Jag har en ADHD diagnos om än svag. jag har ätit adhd medecin och frågar ändå tidigare i tråden om det kan varit certina. adhd medecin som orsakat beteendet i dådet.
Tycker inte det är konstigt att man tar upp olika diagnoser för att försöka förstå hur dådet utformades.
Dessutom ångrar ju hon sig av någon anledning och anmäler sig själv, är väl självdestruktiv och stämmer troligen inte med att utgå från att hon vore psykopat. edit menar självdestruktiv i förhållande till ett psykopatiskt beteende - fel ordval här , men försök tyda vad jag menar.
En helt "frisk person kan utföra ett mord". Så om man pratar om diagnoser behöver det inte betyda att man anser att alla med diagnosen är det ena eller det andra.
Däremot vet jag att människor med okunskap tror det. Men jag tycker att samtalet på denna tråd är ovanligt nyanserat, med flera vettiga personers funderingar och inlägg. Eller också har jag blivt så van vid FB så jag knappt läser idiot inläggen...
Citat:
Ursprungligen postat av
StopDropAndRoll
Finns det inga med asperger som är mördare eller potentiella mördare? Eller varför inte ADHD?
Du försöker rättfärdiga hennes mördande med en diagnos som överlag bara gör en människa väldigt deppig och känslig. Jag har borderline och det finns ingenting i mig som skulle kunna få mig att mörda. Jag har aldrig ens slagit en annan människa, inte ens i självförsvar.