2014-06-28, 17:45
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Ett objekt som egentligen skulle säljas av Fantastic Frank.
Dom innovativa stylisterna och fotograferna hade säkert fått till något spektakulärt!
Men en styling från FF kostar mer än mäklaren får...

Det hade varit apkul att se vad FF hade gjort med dockhelvetet. Kanske slaktat dockorna i en hög i hallen? Det hade åtminstone fått effekt i media. Minns ni barnprogramledaren som nyligen pokade ut ögonen på en plastdocka i tv för att göra om den till en lampa? Det blev ju förstasidesnyheter och offentlig ursäkt samt bortklippt från SVTs hemsida.
Citera
2014-06-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Det hade varit apkul att se vad FF hade gjort med dockhelvetet. Kanske slaktat dockorna i en hög i hallen? Det hade åtminstone fått effekt i media. Minns ni barnprogramledaren som nyligen pokade ut ögonen på en plastdocka i tv för att göra om den till en lampa? Det blev ju förstasidesnyheter och offentlig ursäkt samt bortklippt från SVTs hemsida.

Hahaa ja en hög med döda dockor hade ju dragit blickarna till sig, men inte nödvändigtvis på ett bra sätt.

Jag har sett det där klippet med hon som karvade sönder dockan i ett barnprogram. Det var i sig väl inte så uppseendeväckande om det inte vore för att hon samtidigt gav signaler om att det inte var "snällt" och något man vanligtvis gör. Det var ganska creepy vill jag minnas och min bestående reaktion var att det var ganska sjukt att visa sådant i ett barnprogram. Hittade bilder från aftonbladet på detta:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17866454.ab
Citera
2014-06-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
har denna varit med? Fy fan vad fult.... Men ligger i Ronna, så kanske förklarar saken....

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=46CQO37QDQE6VOV8&typ=CMVilla

Ser ut som ett porrstjärnehem....

MENA-style:

Stengolv

Enorma skinnsoffor

Kristallkrona i taket

Persisk matta

Tavlor med arabiska tecken eller religösa motiv
Citera
2014-06-28, 21:39
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
MENA-style:

Stengolv

Enorma skinnsoffor

Kristallkrona i taket

Persisk matta

Tavlor med arabiska tecken eller religösa motiv
Inte Mena generellt utan syrianer och du glömde krusidullsängen.
Citera
2014-06-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Fin tidskapsel från 60-talet;

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-gunnarskar-hammaro-kommun-kloverudsvagen-21-6412315

Det ser till och med fräscht ut. Jag vet inte om det är hipstern i mig, men jag skulle kunna flytta in där med en gång och inte ens behöva tapetsera om en enda vägg. Ja, kanske den där rosamålade groventrén. Fin planlösning. Ser arkitektritat ut, men stället är antagligen så pass oansenligt att dom inte ens har en aning om vem det är.

Jag vill flytta till Hammarö, vet inte var det ligger men ändå. Lite, lite färg hade varit allt som behövts. Riktigt bra, utom läget dårå kanske.
Citera
2014-06-29, 03:08
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Du har helt rätt.
Jag är efterbliven och mäklaren i detta fall är störd eller ignorant.
Det är just därför jag har blivit anlitad i över 6000 bostadsaffärer.

Men du svarade aldrig på min fråga...

Antal arbetsdagar per år är ~250 st. Hade du sålt en bostad varje arbetsdag så skulle det tagit 24 år, säljer du en varannan dag så hade det tagit 48 år etc. Någonting säger mig att dina siffror är aaaaaningens friserade.

Du verkar ha svårt att förstå orsak/verkan. Huset ser ut som skit pga obehagliga/märkliga inventarier i stora mängder och blir inte sålt på över ett år, redan där förstår i princip alla tänkande människor att man måste göra något åt det som stöter bort spekulanter. Plocka bort det mesta av skräckrekvisitan tar 10 minuter och med det skulle man förmodligen få en så pass stor förändring av huset att vi inte skulle sitta här och skratta åt pajsarna som är säljare och den slöa/ignoranta/efterblivna (välj själv alternativ) mäklaren och deras svenska version av Bates Motel.
Citera
2014-06-29, 08:07
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Jag vill flytta till Hammarö, vet inte var det ligger men ändå. Lite, lite färg hade varit allt som behövts. Riktigt bra, utom läget dårå kanske.

Hammarö är Karlstads gräddhylla, s a s. Lite finare då det är en halvö i Vänern, dyrare hus, högre skatt men bara 10 min från centrum. Karlstadsbor slår sig f ö för bröstet och hävdar att Karlstad är ytterst centralt då det ligger mitt emellan Sthlm, Oslo och Gbg. Köp det så kommer jag och hälsar på!
Citera
2014-06-29, 12:11
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Inte Mena generellt utan syrianer och du glömde krusidullsängen.
Beror inte det på att det bara är syrianer av MENA som lyckat tjäna litet pengar här i landet. Jag har svårt att se framför mig en flådig kurdbarre fylld med Fritz Hansenmöbler och Ölandssten i trädgården. Mitt intryck är att en kristallkrona är det första MENA investerar i så snart den svarta Audin är inhandlad*. Och oftast når den ned till naveln på de boende eftersom takhöjden är anpassad för plafonder.

