2014-06-28, 16:05
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Flashback i all ära...
Garva dig harmynt. Det är lätt att sitta och tycka med bestämda åsikter om hur en bransch ser ut.
Men ordet är fritt. Att vräka ur sig termer som "överkörda/okunniga mäklaren"
vad är det frågan om?

Är du inblandad i försäljningen och vet situation om just detta specifika objekt *eller sitter du bara och snackar skit?

Ta bort delar inför fotograferingen?
Vems tid tror du är gratis? Att få detta objekt bra på bild är inte något som är gjort på en kvart!
Det skulle sannolikt tredubbla fotograferingstiden. Eftersom alla fotografer arbetar gratis likväl
mäklarna så är det snabbt gjort...

Vad jobbar du själv med?

Du verkar ju lätt efterbliven som inte förstår nåt så grundläggande som att i ett hus till bredden fyllt med obehagliga dockor så kommer presumtiva köpare att fastna vid just den detaljen. Att flytta några dussin dockor och i övrigt gömma undan det värsta handlar om några minuter i tidsåtgång.

Den mäklare som sitter på det där objektet måste ju endera vara lätt störd eller överkörd av kunden eftersom han/hon tycker det är okej att presentera huset som de gjorde. Alternativet skulle väl i så fall vara ignorans/slöhet, men då sköter ju denne inte sitt åtagande till fullo.
Citera
2014-06-28, 16:15
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Den mäklare som sitter på det där objektet måste ju endera vara lätt störd eller överkörd av kunden eftersom han/hon tycker det är okej att presentera huset som de gjorde. Alternativet skulle väl i så fall vara ignorans/slöhet, men då sköter ju denne inte sitt åtagande till fullo.

Det troligaste är att mäklaren helt enkelt skiter i det. Det är för lite pengar för att dom ska bry sig. Dom fotograferar, smäller upp en annons, och hoppas på det bästa. Men det går ju uppenbarligen inte så himla bra. Eftersom det fortfarande är osålt sen förra året.
Citera
2014-06-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Du verkar ju lätt efterbliven som inte förstår nåt så grundläggande som att i ett hus till bredden fyllt med obehagliga dockor så kommer presumtiva köpare att fastna vid just den detaljen. Att flytta några dussin dockor och i övrigt gömma undan det värsta handlar om några minuter i tidsåtgång.

Du har helt rätt.
Jag är efterbliven och mäklaren i detta fall är störd eller ignorant.
Det är just därför jag har blivit anlitad i över 6000 bostadsaffärer.

Men du svarade aldrig på min fråga...
Citera
2014-06-28, 16:22
Medlem
Hur mycket det är "värt" att styla en bostad beror ju också på vart bostaden finns. En stor kåk på vischan får knappast impulsköpare som ser en vitmålad insida med senaste inredningen, medan otal lägenheter i storstäderna måste konkurrera på helt andra premisser.
Citera
2014-06-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det troligaste är att mäklaren helt enkelt skiter i det. Det är för lite pengar för att dom ska bry sig. Dom fotograferar, smäller upp en annons, och hoppas på det bästa. Men det går ju uppenbarligen inte så himla bra. Eftersom det fortfarande är osålt sen förra året.

Vet inte om mäklaren skiter i det eller har försökt med annat.

Däremot är det sannolikt mäklaren själv som tagit bilderna. Dom är mycket dåliga.
Bilderna får motsatt effekt.

Ett objekt som egentligen skulle säljas av Fantastic Frank.
Dom innovativa stylisterna och fotograferna hade säkert fått till något spektakulärt!
Men en styling från FF kostar mer än mäklaren får...
Citera
2014-06-28, 16:26
Medlem
Skidaddles avatar
Snälla, kan vi tagga ner tonen en smula? Det här är en trevlig tråd, och folk brukar kunna uppföra sig. Kan ni inte bara vara lite snälla och trevliga mot varandra? Jag gillar inte när det blir otrevligt stämming....
Citera
2014-06-28, 16:34
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Vet inte om mäklaren skiter i det eller har försökt med annat.

Däremot är det sannolikt mäklaren själv som tagit bilderna. Dom är mycket dåliga.
Bilderna får motsatt effekt.

Ett objekt som egentligen skulle säljas av Fantastic Frank.
Dom innovativa stylisterna och fotograferna hade säkert fått till något spektakulärt!
Men en styling från FF kostar mer än mäklaren får...

Är det Fantastic Frank som fjantar sej med paprikor i tvättmaskiner och omkullvälta stolar?
Citera
2014-06-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Snälla, kan vi tagga ner tonen en smula? Det här är en trevlig tråd, och folk brukar kunna uppföra sig. Kan ni inte bara vara lite snälla och trevliga mot varandra? Jag gillar inte när det blir otrevligt stämming....

Självklart

Jag lämnar tråden.
Citera
2014-06-28, 17:05
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Jag lämnar tråden.

Nej, lämna inte tråden. För helvete. Du är kul, och ditt tillskott behövs också för diskussionen. Kom igen nu. Group hug, allihopa. Ni behövs allihop!
Citera
2014-06-28, 17:18
Medlem
kurt-sunes avatar
har denna varit med? Fy fan vad fult.... Men ligger i Ronna, så kanske förklarar saken....

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=46CQO37QDQE6VOV8&typ=CMVilla

Ser ut som ett porrstjärnehem....
Citera
2014-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
har denna varit med? Fy fan vad fult.... Men ligger i Ronna, så kanske förklarar saken....

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=46CQO37QDQE6VOV8&typ=CMVilla

Ser ut som ett porrstjärnehem....

Haha jag är väl hemnetblind....jag har sett värre. Det är väl inte en pursvensk som inrett detta förmodar jag?!
Citera
2014-06-28, 17:22
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Är det Fantastic Frank som fjantar sej med paprikor i tvättmaskiner och omkullvälta stolar?
Nja, det är väl snarare FF-wannabeerna som inte riktigt får till det. FFs styling brukar tillföra en del även om den kan innehålla en del "omotiverade" detaljer. Eller tecknad inredning i en tom lgh. Rätt briljant http://fantasticfrank.wordpress.com/2014/05/27/tecknad-interior/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in