2014-06-28, 18:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jo, det är riktigt att det det är väl inte svart och vitt. Det var förstås hennes jobb att gå runt och hålla samtal med patienterna, och då inte bara för att se hur just SB mådde. Hon behöver inte ha varit en häxa för att vilja bli berömd. Att hon passar på att fika efter att få honom att berätta är inte konstigt Däremot har jag väldigt svårt för den totala brist på omdöme hon visade inte många år.

Tror mera på att Margit Norell tryckte på Ståhle, Ståhle var ju Margit,s förlängda arm på Säter och hon var helt säkert missnöjd med SB,s timeout.

Cajsa Lindholm var ju också en som försökte övertala SB att återuppta terapin, hon var ju en av de mest trogna lärjungarna i Margit Norell,s sekt.
Citera
2014-06-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Hur kan Du ens tro att SB är någon källa jag utgår ifrån.? Jag är inte så dum att jag skulle stödja mej på annat än det som kunnat skrivas av andra som har faktiskt kontrollerat vad som pågick.Precis som Du kunde ha gjort Grismongis om Du hade haft lite råg i ryggen och inte bara läst tråden här och aningen mer.

Jag läser det som andra skriver så nu ska jag ta en lässtund igen.Men medicinen har ju Anna Dåderman grundligt studerat.Jag ska studera det för om jag inte missminner mej så finns det också påtalat i HRs bok hur medicinerna "delades ut" till SB.Jag återkommer med källhänvisning senare under dagen.
Hannes Rådström och Anna har lyssnat för mycket på Stures lögner
Citera
2014-06-28, 19:01
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror mera på att Margit Norell tryckte på Ståhle, Ståhle var ju Margit,s förlängda arm på Säter och hon var helt säkert missnöjd med SB,s timeout.

Cajsa Lindholm var ju också en som försökte övertala SB att återuppta terapin, hon var ju en av de mest trogna lärjungarna i Margit Norell,s sekt.

Säkert riktigt. Henne får vi inte glömma bort.
Citera
2014-06-28, 19:09
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Hannes Rådström och Anna har lyssnat för mycket på Stures lögner

Men det Anna Dåderman gjorde var ju att gå igenom hans journaler och granska medicintilldeningen. Inte att lyssna på SB. Hon gjorde det inför resningarna på uppdrag av hans advokat,vilket inte innebär att hon strukit varken den ena eller den andra medhårs.Hon har granskat fakta

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/behandlingen-av-quick-doms-ut_7420274.svd
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-06-28 kl. 19:11.
Citera
2014-06-28, 20:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Säkert riktigt. Henne får vi inte glömma bort.

Hela Säter och speciellt de som hade hand om SB styrdes ju av Margit Norell, Göran Källberg och Ståhle var handledda av Norell, båda fick terapi av Norell och rapporterade vad som SB presterade, det som är lite märkligt är den brytning som kommer mellan Norell och Göran Källberg, dessutom så ser ju Källberg till att SB blir drogfri och klarar inte av att leverera fler mord.
Citera
2014-06-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Men det Anna Dåderman gjorde var ju att gå igenom hans journaler och granska medicintilldeningen. Inte att lyssna på SB. Hon gjorde det inför resningarna på uppdrag av hans advokat,vilket inte innebär att hon strukit varken den ena eller den andra medhårs.Hon har granskat fakta

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/behandlingen-av-quick-doms-ut_7420274.svd
Det står ingenting varken om olåsta lådor eller att personalen skulle haft tabletter i fickorna, det är Stures egna lögner. Doserna är inte överdrivet höga heller, och jag ligger i perioder på liknande nivå utan att tappa kontakten med verkligheten.
Citera
2014-06-28, 20:24
Medlem
Citat:
Det står ingenting varken om olåsta lådor eller att personalen skulle haft tabletter i fickorna, det är Stures egna lögner. Doserna är inte överdrivet höga heller, och jag ligger i perioder på liknande nivå utan att tappa kontakten med verkligheten.
Nu ligger du risigt till, Grismongis. Men det är vackert att blotta strupen på det sättet. Dem flesta som vill vinna över andra i debatten skulle ju aldrig säga en sån sak om sig själva. Bara om andra.
Men jag måste gå till källan Anna Dåderman och läsa lite mer om drogerna, jag har problem med Josefsson, står inte ut med rösten i TV, och personangreppen, blev äcklad av att han drar in Christianssons mamma i dokumentären och påstår att det skulle vara neutral och fin journalistik. Det är så att man kan spy. Är det nån som är manipulativ och dominant så är det väl Josefsson. Sluggern som är värre än Janne J när han sätter igång och vevar. Men jag sitter här med boken igen och ska kolla upp brevet från Ståhle till Penttinen. Jag funderar över varför han inte tryckte hela, det brevet borde vara en godbit att göra stor sak men han citerar inte ens hela. Däremot en massa mer privat korrespondens, som går ut på att visa vilken sopa Norell var och att alla tyckte hon var misslyckad.
Citera
2014-06-28, 20:31
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:

Det är inte så konstigt,det hon skulle göra var att ge en sammanfattning av fakta om narkotiska preparat SB fått och hur den verkat samt vad den orsakar av verkan och biverkan.Och inte dokumentera var medicinen låg.Så har jag fattat det
Citera
2014-06-28, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Nu ligger du risigt till, Grismongis. Men det är vackert att blotta strupen på det sättet. Dem flesta som vill vinna över andra i debatten skulle ju aldrig säga en sån sak om sig själva. Bara om andra.
Men jag måste gå till källan Anna Dåderman och läsa lite mer om drogerna, jag har problem med Josefsson, står inte ut med rösten i TV, och personangreppen, blev äcklad av att han drar in Christianssons mamma i dokumentären och påstår att det skulle vara neutral och fin journalistik. Det är så att man kan spy. Är det nån som är manipulativ och dominant så är det väl Josefsson. Sluggern som är värre än Janne J när han sätter igång och vevar. Men jag sitter här med boken igen och ska kolla upp brevet från Ståhle till Penttinen. Jag funderar över varför han inte tryckte hela, det brevet borde vara en godbit att göra stor sak men han citerar inte ens hela. Däremot en massa mer privat korrespondens, som går ut på att visa vilken sopa Norell var och att alla tyckte hon var misslyckad.