*
Senast redigerad av Jumalauta 2014-06-29 kl. 12:13.
Citera
2014-06-29, 12:13
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Hammarö är Karlstads gräddhylla, s a s. Lite finare då det är en halvö i Vänern, dyrare hus, högre skatt men bara 10 min från centrum. Karlstadsbor slår sig f ö för bröstet och hävdar att Karlstad är ytterst centralt då det ligger mitt emellan Sthlm, Oslo och Gbg. Köp det så kommer jag och hälsar på!
Högre skatt!? Hur är det möjligt?

Fint hus och bra läge hur som helst.
Citera
2014-06-29, 12:56
Medlem
Uppdrag Granskning-uppmärksammat hus åter till salu. Marcus Allbäcks före detta.
Kan skattebetalarna i Göteborg göra anspråk?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-hovas-goteborgs-kommun-jarkholmsvagen-31-6397884
Citera
2014-06-29, 13:26
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Beror inte det på att det bara är syrianer av MENA som lyckat tjäna litet pengar här i landet. Jag har svårt att se framför mig en flådig kurdbarre fylld med Fritz Hansenmöbler och Ölandssten i trädgården. Mitt intryck är att en kristallkrona är det första MENA investerar i så snart den svarta Audin är inhandlad*. Och oftast når den ned till naveln på de boende eftersom takhöjden är anpassad för plafonder.

*
Alltså, jag kan ha fel, men har fått för mig att det är en skillnad i smak/kultur också. Att syrianerna har en mer romantisk/feminin stil i hemmen där sovrumsmöbeln i vitt/creme med krusiduller och gärna matchande sovrumsmöbler som skåp, sminkbord e dyl är obligatorisk.

Att man väljer stengolv och orientaliska mattor som man (antar jag) är uppväxt med är inte konstigt. Vi är uppväxta med trähus, trägolv och trasmattor. Det tycker vi är hemtrevligt och mysigt liksom doft av kanelbullar. Klart man blir präglad av sin barndom.

Sen skulle jag tro att om man jämför exempelvis syrianers hem i Sverige/Scandinavien med dem som bor i andra delar av världen så skulle man se en skillnad. Dvs att stilen ändå är försvenskad - lite enklare, mer praktisk och avskalad - än den skulle varit annars.

En variant man ser på hemnet som inte är så lyckad (enl mig) är när man kombinerar blanka stengolv med ljust och fräscht extremt avskalat. Då blir resultatet kallt och sterilt. Marmorgolven gör sig nog ändå bättre med tjocka mattor och mer överdådig stil. En sparsmakad stuga med trägolv, trasmatta och ett par pelargoner kan vara enkel och ändå hemtrevlig.

Ska man göra sig lustig över svenskars inredning (nu när vi är igång och pratar stereotyper) så är det väl ängsligheten och att man försöker följa alla trender. Om man tänker efter så är det kanske smartare att investera i en "äkta" matta som du kan ta med när du flyttar och använda hela livet, än i dyra och trendiga köksskåp som man kastar ut efter några år. Det är lite crazy nu för tiden...
Citera
2014-06-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Antal arbetsdagar per år är ~250 st. Hade du sålt en bostad varje arbetsdag så skulle det tagit 24 år, säljer du en varannan dag så hade det tagit 48 år etc. Någonting säger mig att dina siffror är aaaaaningens friserade.

Du verkar ha svårt att förstå orsak/verkan. Huset ser ut som skit pga obehagliga/märkliga inventarier i stora mängder och blir inte sålt på över ett år, redan där förstår i princip alla tänkande människor att man måste göra något åt det som stöter bort spekulanter. Plocka bort det mesta av skräckrekvisitan tar 10 minuter och med det skulle man förmodligen få en så pass stor förändring av huset att vi inte skulle sitta här och skratta åt pajsarna som är säljare och den slöa/ignoranta/efterblivna (välj själv alternativ) mäklaren och deras svenska version av Bates Motel.

Det är mycket lätt att se vad andra personer eller jag skrivit tidigare i tråden.
Du gör dig själv en tjänst genom att läsa och slipper framstå som...

Nej, siffrorna är inte friserade däremot är din slutsats felaktig eftersom du inte bemödat dig
att läsa vad jag skrivit tidigare.

Jag avrundar här. Du har ju helt rätt i allt och verkar synnerligen erfaren i detta ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in