterlysning efter LL på MPS hemsida i detta nu. Och JN hade hittats drunknad i en tragisk badolycka.

Haha. Börja skriv deckare istället. Du har dessutom en rad felaktigheter i din post som ej stämmer överens med dom saker vi faktiskt vet. Men vad gör det när du har din fantasi.
Citera
2014-06-29, 17:36
Medlem
OffroadThinkings avatar
Min tanke är att kanske JH ville skrämma LL, tog med sig hammare för detta ändamål. Sen dom 20 minuterna med skrik är mest verbalt, LL kan ha blivit jagad runt i lägenheten samtidigt som JH skriker ut sin ilska mot LL. Där kanske JH bygger upp sin ilska till någon slags bärsärkarnivå.

När JH sen tillslut slår ner LL, hämtat kniven och huggt ett antal ggr infinner sig det iskalla lugnet efter att ha fått skrikit och slått ur sig sin ilska gentemot LL.

Min fundering om tumultet i lägenheten.
Citera
2014-06-29, 17:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Haha. Börja skriv deckare istället. Du har dessutom en rad felaktigheter i din post som ej stämmer överens med dom saker vi faktiskt vet. Men vad gör det när du har din fantasi.
Vad är det i larsingvarsfrus inlägg som inte stämmer överens med vad vi vet?
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-29 kl. 17:42.
Citera
2014-06-29, 17:40
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffroadThinking
Min tanke är att kanske JH ville skrämma LL, tog med sig hammare för detta ändamål. Sen dom 20 minuterna med skrik är mest verbalt, LL kan ha blivit jagad runt i lägenheten samtidigt som JH skriker ut sin ilska mot LL. Där kanske JH bygger upp sin ilska till någon slags bärsärkarnivå.

När JH sen tillslut slår ner LL, hämtat kniven och huggt ett antal ggr infinner sig det iskalla lugnet efter att ha fått skrikit och slått ur sig sin ilska gentemot LL.

Inte helt omöjlig förklaring. Verbalt slagsmål tio minuter, sen säger LL att hon inte har tid för JH mera och går demonstrativt in mot lägenheten för att göra sig klar att lämna stället och då slår JH till.
Citera
2014-06-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej, vi har kvinnan som styckade sin make. Var det slutet pa 80 eller 90-talet ? Det ar mycket ovanligt dock, men jag tror inte hon kommer bli sa kand faktiskt. Forutom styckningen ar det inget "wow" over detta fall, typ som Arboga eller Knutby.

Daremot sa ar det ett intressant fall, att en till synes normal tjej flippar over sa har pass och inte bara mordar utan aker till jobb, pratar med grannar, blir stoppad av polisen i bilkoll, styckar och gud vet vad.
Oj,jag tycker det är mycke "wow" över det här,så himla makabert alltihop.
Citera
2014-06-29, 17:46
Medlem
Alltså är det bekräftat att det är JH's bil som synts utanför JA stående? Tänkte på att dom har kunnat se bilen utanför JA's lgh. Tänkte om det kan vara LL som suttit utanför för att kolla.
Har för mig att JH hade väl bara en lånad bil? Har hon haft fri tillgång till den lånade bilen?
Citera
2014-06-29, 17:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Men om det jagats på liv och död, brukar saker vältas och kastas. Saker som går sönder och måste kastas. Saknar JA sådana ting? Eller är det bara de vassa "hemmaredskapen" som saknas?
Citera
2014-06-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohoola
Alltså är det bekräftat att det är JH's bil som synts utanför JA stående? Tänkte på att dom har kunnat se bilen utanför JA's lgh. Tänkte om det kan vara LL som suttit utanför för att kolla.
Har för mig att JH hade väl bara en lånad bil? Har hon haft fri tillgång till den lånade bilen?

Hon lånade en röd gammal opel corsa halvkombi av sin far/ styvfar medans hennes var på reparation, låter som långlån, hon hade väl inga pengar att lämna in bilen, pappan kanske var hobbymek?
Citera
2014-06-29, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Vi vet väl inte om det är bekräftat än? Eller har jag missat något?

EDIT: det var ur Aftonbladet ser jag nu.

"Hon förklarade att det varit lite bråk, men inget att oroa sig för.

– Hon förklarade att expojkvännen, som ju är den som bor i lägenheten, inte hade med bråket att göra, säger Aftonbladets källa."

Hon köpte sig kanske ett handlingsutrymme. Oroliga grannar kan få för sig att larma polisen, inte bra om polisen är i/vid lägenheten när hon återvänder med såg, spruta och alkohol. Jag tror att JH visste att LL var död när hon lämnade lägenheten och planen var att hämta bl a sågen.
Citera
2014-06-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vad planerar du?

Ingenting, men jag vet dock hur jag ska göra om jag ställs inför valet.
Citera
2014-06-29, 18:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Att stycka en kropp ar nog inte det allra enklaste. Ofullstandig kan ju vara att arm/ben/huvud satt kvar, nagot av de vill saga.

Hammarslag i skallen kan def. gora ett ansikte oigenkannligt. Men satillvida ingen pa plats yttrat sig om detta sa ar det ju bara skvaller och gissningar.

Jag inbillar mig att liket blir oigenkännligt om man t ex. skär bort näsa, läppar eller skalp. Jag tror inte att JH gjorde så, men det är en förklaring av flera.
Citera
2014-06-29, 18:14
Medlem
Citat:

Denna mening tolkar jag inte som 20 minuters slagsmål. Var kommer de uppgifterna ifrån?

Från dagens aftonbladet: "När porten var upplåst tog sig 24-åringen in i trappuppgången. När hennes kärleksrival öppnade lägenhetsdörren överföll hon henne med en hammare och slog henne till golvet. Det blev högljutt tumult och en granne ringde på dörren, men utan att få något svar.

Inne i lägenheten hämtade den 24-åriga kvinnan en kniv och högg sedan upprepade gånger sin kärleksrival i kroppen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in