Vadå, tycker du inte att det är underbart att Christiansson äntligen fick en riktig mamma i Margit Norell?

Att du har problem med Josefsson har framgått väldigt tydligt så det behöver du inte påpeka, bekymret för dig är att Josefsson lyfter fram alla de felaktigheter som ledde till att Säter har lyckats
skapa en massmördare som visades sig vara inget av det som de påstod.

Utan Margit Norell,s galna teorier så hade inget hänt och jag tycker att det är förbannat skönt att någon lyfter fram idiotierna i ljuset.
Citera
2014-06-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vadå, tycker du inte att det är underbart att Christiansson äntligen fick en riktig mamma i Margit Norell?

Att du har problem med Josefsson har framgått väldigt tydligt så det behöver du inte påpeka, bekymret för dig är att Josefsson lyfter fram alla de felaktigheter som ledde till att Säter har lyckats
skapa en massmördare som visades sig vara inget av det som de påstod.

Utan Margit Norell,s galna teorier så hade inget hänt och jag tycker att det är förbannat skönt att någon lyfter fram idiotierna i ljuset.

Antar att det där är ironi (det fetade alltså). Jo det var underbart och att Penttinen fick en riktig far i Kwast är också härligt. Anknytningsteorin är ju en sån där psykologisoppa som inte är djupare än att en psykopatisk myra kan bottna i den. Men jag tycker inte att Josefsson lyfter fram alla felaktigheter, utan att han geggar och är lömsk och kallar folk häxor utan att man blir ett dugg klokare av det. Det blir bara grumligare och mer onyanserat när han farit fram.
Citera
2014-06-28, 21:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Antar att det där är ironi (det fetade alltså). Jo det var underbart och att Penttinen fick en riktig far i Kwast är också härligt. Anknytningsteorin är ju en sån där psykologisoppa som inte är djupare än att en psykopatisk myra kan bottna i den. Men jag tycker inte att Josefsson lyfter fram alla felaktigheter, utan att han geggar och är lömsk och kallar folk häxor utan att man blir ett dugg klokare av det. Det blir bara grumligare och mer onyanserat när han farit fram.

Klart det var ironi, men hela den här sorgliga historien hänger på att alla de inblandade som skulle tänka klart och logiskt hängde upp sig på sin relation till alla myters moder Margit Norell.

Läs om boken som Josefsson skrev med lite mer öppna ögon så kanske du ser historien lite annorlunda, det är få förunnat att få se ett rättsväsende med brallorna neddragna och arslet bart som vi får göra nu.

Om inte Norell fått gehör för sina teorier så hade aldrig TQ kunnat uppfinnas, dessutom hade vi sluppit all den smörja som kommer när de som ska utreda eländet lägger fram sin rapport.
Citera
2014-06-28, 21:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I brist på facit på förskrivningen och det totala missbruket dag för dag har ingen av oss ännu gjort en fullständig sammanställning av de kända utsagor som finns om medicineringsförändringar. Det skulle ta några timmar.
Tror du att han höll sig med vita dagar..? – Prof. AD har studerat hans journaler och bl.a. dragit slutsatsen att hans dissociativa beteende såsom depersonalisering och schizofrenliknande upplevelser berott på biverkningar av de läkemedel som han ordinerats under tiden för morderkännandena. – Han hade fri tillgång till benso och var konstant påverkad, dygnet om.
Citat:
Ursprungligen postat av AD
Medicineringen har varit massiv och väldigt experimenterande om man säger så. Mycket stora doser. Enorma doser. Jag har aldrig hört talas om något fall, någonstans, som fått så pass mycket och så pass länge.
Så avd. drogtillförsel behöver nog inte stötas och blötas ytterligare: SB vanvårdades non-stop fram till en avgiftning som tog 9-10 månader i anspråk och bl.a. medförde att han minskade 30 kg i vikt.

Dagsdos enligt journalerna (och härutöver fick han tabletter ”efter behov”*):
6 st Stesolid, 5 mg/styck
4 st Xanor, 1 mg/styck (biverkningar i form av bl.a. ett självstympande beteende; SB har försökt skära sig själv)
1 prefill Stesolid, 10 mg/styck (ger bl.a. hallucinationer och har i stora doser tillförts SB intravenöst)
2 st Halcion, 0,75 mg/styck
2 st Rohypnol
6 st Treo comp
6 st Panacod

*Avgiftaren GK skrev i en journalanteckning 010425:
Citat:
Ursprungligen postat av GK
Vid genomgång av journalen visade det sig att patienten under lång tid haft vid behovsmedicin Xanor, Treo Comp, Citadon. Dessutom har han kontinuerligt insatt Stesolid i hög dos samt Nitrazepam och Halcion.
Detta är absolut inte acceptabelt.
Det har inte bara varit fråga om vanvård; att proppa i en tvångsintagen patient så mycket knark parallellt med en enfaldig tokterapi borde kunna rubriceras också som grov misshandel, våldtäkt och dråpförsök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in