Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-28, 17:12
Medlem
TheBurdens avatar
Följ Stefan Jacobssons tal i direktsändning:
Citat:
Klockan 19:00 till omkring 20:30 inleder Svenskarnas parti och Stefan Jacobsson Almedalsveckan med ett appellmöte. Här nedan kan ni följa Stefan Jacobssons tal i realtid.

Från klockan 19:00 till omkring 20:30 inleder Svenskarnas parti årets politikervecka i Almedalen med ett appellmöte där partiledaren Stefan Jacobsson talar. Missa inte detta unika tillfälle att ocensurerat få höra den nationalistiska oppositionens företrädare tala om Svenskarnas partis politik för ett bättre Sverige även om du inte är på plats i Visby.

Här är en länk till sändningen.
https://www.realisten.se/2014/06/28/folj-stefan-jacobssons-tal-i-direktsandning/

Spännande.
Citera
2014-06-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Av ungefär samma skäl som läkare som inte har nåt botemedel mot lungcancer ändå diskuterar och vill motverka problemen som den sjukdomen innebär.

Läkare behöver ju knappast ragga röster, aningen haltande resonemang kan tyckas.

Citat:
Det finns olika sorters experter som kan ha avgörande synpunkter på hur ett styrelseskick bäst bör se ut, det kan röra sig om historiker, statsvetare, nationalekonomer och så vidare.

Jovisst, men nu är det så att den vanlige svenska röstaren vill veta vad han/hon lägger sin röst på helt enkelt. Man vill ha raka rör & inget svammel & ifrågasättande utav statsskick, speciellt inte utan lösningar...begriper du att det är valår?

Citat:
Du verkar vara en riktigt dryg och otrevlig person så det blir en ignore på dig.
Okej. Synd dock, för jag är faktiskt en riktigt trevlig prick, om jag får säga det själv.
Citera
2014-06-28, 17:24
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokintolerant
Läkare behöver ju knappast ragga röster, aningen haltande resonemang kan tyckas.

Jovisst, men nu är det så att den vanlige svenska röstaren vill veta vad han/hon lägger sin röst på helt enkelt. Man vill ha raka rör & inget svammel & ifrågasättande utav statsskick, speciellt inte utan lösningar...begriper du att det är valår?

Okej. Synd dock, för jag är faktiskt en riktigt trevlig prick, om jag får säga det själv.

Fast vad är det som är fel med att kritisera parlamentarismen och istället förorda meritokrati och mer direktdemokrati? Många väljare är ytterst kritiska mot det nuvarande systemet och om du tittar på undersökningar vad gäller förtroendet för politiker så är det nere på bottennivåer runt 10%. Jag tror du underskattar väljarna, åtminstone borde det finnas många som är öppna för ett bättre folkstyre än det nuvarande kärringsovjetiska vanstyret där det är nästintill omöjligt att påverka vilka individer som ska sitta vid makten.
Citera
2014-06-28, 17:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Följ Stefan Jacobssons tal i direktsändning:

https://www.realisten.se/2014/06/28/folj-stefan-jacobssons-tal-i-direktsandning/

Spännande.

Ja, det här ska bli kul! Jag har till och med en liten mellanöl i kylen som ska öppnas när sändningen börjar.
Citera
2014-06-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Fast vad är det som är fel med att kritisera parlamentarismen och istället förorda meritokrati och mer direktdemokrati?

Frågar du mig personligen så är det inget fel alls. Men man måste ju inse att "vanligt folk" inte köper det. Varför tror du att folk som egentligen ogillar invandring, år efter år, röstar på S tex? För så är det...jo, de är "vanedjur". Och snack om att byta statsskick, liksom, dessutom utan lösning...kom in i matchen. Massor av folk byter inte ens försäkringsbolag pga av "gammal vana", för fan...

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Många väljare är ytterst kritiska mot det nuvarande systemet och om du tittar på undersökningar vad gäller förtroendet för politiker så är det nere på bottennivåer runt 10%.

Säkert, men det är ju svårt att "ragga röster" av kritiska väljare då man saknar lösning på problemet, eller hur?

Citera
2014-06-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, det här ska bli kul! Jag har till och med en liten mellanöl i kylen som ska öppnas när sändningen börjar.

Håller med, ska bli skitkul! Skål...
Citera
2014-06-28, 19:08
Medlem
Thornhills avatar
Streamen funkar bra eller?
Citera
2014-06-28, 19:09
Medlem
Migrats avatar
Synd att det inte fungerar. Och även lite tråkigt att chatten till streamen är spammad av vänsterdrägg och blöjnassar.
Citera
2014-06-28, 19:21
Medlem
rockingnrollings avatar
Har dom hoppat fallskärm och ringt klockorna än i almedalen?
Citera
2014-06-28, 19:31
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Streamen funkar bra eller?

Bitvis så fungerar det bra. Men det blir tyvärr lite små avbrott emellanåt.
Citera
2014-06-28, 19:51
Medlem
Vikingabalks avatar
"– Det är hemskt och vedervärdigt. Det är ett parti som inte vill ha demokrati utan talar om att ett land ska styras av kompetens".

Stefan Löfven om Svenskarnas parti.

För övrigt så var Stefan´s tal ikväll lysande, den mannen kommer bära SvP fram till en riksdagsplats 2018, sanna mina ord.
Citera
2014-06-28, 19:56
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Har dom hoppat fallskärm och ringt klockorna än i almedalen?

Ja, kan du tänka dig vilket ömsint mottagande som ackompanjerade partiets intåg i almedalen! Partikamraterna var alla exalterade och säger sig nu vara redo att sprida glädjebudskapet till tacksamma Visbybor. Dessutom meddelar den ansvarige för partikassan nöjt att kostnaden för PR kan minimeras, när vi lagt ut informationsspridningen på entreprenad till kyrkan, Mona Sahlin och andra tillskyndare.

Ja, det var enbart glada miner bland de våra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in