2014-06-28, 22:30
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
(besvarar ditt inlägg riktat till Xelious)

Man förhandlar inte med terrorister. De representerar inte befolkningen i Donbass och är en produkt av Putins krigföring mot Ukraina. Däremot kan man självklart förhandla med andra representanter från regionen som tar avstånd från terroristerna. Men då är frågan om man verkligen behöver "förhandla" med dem. Ingen vill ha inbördeskrig därborta förutom terroristerna själva. Att förhandla om Donbass med Putin ser jag ingen anledning till.
Nej denna konflikten löses inte genom att separatister utmålas som "terrorister". Jag blundar inte för att brott verkar ha begåtts även från medlemmar i de rysktalande grupperna i Östukraina, men i så fall så är ukrainanationalistsidan minst lika illa. Minns Odessamasakern. Man bör ha i åtanke att det finns ett elt legitimt missnöje i Krim och Östukraina mot det korrupta styret i Kiev.
Senast redigerad av Clodius 2014-06-28 kl. 23:05.
2014-06-28, 22:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Jag ser ju att det uttalande som du refererar till inte mottsvarar den politik som Putin fört och talar för. Fattar du kanske inte att det finns poitiker i ryssland som inte sitter i regeringen eller är nära det.

Putin Appoints Outspoken Critic as Aide
http://www.themoscowtimes.com/news/article/putin-appoints-outspoken-critic-as-aide/462866.html

Se där ser man. Din tolkning av "nära Putin" är propaganda. Putin för altså dialog med dom som står i opposition till honom. Det visste du väl inte, men kallas för konsensuspolitik.

Men kära du frågan är väldigt enkel: Sergei Glazyevs uttalande står i strid med vad Putin säger om Ukraina.

Om du verkligen ska ge dig på att vara nedlåtande och behålla någon form av trovärdighet så har du en bra bit kvar. Du kan börja med att stava ordentligt.

Om Putins medarbetare och rådgivare öppet och i sin officiella kapacitet för fram åsikter som inte är förankrade med presidenten och officiella ställningstaganden så är det värre än om Putin också tycker att alla i Ukrainas regering är nazister.

Vilket då bevisligen en av hans (enligt bland annat den artikel i The Moscow Times som du länkar till) tyngsta medarbetare och rådgivare med inriktning på Ukraina tycker.

Ovanstående visar på att (som du själv låter antyda) Putin i sådana fall kan ha tappat kontrollen över vissa individer i sin omedelbara närhet som dessutom har inflytande över utformandet av de politiska strategier som sjösätts, vilket är minst sagt oroväckande.

Det kan dyka upp andra, farliga personliga agendor om och när Putin tappar greppet. Fast det är ju så det normalt gått till när makten skiftat i Sovjetunionen/Ryssland precis som i de flesta andra totalitära stater, så inget att förvånas över antar jag.
Senast redigerad av DaEzz 2014-06-28 kl. 22:49.
2014-06-28, 22:52
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Om Putins medarbetare och rådgivare öppet och i sin officiella kapacitet för fram åsikter som inte är förankrade med presidenten och officiella ställningstaganden så är det värre än om Putin också tycker att alla i Ukrainas regering är nazister.

Menar du på fullt allvar att det skulle vara negativt om Putin tyckte att alla regeringen skulle vara Nazister?

Jag tror tvärtom att det av många i ukraina kan se detta uttalande både som värmande och i högsta grad hedrande!

