Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Frågan är egentligen väldig enkel. Män är bättre på i stort sett allt. Tittar vi i arbetslivet är det ofta männen som är de mest framgångsrika. Det kan ju förvisso finnas konstig bias bakom detta, som patriarkala strukturer med mera.
Men om man tittar under ytan lite så är männen klart överlägsna. Sett till idrottsvärlden så är männen klart bättre på att spela fotboll, springa, hoppa längd osv. Detta kommer att bestå.
Här finns det ju en genetisk skillnad som per automatik gör kvinnan sämre. Det sägs då att kvinnans list och tankeförmåga minsann är mins lika bra som männens. När jag då kollar efter eliten som spelar schack ser jag att det inte finns bland de 200 främsta av världens schackspelare. Det har historiskt sett även sett us så här. Det är säkert så att färre kvinnor än män spelar schack, men någon gång borde ju en kvinna kunna slå sig fram. Är vi män bäst på allt?
Krig, mord, misshandel, rån, syraattacker, huliganvåld, terrorism, pedofili, självmord, alkoholmissbruk, våldtäkter, ekonomisk brottslighet, trafikolyckor, arbetsplatsolyckor, miljöförstöring, utpressning.. ja, vad skall jag säga. Du har rätt. Ni är framgångsrika på många plan.