Tyckandes att det ända negativa är att det tyvärr inte ännu är riktigt sant, efter som det nu har rent subversivt, har det lyckat sig för några icke så politiskt renläriga element att nästla sig in i denna regeringen!
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-28 kl. 23:04.
2014-06-28, 23:15
Medlem
bernad_laws avatar
Nu är det bra med tramsandet. /Mod
2014-06-28, 23:27
Medlem
Citat:
Visst, i relation till decennierna under den Sovjetiska/Ryska stövelklacken då Balternas tillvaro var rena paradiset (innan de "tvingades" in i det purgatorium som är EU) menar du då?
Nej, jag menar att jag älskar att du sitter här och bestämmer vad som är bäst för folket i Ukraina, Baltikum o s v
Tur att folket har egen vilja och uttrycker det. Som när de välkomnar hjärtligt utländska krigssuggna till Donbass.
http://runo-lj.livejournal.com/1137337.html
2014-06-28, 23:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej denna konflikten löses inte genom att separatister utmålas som "terrorister".

Den kan lösas genom att man utlyser vapenvila och ger separatisterna en möjlighet till amnesti och att lägga ned sina vapen utan påföljd. Samtidigt så kan man ge dem möjlighet till politisk diskussion om utökat självstyre, inom ramen för konstitution/grundlag.

På detta sätt så får man då anta att de ukrainare som trots allt väljer att bedriva fortsatt väpnad subversiv verksamhet gör det fullt införstådda med att de fortsättningsvis betraktas och behandlas som terrorister, samt illegala kombattanter i de fall det rör sig om utländska infiltratörer.
Senast redigerad av DaEzz 2014-06-28 kl. 23:53.
2014-06-28, 23:33
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Eftersom vi redan omyndigförklarat dig så kan du inte köra med den tonen lilla vännen.

Du vet själv att Putin bjuder in Europas högerextremister till samtal om gemensamma mål, vi vet vad Putin står för. Han har inga problem med fascister och nazister eftersom han är en själv. Varför han kallar de i Kiev för något de inte är beror på att hans s.k. väljare ska koppla det till "det stora fosterländska kriget" och försöka få det att låta som om Putler är någon sorts hjälte som nu återigen bekämpar zombienazister som återkommit. Det ryska folket är inte smartare än att de kopplar nutid till dåtid och inte ser sin fascist i det egna gökboet.

Nu gör du mig väldigt förvirrad, förlåt men om nu Putin är en riktig fascist och nazist. Detta faktum är ju enligt dig riktigt känt eller hur?

Varför hänvisar han då till antinazistisk kamp? Röstar inte då alla dom andra nazisterna och fascisterna, som hela ryssland dräller av, bort honom då vid nästa val?

Dom är ju riktigt många i ryssland har du ju själv sagt vid upprepade tillfällen!

Varför tycker du det är fel med nazism? Är inte det ett gammal europeiskt kulturarv, som nu får blomstra i ukraina?
Senast redigerad av naturtvål 2014-06-28 kl. 23:41.
2014-06-28, 23:35
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Tur att folket har egen vilja och uttrycker det.

Det har dom gjort i Baltstaterna. Dvs de har mangrant begärt ökad närvaro av NATO-styrkor på sina egna territorium och luftrum, vilket de också fått.

Balterna är livrädda för vad ryssarna kan tänka sig ta sig till härnäst. Och med tanke på hur diverse personer i Putins cirklar har uttryckt sig om hur Ryssland ser på Balternas rätt att över huvud taget existera som suveräna nationer så har de av allt att döma fullt förståeliga skäl till att vara rädda.
Senast redigerad av DaEzz 2014-06-28 kl. 23:38.
2014-06-28, 23:53
Medlem
Citat:
Det har dom gjort i Baltstaterna. Dvs de har mangrant begärt ökad närvaro av NATO-styrkor på sina egna territorium och luftrum, vilket de också fått.
Balterna är livrädda för vad ryssarna kan tänka sig ta sig till härnäst. Och med tanke på hur diverse personer i Putins cirklar har uttryckt sig om hur Ryssland ser på Balternas rätt att över huvud taget existera som suveräna nationer så har de av allt att döma fullt förståeliga skäl till att vara rädda.
Så rädda att 13% av befolkningen får inte rösträtt (på ett demokratisk sätt). Leve demokrati i EU!
The most recent data of the Population Register, as at January 2014, shows 282,876 non-citizens living in Latvia (13.0% of residents
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Non-citizens_(Latvia)
2014-06-29, 00:05
Medlem
Citat:
Och i samband med detta intervjuades en av Putins närmaste rådgivare som i en 20 000 kronorskostym ljudligt beklagar sig över att Ukraina "tvingats" till ett närmande till EU, genom en "militärkupp" och "hot" från NATOS och EU´s oheliga allians.
Sen avslutar han med att säga, bokstavligen, att precis alla i Ukrainas regering är nazister....
Jag satt bara och skakade på huvudet. Jag har varit med ett tag men det står mer och mer klart hur oerhört paranoida, nationalistiska och rent fientliga alldeles för många ryska makthavare faktiskt är för att man ska känna något annat än väl befogad oro för vad Putin och Ryssland kan tänkas ta sig till med sin militärmakt.
För att inte tala om vad nästa ryske "starke ledare" kan ta sig till när Putin avgår eller avpolletteras.
Hade jag varit medborgare i någon Baltstat hade jag varit riktigt rädd för vad som faktiskt kan hända i morgon eller om ett år. Och finnarna bör definitivt se om sitt hus, men det klarar dom nog av.
Menar du det här? Det var ju bra sagt.
I think after the signing of the association agreement between Ukraine and European Uion, the European public will be too much surprised when this Nazi Frankenstein, which was born by the Eurobureaucrats and some European politicians, will knock on the European countries' doors.
http://larouchepac.com/node/31157
2014-06-29, 00:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Menar du det här? Det var ju bra sagt.
I think after the signing of the association agreement between Ukraine and European Uion, the European public will be too much surprised when this Nazi Frankenstein, which was born by the Eurobureaucrats and some European politicians, will knock on the European countries' doors.
http://larouchepac.com/node/31157

Nej, jag refererar till den här sändningen (börjar 4.50) http://www.svtplay.se/video/2141665/rapport/27-6-18-00)

Fast möjligvis är det från samma intervju.
Senast redigerad av DaEzz 2014-06-29 kl. 00:26.
2014-06-29, 00:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu gör du mig väldigt förvirrad, förlåt men om nu Putin är en riktig fascist och nazist. Detta faktum är ju enligt dig riktigt känt eller hur?

Varför hänvisar han då till antinazistisk kamp? Röstar inte då alla dom andra nazisterna och fascisterna, som hela ryssland dräller av, bort honom då vid nästa val?

Dom är ju riktigt många i ryssland har du ju själv sagt vid upprepade tillfällen!

Varför tycker du det är fel med nazism? Är inte det ett gammal europeiskt kulturarv, som nu får blomstra i ukraina?

Jag förklarade varför han hänvisar till "kamp mot nazism". Du kan läsa det över hela internet vad hans spel för gallerierna går ut på samtidigt som han bjuder in sin kamrater från de högerextrema partierna i Frankrike, belgien, Italien, österrike... kanske någon från Sverige rent av? Har du inte blivit inbjuden själv, du är väl en duktig liten fotsoldat till din herre och Tsar? Tror inte han läser flashback så du får nog skriva ett brev och be om att få vara med i gänget! Kanske en rundtur i östra Ukraina vore något, med en avstickare till Krim? Tänk så mycket trevligt som pågår där som du kan njuta av. Källartortyr hos din kära Strelkov, han har personligen mördat minst 3st, och så har han en så fin liten mustasch som får det att kittla hos dig, eller hur?

Nazistiskt kulturarv som du gillar i Ukraina? Menar du Putins projekt i östra Ukraina? Jag tror han har sina egna "kulturarv" på hemmaplan, han är ju själv gammal KGB och nu landets tsar så han har nog en privat tortyrkammare som han kan plåga folk i och drömma sig tillbaka Sovjetunionen med alla stora folkmord, hans ideolog Dugin berättar nog många storsinta godnattsagor för sin tsar om hur de ska ta över Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in